תפנית בעלילה? למרות שנדמה כי נסתם הגולל על הגעת המטרו לראש העין, יש מי שמנסה לנצל את מערכת הבחירות האחרונה ואת המשא ומתן הקואליציוני לשינוי התכניות. בימים האחרונים פנה חבר המועצה עופר גבאי אל הסיעות החרדיות בבקשה לחבר את העיר ויישובי הסביבה אל תוואי הרכבת.
2 צפייה בגלריה
רכבת מטרו
רכבת מטרו
מטרו
(צילום: שאטרסטוק)
כידוע, עד כה טרם נמצא המתווה שיאפשר את חיבור הרכבת הקלה או המטרו אל ראש העין למורת רוחם של התושבים, כאשר גם פניית חבר הכנסת בועז טופורובסקי אל שרת התחבורה היוצאת מרב מיכאלי בנושא, בחודש פברואר האחרון, העלתה חרס בידו. מיכאלי השיבה בזמנו כי "לנוכח הביקושים הנמוכים למערכת מטרו, לנוכח החסמים הסביבתיים ולמרות הניסיונות שנעשו על מנת להתגבר עליהם, הומלץ לא לקדם תוואי סירקין ראש העין כחלק מתוואי המטרו".

2 צפייה בגלריה
עופר גבאי עם אחד המחשבים
עופר גבאי עם אחד המחשבים
עופר גבאי
(צילום: פרטי)

כעת כאמור, בעקבות הבחירות האחרונות ולאור החלפת הממשלה הצפויה, מנסים בראש העין להביא לשינוי בתכניות באופן שיאפשר את חיבור העיר אל מערך הסעת ההמונים. לאחרונה, פנה גבאי לסיעות החרדיות בבקשה לכלול בהסכמים הקואליציוניים, שמתנהלים בימים אלו, את חיבורם של ראש העין, אלעד ויישובי הסביבה אל תוואי המטרו. "האכלוס המסיבי באזור מחייב התייחסות ייחודית כפי שנקבע בעבר, הן לראש העין כפי שקבע משרד התחבורה בשיתוף הצוותים שלנו, וגם לאלעד השזורה בנו ואנו בה", ציין.
גבאי הסביר בדבריו כי לפי תכנית המתאר של ראש העיר, כמות התושבים בעיר צפוי לגדול עד ל 110 ואף 130 אלף תושבים בעוד מספר שנים, ויחד עם תושבי אלעד, כפר קאסם ושאר יישובי השומרון, יעמדו המספרים על 300 אלף תושבים.
קראו גם:
"מערכת הסעת המונים מהווה רכיב הכרחי לפיתוחה של העיר, במיוחד לאור גודש התנועה הקיים, אשר צפוי להחמיר בשנים הבאות, על אף המחלפים הנבנים ביציאות מהערים", הוסיף גבאי. "אלעד וראש העין, חוות תנופת פיתוח חסרת תקדים בעלת השלכות משמעותיות מרחיקות לכת מקומיות ולאומיות שמעטות כמוה מתרחשות בארץ, אך באופן עקבי מתמודדת עם הדרה מפרויקטי הסעת ההמונים.
"לקראת חקיקת חוק המטרו, בממשלה הבאה, נוצרה הזדמנות היסטורית לתיקון עיוות ותפיסה ארכאית, הרואה את הערים שמעבר לכביש 6 כשכונות נספחות בשולי פתח תקוה. על מנת לחבר את ערינו למטרופולין, נדרש להשיב את מסלול המטרו לתכנונו הראשוני בו ערינו היו על המפה... אבקש לקדם עניין זה כחלק מהדרישות במשא ומתן ובהמשך יחד עם הצוותים המקצועיים המשותפים לדון ברעיונות אלו ובמציאת פתרונות תחבורה שישחררו את האזור מהגודש הרב שנוצר בו".