1 צפייה בגלריה
ההורים מיואשים, הילדים מבולבלים | צילום אילוסטרציה: שרון צור
ההורים מיואשים, הילדים מבולבלים | צילום אילוסטרציה: שרון צור
ההורים מיואשים, הילדים מבולבלים | צילום אילוסטרציה: שרון צור
איבדו את הדרך: הורים לילדים בחינוך המיוחד בראש העין, טוענים כי חברת ההסעות החדשה שנבחרה במכרז על ידי העירייה אינה מקצועית וגורמת לכאוס גדול.
לטענת ההורים, החברה שנבחרה זכתה במכרז כי הגישה את המחיר הזול ביותר, כשעניין המקצועיות קיבל חשיבות פחותה. המציאות איתה הם נאלצים להתמודד היום כוללת לדבריהם בלבול רב מצד חברת ההסעות שלא מחזיקה מספיק נהגים. גם אלו שעובדים בה, אינם יודעים את המסלול או מגיעים באיחור למוסדות החינוך.
"אני לא מבין למה לא פונים למי שסיפק לנו שירות מצוין במשך מספר שנים או לחברה אחרת", אומר בתסכול אב לתלמידה בגן לחינוך מיוחד. "שבועיים לפני תחילת שנת הלימודים לא ידענו מה קורה עם ההסעות בכלל. פנינו לבחור שהציג עצמו כאחראי על ההסעות מטעם החברה החדשה ולא ידענו לאן זה הולך. למזלי אני יכול לקחת את הבת שלי בבוקר אז הבעיה שלנו היא בדרך חזור".
"ביום ראשון כמעט ולא היו הסעות, אבל ממילא מרבית ההורים העדיפו להוציא בעצמם את הילדים. אתמול אספו את הבת שלי רק בשעה 17:05, כשהגן מסתיים ב 16:45. יש להם את כל היום למצוא נהגים ולסדר את מסלול הנסיעה אבל זה לא קורה".
אילו תשובות קיבלת מהם כשניסית לברר את הנושא?
"בעיקר 'תתקשר עוד כמה דקות'. נתנו לי טלפון של נהג כלשהו וכשהתקשרתי, הוא אמר שהוא בכלל בפתח תקוה ולא ידע על מה מדובר. ב- 16:50 אומרים לי להתקשר לנהג שאמור להגיע. יצרתי איתו קשר והוא השיב שהוא באזור אבל מחפש את המקום. הוא לא ידע לאן הוא אמור להגיע ואת מי לאסוף. בדיעבד הבנתי שזו גם לא אשמתו כי החברה ביקשה ממנו שיגיע לאסוף אותה וזה בכלל לא המסלול שלו.
"זה פשוט כאוס. אמרו לנו שיש קצת בעיות בשבוע הראשון אבל איזו מן תשובה זו? זה גן של חינוך מיוחד. אלו ילדים שגם כך מתקשים להסתגל ואנחנו מרגישים זאת בכל פרמטר".
פנית לגורמים בעירייה?
"ניסיתי לפנות לאחראית על ההסעות, אך לא היה מענה גם בנייד וגם בנייח. אחד מעובדי העירייה שאני מכיר אמר שהיא קורסת מרוב פניות, אבל את כל הניסויים הם היו צריכים לעשות זמן רב לפני".
עד כמה ההתנהלות משפיעה עליכם?
"אנחנו לא מסוגלים לעבוד. כל היום מפרפרים כדי לדעת איך הבת שלנו תחזור. הפתרון הקל זה לצאת מהעבודה ולקחת אותה, אבל אנחנו לא יכולים לעשות זאת באופן קבוע. למה בכלל אנחנו צריכים להיות מוטרדים מהעניין? זו זכות שלנו ומגיע לנו כהורים לילדה על הרצף. ההתנהלות לא לעניין".
תושב אחר, המכיר את הנושא טוען כי "בקרוב יחליפו עוד מספר חברות".
מדוע אתה חושב כך?
"לפי מה שאני יודע אין נהגים. כל מכרז שיוצא מהעירייה עובד בצורה לא נכונה. העירייה באה לחברה ובודקת את כמות כלי הרכב שהיא יכולה להקצות וכן את המחיר. הבעיה שלמרות שאותה חברה מחזיקה במספר כלי רכב, אין לה מספיק נהגים שיאיישו אותם. החברה תנסה להשתמש בקבלנים אבל גם הם לא ישמחו לעשות זאת בגלל התשלום הנמוך שיקבלו מהחברה עצמה. וכך נרקמת מסחרה על גבם של ההורים המודאגים".
מעיריית ראש העין נמסר בתגובה: "אנחנו חווים בימים האחרונים תקלות בהתנהלות חברת ההסעות ואנחנו פועלים בכל האמצעים העומדים לרשותנו מולה. אנו קשובים לבקשות ההורים ומטפלים בנושא מקרוב וברגישות רבה. מנכ"ל העירייה, מחזיק תיק החינוך והגורמים המקצועיים באגף החינוך פועלים בשיתוף המפקחת על ההסעות במחוז מרכז במשרד החינוך.
"העירייה פועלת בהתאם לכללי המכרזים ואגף החינוך עוקב מקרוב אחר מועדי ההסעות ומערך הליווי של התלמידים. בכל בעיה ניתן ליצור קשר עם חמ"ל מחלקת היסעים בטלפון 03-9007232".