1 צפייה בגלריה
אליוסטרציה: shutterstock
אליוסטרציה: shutterstock
אליוסטרציה: shutterstock
אם מראש העין טוענת כי העירייה לא מתחשבת בנו ושיבצה את ביתנו לגן חובה מרוחק מהבית. לטענת האם, היא אינה מתניידת ותיאלץ לכתת את רגליה עם שני בניה הקטנים, בני ה-3.5 והשנה וחצי כדי לאסוף אותה מהגן.
"לפי הבנתי, יש מדיניות בעירייה לשבץ ילדים רק לפי שנתונים מבלי להתחשב בנתונים אחרים", אומרת האם בכאב. "יש לנו גן מאחורי הבית אבל אליו ניתן לרשום רק ילדים משנתון 2014, כשהבת שלי נולדה בינואר 15. מה שמכעיס יותר, זה שבגן המרוחק שאליו היא שובצה, יש גם ילידי 14 וגם ילידי 15, אז מדוע לא לערבב גם בגן הקרוב יותר? חוץ מזה שמדובר בהבדל של מספר שבועות בגיל, כשגם מבחינה שכלית היא מאוד מפותחת, אז למה לא להתחשב?"
"יש לנו ילד נוסף בן 3.5 ששובץ לגן קרוב ועוד תינוק בן שנה וחצי, אותו אני מגדלת בעצמי. כדי שבעלי לא יפרנס לבד, שמרתי על תינוק נוסף בשנה האחרונה ואני רוצה לעשות זאת גם השנה, הבעיה שאם אעשה את זה והשיבוץ של ביתי יישאר כפי שהוא, זה אומר שאצטרך ללכת מרחק רב עם שלושה ילדים קטנים, ששניים מהם תינוקות, בגשם ובשמש, כדי להוציא את הבת שלי".
ניסית לפנות לגורמים האחראים על כך? "פניתי למשרד החינוך, והם הפנו אותי לעירייה. בעירייה אמרו לי שמשרד החינוך קובע להם את ההנחיות בנושא וכרגע אף אחד לא לוקח אחריות ואני נופלת בין הכיסאות. הגשתי ערעור בזמן לעירייה, הייתי מולם בדיונים זמן רב לפני פתיחת השנה אבל זה לא מעניין שם אף אחד, והם עושים מה שהם רוצים. פשוט אטימות לשמה".
איך את מסתדרת בינתיים? "אני כרגע לא מוכנה להכניס את הילדה לגן המרוחק ואמרתי להם שהיא תשב בבית. בתגובה ענו לי בעירייה שהם לא מאיימים אבל אם אפעל כך, הם ישלחו לי קצינת רווחה ממשרד החינוך. בינתיים הם לא נותנים לי פתרון כלשהו".
מעיריית ראש העיר נמסר: ״השיבוץ בגני הילדים נעשה עפ"י חתך הגיל, אזור רישום וסקטור. הגנים בעיר הינם דו גילאים. מכסת הילדים הנכנסת הינה פחותה בשל ילדים הממשיכים בגן שנה שנייה״.