משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל השקיע כ-250 מיליון שקלים בהקמת המחלף החדש שמחבר בין כביש 444 לכביש 10, כביש חדש שהוסדר בתוך תחומי ראש העין.

2 צפייה בגלריה
מחלף ראש העין דרום
מחלף ראש העין דרום
מחלף ראש העין דרום
(צילום: נתיבי ישראל)

חברת נתיבי ישראל משלימה בימים אלו את העבודות האחרונות במחלף ראש העין. המחלף החדש שנפתח לאחרונה נועד לצמצם את הפקקים בכניסה לעיר וכן ביציאה לכביש המהיר. העבודות על המחלף בוצעו מצומת כביש 483 בצפון ועד צומת נחשונים לאורך 2.8 ק"מ והן כוללות גם הוספת נתיב תחבורה ציבורית שממשיך גם לתוך ראש העין על כביש 10. הפרויקט ארך סה"כ 43 חודשים וכאמור בימים אלו החברה עתידה לסיים את כלל העבודות האחרונות המבוצעות בלילות.
בפרויקט שהגיע לסיומו, חברת נתיבי ישראל טיפלה בשלושה צמתים שהיו מרומזרים: הצומת בכביש 444 והכניסה לרחוב יהודה הלוי שכאמור בוטל והוקם המחלף , צומת קיבוץ עינת והצומת בכניסה לרחוב שלמה המלך, בשני הצמתים בוצעה הרחבה לכביש עם הוספת נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ). חשוב לציין כי המחלף מתחבר לנת"צ בהמשך לכיוון צפון ולשול התחבורה הציבורית שהוסדר אף הוא בהמשך לכיוון דרום, שני אלו יוצרים רצף של תחבורה ציבורית ממחלף נחשונים ועד מחלף קסם על כביש 444.

2 צפייה בגלריה
מחלף ראש העין דרום
מחלף ראש העין דרום
מחלף ראש העין דרום
(צילום: נתיבי ישראל)

בפרויקט הוקם גשר לצורך משתמשי הדרך הנוסעים על כביש 444 הן מצפון והן מדרום והכביש הינו בעל שני מסלולים לכל כיוון, כולל אף הכנה להרחבה נוספת של הכביש. לאורך כל הפרויקט בוצעה תאורה חדשנית, כולל בקטע הכביש החדש, כביש 10, שנסלל לתוך ראש העין.
קראו גם:
המהנדס צחי שטרסר, מנהל אגף מרכז ותח"צ חברת נתיבי ישראל: "ראש העין מתפתחת. עם הקמת השכונות החדשות נוצרו עומסים ביציאה מהעיר לכביש 444. הכניסה הדרומית החדשה במחלף על כביש 444 שזה עתה הוסדרה באה להקל על התנועה והעומסים הנוצרים מדי יום בשעות השיא כך שעצם ביטול הצומת והפיכתו למחלף תביא להקלה משמעותית על העומסים באזור זה".