"אני חושב שמרבית האנשים שמגיבים ברשתות החברתיות נגד האירוע, לא חקרו ולא למדו את המושגים ולא ראו אירוע גאווה מהו". כך אומר השחקן לירן נוטיק שאמון על הנחיית אירוע הגאווה הראשון בראש העין שייערך מחר (ו', 16:00).
2 צפייה בגלריה
לירן נוטיק | צילום: גיל טרנוס
לירן נוטיק | צילום: גיל טרנוס
לירן נוטיק | צילום: גיל טרנוס
נוטיק, תושב תל אביב ועד לפני חצי שנה בלבד תושב ראש העין מאז היוולדו, קיבל באכזבה רבה את הסערה שנוצרה סביב האירוע בעיר הולדתו, כשכמו רבים אחרים גם הוא נחשף לדבריו של סגן ראש העירייה, מיכאל מלמד, ולתגובות זועמות של תושבים נוספים.
קראו גם >> יוזמי אירוע הגאווה הראשון בראש העין: "לה"טבים זו לא מחלה מדבקת"
"כל אלו שמגיבים בגסות נגד האירוע עושים זאת ממקום של בורות וחוסר הבנה של הדברים, וכלל לא בטוח שהם מעוניינים לנקוט בצעד כלשהו לשם כך. התוכן של הדברים שהם מציגים לא תואם את העובדות בשטח", הוא אומר.
כאחד שגדל בראש העין וגר בה כמעט במשך כל חייו, איך הרגשת כשקראת את התגובות?
"זה מצמרר וזה עוד יותר מזוויע שהתגובות הן לא בעילום שם אלא מתוך פרופילים של אנשים כששמם חשוף לכל. רובם הורים לילדים, ומזעזע אותי לחשוב לאיזה עולם הם מחנכים אותם. אני חושב שראש העין זו עיר עם קהילות מגוונות ומגוון של עדות ומינים כשלכל קהילה יש את המקום שלה. אם יש מקום להכנסת ספר תורה, אני חושב שיש מקום גם לאירוע מכובד, צנוע ומקבל עבור הקהילה הלהט"בית".
2 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בת"א (צילום: מוטי קמחי)
מצעד הגאווה בת"א (צילום: מוטי קמחי)
מצעד הגאווה בת"א (צילום: מוטי קמחי)
איזה מסר אתם רוצים לשדר לתושבים באירוע?
"האירוע נועד להראות לכלל בני ובנות הנוער שחוששים לחייהם או לעתידם שיש להם מרחב פתוח וקהילה בראש העין שתאהב אותם כמו שהם. האירוע הוא לא רק למען הקהילה הגאה אלא גם למשפחות והחברים שעוטפים אותה ובעצם לכל אדם באשר הוא. מדובר באירוע פתוח לכלל הציבור".
איך ההרגשה להנחות אירוע ראשון מסוגו בעיר בה גדלת?
"כשפנו אליי מתוך הקהילה להנחות את האירוע התרגשתי עד דמעות. זה משהו שהיה בגדר חלום ופנטזיה בשבילי. לא משהו שחשבתי שיקרה כי כשהייתי צריך אירוע מהסוג הזה לפני מספר שנים זה לא היה, ועכשיו לראות את כל המהלך קורם עור וגידים זה מרגש ומשמח מאוד. מדובר ביום חג עבור הקהילה בעיר, והלב שלי כנראה ידהר מחר על 200 קמ"ש".