שיתופי פעולה בין ארגונים שונים לצורך אריזת מזון לנזקקים לפני חגי פסח וראש השנה הם לא עניין נדיר וכל אחד מהם מבורך בפני עצמו, אך סביר להניח שעד כה לא נתקלתם ביוזמות רבות של תרומת נעליים, אם בכלל.
בעקבות משבר הקורונה החליט לאחרונה סרג'יו ספקטור (61) מפתח תקוה לסגור את שתי חנויות הנעליים שבבעלותו, ואת כל הזוגות שנותרו לו העביר לגרעין התורני-חברתי "רוח חדשה" בראש העין שמוכר את כולם במחיר סמלי של 10 שקלים, כשההכנסות מיועדות לרכישת סלי מזון לנזקקים.
2 צפייה בגלריה
הנעליים למכירה
הנעליים למכירה
הנעליים למכירה
(צילום: פרטי)
ספקטור עלה לישראל לפני חמש שנים עם משפחתו מברזיל. כעבור כשנתיים פתח שתי חנויות נעלים בשם "ויה ברזיל", אחת ברחוב ההסתדרות בפתח תקוה והשניה בכפר סבא. אלא שלצערו הקורונה שפרצה זמן לא רב לאחר מכן שינתה את תוכניותיו.
קראו גם:
"החנויות עבדו נהדר, אבל כשהגיעה הקורונה החנויות היו סגורות במשך ימים רבים ואני המשכתי לשלם שכירות וארנונה. הגיעה סחורה שלא נמכרה וההפסדים הכלכליים לא אפשרו לי להמשיך", הוא מספר. "זו הייתה תקופה קשה מאוד ששינתה לי הרבה בחיים. לא רציתי לסגור את החנויות, אבל המצב הכלכלי לצערי לא השאיר לי ברירה".
מספר חודשים אחרי פרוץ המגיפה, החליט לסגור את החנויות. "כשחיפשתי מה לעשות עם מאות זוגות הנעלים שהיו בחנויות הבנתי שמציעים מחיר שאני לא רוצה למכור בו. העדפתי לעשות משהו טוב ולתרום את הנעלים למי שצריך".
לפני מספר שבועות יזם טל לוי מעמותת 'איחוד החסד' קשר בין ספקטור לגרעין התורני חברתי בראש העין, רוח חדשה, וזה העביר להם מאות זוגות נעליים שנותרו ברשותו. כעת הם נמכרים במחיר סמלי של 10 שקלים לזוג, כשכל ההכנסות מועברות לרכישת סלי מזון לנזקקים לכבוד החג.
2 צפייה בגלריה
הנעליים למכירה
הנעליים למכירה
הנעליים למכירה
(צילום: פרטי)
ספקטור, שפנה בינתיים לאפיקים אחרים ועוסק היום כמחסנאי שכיר, אמר בעקבות היוזמה המבורכת: "אני שמח שלפחות מישהו הרוויח טוב מהנעליים שתרמתי. עכשיו יהיו אנשים שהחג שלהם יהיה אולי טיפה יותר שמח".
מלבד מכירת הנעליים, מקיים גרעין רוח חדשה במהלך השבוע גם מבצע "קמחא דפסחא", במהלכו נארזים מאות ארגזי מזון עבור משפחות נזקקות בעיר, שכוללים בין היתר מוצרים יבשים, ירקות, פירות, ואף בשר ומוצרי חלב.
מושית אשר, מנהלת הגרעין התורני אמרה: "חשוב לנו שלא יישארו משפחות בחג ובליל הסדר ללא מצרכי מזון, ולכן אנחנו מודים לסרג'יו על התרומה הנדיבה לפעילות של הגרעין, לטל לוי על הסיוע בארגזים לנזקקים ולשאר המתנדבים למען תושבי ראש העין".
כל העדכונים - חדשות ראש העין