(צילום ועריכת הסרטון: אילן פורת)
האם זה מה שיביא לשיקום האגם בראש העין? אילן פורת, תושב ראש העין וצלם במקצועו, פתח השבוע בקמפיין להצלת האגם בעיר. הוא פרסם בפייסבוק פוסט הכולל סרטון, שבו הוא קורא לעירייה לשקם באופן מיידי את מה שהיה פעם האטרקציה של העיר.
קצת רקע: אגם ראש העין, הנקרא גם "אגם הצלילים", הוקם לפני למעלה מעשר שנים בתקופת כהונתו של ראש העירייה לשעבר משה סיני. האגם מהווה כיום מקום מחיה למספר רב של בעלי חיים ובעיקר ציפורים.
בסרטון שהעלה אילן, מופיעות תמונות שצילם בשנים האחרונות שבו רואים את הטבע במיטבו – אפרוחים, יערית מצרית, שלדגים, דוכיפת ועוד.
"האגם מוזנח, אין זרימה של מים והוא אינו אקולוגי", אומר אילן. "ישנן דוגמאות רבות של עשייה בערים השכנות – הוד השרון ופתח תקוה למשל".
1 צפייה בגלריה
האגם בראש העין. צילום: מתוך הסרטון שפרסם אילן פורת
האגם בראש העין. צילום: מתוך הסרטון שפרסם אילן פורת
האגם בראש העין. צילום: מתוך הסרטון שפרסם אילן פורת
כיצד לדעתך ניתן לשקם את האגם בראש העין?
"אני מבקש לבצע מהלך שיגרום לעיריית ראש העין לקחת את הנכס הקיים ולשדרגו, כך שפנינת הטבע לא תהיה אגם מוזנח שניזון ממי גשם, אלא אגם אקולוגי מרשים וכיפי לתושבי העיר".
מעיריית ראש העין נמסר בתגובה: "אגם ראש העין מתוחזק באופן יומיומי. מדי יום, מתבצע ניקיון וניטור איכות המים בהתאם לצורך. בנוסף, מוזרמים לאגם מדי יום כ-80 קוב מים. בימים אלה, העירייה עובדת על תוכנית אדריכלית חדשה לשיקום ושדרוג האזור".