3 צפייה בגלריה
הדיון בוועדה. צילום: בנימין עודני
הדיון בוועדה. צילום: בנימין עודני
הדיון בוועדה. צילום: בנימין עודני
מ“מ ראש העירייה ויו“ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בראש העין, חנוך עוז, גיבה קבלן בניגוד לחוות דעתו של היועץ המשפטי של הוועדה, עו“ד משה כהן. במהלך דיון במשרדי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בנושא המרכז המסחרי הישן ברחוב שבזי בעיר, שהתקיים ביום שני, שלף הקבלן מכתב מעוז המגבה את אותו סוחר וטוען כי עמדתו של כהן, אשר נתמכה בעבר על ידי ראש העירייה, שלום בן משה, לא מייצגת את עמדת העירייה.
הדיון נסוב סביב רצונם של הסוחרים ובעלי החנויות במרכז למנוע את הפיכת המקום למבנה בן 12 קומות, ללא שיתופם בתוכנית, תוך הפעלת תוכנית פינוי-בינוי במקום. בניגוד לעמדת הסוחרים, ביקש אחד הקבלנים, אשר יש בבעלותו שטח קטן במרכז, דווקא כן לקיים את הפרויקט על מנת לממש את מלוא זכויות הבנייה שלו.
בעקבות דחיית התוכנית בעבר על ידי הוועדה המקומית, ערער היזם לוועדה המחוזית ובמהלך הדיון שהתקיים היום במשרדי הוועדה, הביעו הסוחרים והיועץ המשפטי את התנגדותם למהלך. לאור זאת, הוצא מכתבו של עוז, שבו סתר עוז לחלוטין את עמדתו של היועץ המשפטי.
3 צפייה בגלריה
המרכז המסחרי הישן רחוב שבזי. צילום: בנימין עודני
המרכז המסחרי הישן רחוב שבזי. צילום: בנימין עודני
המרכז המסחרי הישן רחוב שבזי. צילום: בנימין עודני
”לב לבה של התוכנית הוא הגדרת מרכז העסקים לפני 31 שנים, שטרם הוקם“, כתב עוז במכתבו. ”האם האינטרס הציבורי והחוקי הוא מימוש מהיר ונכון של מרכז עסקים ראשי או הותרת מרכז מסחרי ישן קיים משנות ה-50 כמצבה מכוערת בלב העיר? עמדתי זו ידועה והבעתי אותה בפני עו“ד כהן לא אחת, אך לצערי לא עלה בידי להביא זאת לדיון בפני הוועדה בשל התנגדותו של עו“ד כהן שטען כי כל דיון נגוע באי חוקיות. כך שלא ברור על מה הסתמך עו“ד כהן בהציגו את ’עמדת הוועדה ופרשנותה‘".
בנימין עודני, המסייע לוועד הסוחרים בהתנדבות: ”איך יתכן שהקבלן קיבל מכתב כזה מעוז בניגוד לחוות דעתו של היועץ המשפטי ועמדת ראש העירייה? איך נוצר מצב שבו אנשי נדל“ן נמצאים בקשר עם יו“ר הוועדה לתכנון ובנייה, אשר מנחית מכתב כזה בבית המשפט? כל תושבי העיר צריכים לתמוך בבעלי החנויות הנלחמים על פרנסתם וזכויותיהם“.
3 צפייה בגלריה
עוז. צילום: פרטי
עוז. צילום: פרטי
עוז. צילום: פרטי
חבר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, איתן תם, אמר כי היעדר הלימה בין חוות דעת הגורמים המקצועיים לחברי הוועדה עלול להזיק לפעילות הוועדה והתושבים הם אלו שעלולים להיפגע. ”לאור העובדה כי המכתב של עוז מהווה הבעת דעה אישית, אתייחס אליו בפורום המתאים, לאחר שמיעת התייחסות הגורמים המקצועיים בוועדה לעניין זה“.
מדוברות העירייה נמסר: ”עיריית ראש העין תומכת בשדרוג המרכז המסחרי הישן. כל שדרוג כזה ישפר את השירות לתושבים ויחדש את פני מרכז העיר לרווחת הציבור. שאלת היקף זכויות הבנייה במגרש היא שאלה משפטית מובהקת, ושאלה משפטית בלבד.
”קביעה משפטית זו נקבעת בלעדית על ידי היועץ המשפטי לוועדה המקומית, והיא הוצגה לכל גורם רלוונטי, ובכלל זה לוועדת הערר המחוזית. אי לכך, אין בדברי כל גורם אחר בדבר התפיסה התכנונית העתידית הרצויה למגרש זה, כדי להעלות או כדי להוריד מחוות הדעת“.
את תגובתו של עוז לא ניתן היה להשיג.