2 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות תושבים
צילום: באדיבות תושבים
צילום: באדיבות תושבים
תלונות מצד תושבים בפסגות אפק: שטח ציבורי פתוח (שצ"פ) ברחוב גרציאני שהיה אמור לשמש כגינה ציבורית, הפך למפגע תברואתי ובטיחותי כשבין השאר מלא בקוצים, עשבים שוטים וערימות פסולת.
התושבים הגרים ברחוב, שאוכלס ברובו בשנים האחרונות, קיוו לקבל את אשר הובטח להם לטענתם, אך עבודות טרם נראו בשטח. "כשעברנו לכאן, אמרו לנו שתהיה לנו גינה ציבורית צמוד לבית, וקיבלנו הבטחה שהשטח לא יישאר מוזנח. דיברו על מדרגות, גישה לרחוב המקביל, ספסלים וכו'", מציין תושב הרחוב שמתגורר ביחידת דיור מתחת להוריו. "התאכלסנו כאן בין הראשונים. ראינו שלא קורה כלום עם השטח אבל נתנו לזה הזדמנות כי אמרנו שהאזור בבנייה, אבל עברו כבר 4 שנים ולא נעשה דבר. רק מרחו אותנו עם הבטחות שהנה זה עומד לקרות".
"יתרה מזאת, האזור הפך לשדה קוצים ועשבים שוטים שמזמין אליו נחשים, עכברים ובעלי חיים נוספים. רק לפני חודשים ספורים הכלבה שלי הסתננה לתוך השטח והבחינה בנחש. היא קפאה במקומה והצלחתי למשוך אותה ברגליה האחוריות".
2 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות תושבים
צילום: באדיבות תושבים
צילום: באדיבות תושבים
איך מתמודדים עם המצב הזה?
"אני עוד מצליח, אבל אמא שלי מפחדת מאוד מנחשים ועכברים. היא יכולה לאבד את ההכרה אם תיתקל באחד כזה. לכן אני מנסה להעיר כמה אנשים מהעירייה שלא יכולים לזלזל בנו, מה עוד שהתושבים כאן משלמים ארנונה גבוהה מאוד ממילא. עם כל הכבוד לזה שיש פה אזור בשיפוצים או בנייה זה עדיין לא נורמלי. כנראה שהעירייה לא מבינה את משמעות העניין ומחכה שיקרה משהו".
הסכנה הבטיחותית מקבלת משנה תוקף, לאור העובדה כי מדובר בשטח הצמוד לגן ילדים. בנוסף, מציינים התושבים כי במקום קיים שביל גישה המחבר בין הרחובות גרציאני ויוסי בנאי, אך מאחר והוא תלול, הוא מהווה סכנה עבור הורים לילדים הבאים עם עגלות . "לראות הורים הבאים עם עגלות זה פחד אלוהים. אם מישהו יתגלגל מי ישלם את המחיר?", אומרת אם לילד באחד הגנים. "כל העניין הזה נגרר זמן רב בגלל כל מיני סיפורים שהעירייה מספרת. פעם אין כסף, פעם הקבלן פשט רגל".
"אין כאן צורת עבודה מסודרת, כולם מנמנמים בשמש. אותי לא מעניין מי אחראי על השטח, אני רוצה שיהיה מקום בטיחותי ונעים. מדובר באזור מוזנח שכבר כמה שנים אנחנו מחכים לפתרון בעניין".
מהעירייה טרם התקבלה תגובה.