מלחמת חרבות ברזל ממשיכה לגבות מחירים כבדים: אתמול הותר לפרסום כי אל"מ אסף חממי, בן ה 41 מקריית אונו שגדל בראש העין, מפקד החטיבה הדרומית, נפל בקרב בשבת השחורה. גופתו נמצאת ברצועת עזה והוא מוגדר כחלל צה"ל חטוף בידי ארגון טרור.
3 צפייה בגלריה
אל"מ אסף חממי ז"ל
אל"מ אסף חממי ז"ל
אל"מ אסף חממי ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
אל"מ אסף חממי ז"ל סגר שבת בבסיס באותה שבת שחורה. עם הבנת תמונת המצב של אותו בוקר נורא הוא יצא לקיבוץ נירים עם הכוח שלו שם הם נתקלו בעשרות מחבלים וניהלו מולם קרב עיקש. יחד הם מנעו אסון גדול יותר אך חממי ומספר חיילים נוספים נפגעו מאש המחבלים.

3 צפייה בגלריה
אל"מ אסף חממי ז"ל
אל"מ אסף חממי ז"ל
אל"מ אסף חממי ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

"כבר באותה שבת שנותק עימו הקשר הבנו שהוא נפגע", מספר גיסו, יאיר זוהב. "בהתחלה הודיעו לנו שהוא מוגדר כחטוף עם סבירות גבוהה שאינו בין החיים אבל זה לא היה ודאי. היתה בנו איזושהי תקווה שהוא חי אבל ידענו שהסיכוי נמוך כי הוא לא מסוג האנשים שירימו ידיים ויגיעו לשבי. במהלך התקופה עבדו בצבא כדי לאתר מידע ובשבוע שעבר קיבלנו אינדיקציות לכך שהוא לא בחיים".
שתף אותי בתחושות - מצד אחד הייתם בחוסר ודאות, מצד שני זה סוף קשה לתקוות.
"מאותה שבת אנחנו בתוך מציאות שלא דמיינו שנהיה בה במשך חודשיים, כשאנחנו מחכים לכל שביב של מידע. זו טלטלה רגשית שאתה מחכה שמשהו יקרה ואתה לא יודע מה מצבו. נתלינו בתקווה ובאחוז הזה שהוא בחיים, והבשורה שהגיעה בשבוע שעבר לקחה אותו. מצד שני זה הרגע שהמשפחה מתחילה את החלק השני של החיים שלה, עדיין לא באופן מושלם כל עוד הגופה שלו מוחזקת בעזה".

3 צפייה בגלריה
אל"מ אסף חממי ז"ל עם משפחתו
אל"מ אסף חממי ז"ל עם משפחתו
אל"מ אסף חממי ז"ל עם משפחתו
(צילום: באדיבות המשפחה)

על אף שהמשפחה התבשרה על מותו, וגם הרבנות הצבאית אישרה לקיים לוייה שתיערך מחר על סמך ממצאים שונים שאותרו, גופתו של חממי עדיין מוחזקת ברצועת עזה ובמשפחה חוששים שגורלו יהיה דומה לשל הדר גולדין ואורון שאול זכרם לברכה. "הלוויה אמנם תתקיים מחר ללא גופתו באישור הרבנות הצבאית, אך אנחנו חוששים שגופתו לא תחזור. אנחנו לא יודעים מתי ואם בכלל זה יקרה. חשוב לנו לסגור את המעגל הזה".

"מ"פ צעיר שנועד לגדולות"


חממי גדל בראש העין, למד בתיכון בגין והוריו עדיין מתגוררים בעיר. הוא העתיק את מגוריו לקריית אונו, שם הוא מתגורר עם אשתו ספיר ושלושת ילדיהם. "אסף היה צה"ל בכל רמ"ח אביריו", הוסיף זוהב. "הכרתי אותו כמ"פ צעיר בן 26 כשהכיר את אחותי ולא היה לנו ספק שהוא נועד לגדולות וכל שנה הוא התקדם עוד והבנו שיש לו קריירה צבאית אדירה.
"יחד עם זאת הוא היה הכי צנוע שאני מכיר. היינו יושבים לארוחות שישי והוא היה עושה לנו על האש. בן אדם שמפקד על מאות חיילים היה כל כך צנוע ומארח אותנו ועבורי הוא הרגיש כמו אח גדול. אני חושב שמה שהכי אפיין אותו היו אהבת הארץ המשפחה והצניעות".

קראו גם:

דודתו של אסף, נורית פלתר, ספדה לו ברשת החברתית וכתבה: "אחייננו האהוב, אל"מ אסף חממי, גיבור ישראל, הראשון לצאת לקרב ב-7.10.2023 והראשון ליפול על הגנת העוטף בנירים. קצין , בן, נכד, ואב של מקצועיות, ענווה וערכיות ללא פשרות. ליבנו שבור".
הלווייתו של אסף, תתקיים מחר (יום ב') בשעה 11:00 בבית העלמין הצבאי בקרית שאול. "מחר בשעה 09:30 נתייצב ללוות את משפחתו מבית המשפחה ברחוב ברנר 2 בעיר", כתבו בעיריית קריית אונו והזמינו את הציבור "ליצור ביחד שרשרת אנושית של דגלים שתלווה ותעטוף את המשפחה עם צאתה לבית העלמין בקריית שאול. נא להגיע בחולצה לבנה ועם דגל ישראל וביחד לאורך כל הציר מבית המשפחה מרחוב ברנר דרך רח הרצל לכיוון צומת בר אילן ניתן כבוד אחרון, נחזק ונתחזק!".
יהי זכרו ברוך.