גאווה גדולה נרשמה בשבוע שעבר בראש העין, כשתושב העיר, ע' (22), השתתף ב"מסדר כנפיים" בבסיס חיל האוויר בחצרים לאחר שסיים בהצלחה את קורס הטיס, אחד הקורסים המאתגרים בצה"ל. אלא שהוא לא בן המשפחה היחיד שמשרת בחיל, כשגם אחיו התאום, ט', משרת בו כקצין בהגנת סייבר.
1 צפייה בגלריה
התאומים. "אותה סביבה ותרבות, וסלנג שקצת יותר דומה" |
התאומים. "אותה סביבה ותרבות, וסלנג שקצת יותר דומה" |
התאומים. "אותה סביבה ותרבות, וסלנג שקצת יותר דומה" |
(צילום: דו"צ וביטאון חיל האווי)
בריאיון משותף הם מספרים על הדרך שעשו עד לחיל האוויר, הרגעים המשעשעים בעקבות הדימיון ביניהם והתגובות של הסביבה ובעיקר של ההורים, תתפלאו או לא, גם הם "כחולים" לשעבר.

סגירת מעגל

ע' ו-ט' למדו יחד באותם בתי ספר, אבל לא באותן כיתות. הם התנדבו לשנת שירות לפני הצבא מטעם הנוער העובד והלומד, אבל עשו זאת בערים שונות. גם כעת אפשר לומר עליהם כי הם ביחד אבל לחוד, כששניהם משרתים באותו חיל בתפקידים שונים.
קראו עוד>>>
למעשה, שניהם לא כיוונו לשירות בחיל האוויר מלכתחילה. "זה לא היה חלום ילדות שלי", אומר ע'. "המטרה שלי הייתה לכוון הכי גבוה שאני יכול, ואז עברתי מיון ועוד מיון. לפני סיום שנת השירות הייתה לי התלבטות אם להתגייס לקורס טיס שעברתי את הגיבוש שלו או להתגייס עם החברים שלי לגרעין נח"ל. בסוף בחרתי בקורס טיס ואני מאוד מרוצה מהבחירה.
"אני רוצה להיות איש צוות אוויר כדי להוציא מעצמי את המקסימום. בהיכרות עם חיל האוויר והתפקיד לאורך הקורס, הבנתי שזו הדרך שלי לתרום ככל יכולתי להגנת המדינה".
ט' מספר: "גם אני התלבטתי אם להמשיך בתנועה או להתגייס לתפקיד טכנולוגי, משהו שמאוד עניין אותי. בתור התחלה, התגייסתי לאגף התקשוב, מתוך הבנה שאני רוצה להתקדם. היה לי חשוב גם לעבוד עם אנשים. יצאתי לקצונה, ולאחר מכן חזרתי לתפקיד טכנולוגי אבל הפעם בחיל האוויר.
"רציתי מאוד להגיע לחיל ועזרו לי להגיע לשם. אפשר לומר שמצאתי חזרה את הקשר לחיל האוויר, וזה סוג של סגירת מעגל אחרי שגם ההורים שלנו היו בחיל".
איך הם קיבלו את העובדה ששני הבנים הגדולים שלהם ממשיכים את דרכם?
ט': "הם שמחים. אמא מרגישה קשר כי שירתה גם באותו בסיס שע' הולך לשרת בו. כשהם מגיעים לבסיס היא מתלהבת מהאווירה ומהמטוסים".
איזה תגובות אתם מקבלים מהסובבים אתכם?
ע': "מאוד מפרגנים, כולם תומכים וזו הזדמנות לומר להם תודה. כשאנחנו מגיעים יחד לכל מיני מקומות, ביניהם מסגרות שונות שהיינו בהן בעבר, אנשים מתרשמים ואומרים 'עכשיו אתם שני קצינים בחיל האוויר...'".
היו לכם סיטואציות משעשעות או מביכות בעקבות הדימיון ביניכם?
ע': "בוודאי, רק ביום טקס הענקת הדרגות בשבוע שעבר, עוד לפני שנכנסתי לאירוע עצמו, מישהו שראה את ט' אמר לי: 'ראיתי אותך מקבל דרגות, חשבתי שהקדימו לך את זה...'. גם הרס"ר של בית הספר לטיסה התבלבל בינינו כשט' הגיע".
ט': "אני חייב לומר שע' מאוד מקנא בפטור מזקן שיש לי וניסה לשכנע את הרס"ר שייתן גם לו".
ע': "הרס"ר לא היה מוכן להגיב בעניין".

"ראש בראש"

קורס הטיס של חיל האוויר נחשב לאחד המאתגרים בצה"ל. ע', שסיים כעת את קורס מספר 184 כנווט תובלה, מספר כי "הקורס קשה ומאתגר פיזית בעיקר בשלבים הראשונים. אבל הקושי של קורס טיס הוא בעיקר בפן המנטלי. לכל אורכו אתה שואף תמיד לקחת את עצמך קדימה ולהשתפר. נדרשת עבודה רבה דווקא על הנקודות שקשות לך, לכן האתגר היה דווקא להסתכל על הדברים היותר קשים ולהתמודד איתם ראש בראש".
ט': "חווינו את זה הרבה בבית. ראינו כמה ע' לקח את הקורס איתו הביתה וכמה זה השפיע על הדרך שבה הוא ניגש לדילמות בחיים שלו. הרגשנו יחד איתו כמה חשוב לו להצליח".
ע', איזו חוויה מהקורס זכורה לך במיוחד?
"סיימנו טיפוס במעלה ליד מצפה רמון והתרגשתי לראות את הזריחה עם כל הצוות, זאת חוויה שלעולם לא אשכח".
עד כמה זה עוזר לכם ששניכם בחיל האוויר? כמה אתם מתייעצים אחד עם השני?
ע': "מהרגע שט' עבר לחיל האוויר, נוצרה בינינו שפה משותפת. אמנם אנחנו לא עושים את אותו תפקיד, אבל אנחנו באותה סביבה עם אותה תרבות ומדברים סלנג שקצת יותר דומה. זה מקל".
ט': "בנוסף לסלנג, אם משהו קורה באותו שבוע לצורך העניין, אז רק אנחנו יודעים בבית. ההורים והאח הקטן מרגישים מחוץ לתמונה".
יש סיכוי שבעתיד תאחדו כוחות באותו תפקיד?
ט': "הייתי שמח לראות אותו מגיע לתפקידים ביחידה כמו שלי, אבל זה תלוי מה יעניין אותו יותר - העולם המבצעי או הטכנולוגי".
ע': "בתפקיד שני אחרי טייסת אולי נחזור לשתף פעולה ונעבוד יחד".
לכל העדכונים: חדשות ראש העין