האם המשטרה והפרקליטות קרובות להגשת כתב אישום נגד ראש העירייה, רמי גרינברג? עד עתה נחקרו או נקראו לתת עדות עשרות אנשים, חלקם פעמים רבות, בוצעו עימותים, הוחרמו טלפונים ונלקחו מחשבים וחומרים אחרים, גם מאנשים פרטיים וגם מבניין הרשות המקומית. בינתיים, עושה המשטרה מאמצים כבירים לגייס עדי מדינה, כשעם לפחות אחד מהם המגעים בשלבים מתקדמים ביותר. אותה דמות, אגב, לא מכחישה את הדברים.
2 צפייה בגלריה
ראש עיריית פתח תקוה רמי גרינברג
ראש עיריית פתח תקוה רמי גרינברג
מעצר מתוקשר וחשדות כבדים. גרינברג
(צילום: ריאן)
התפתחות נוספת בפרשה שאירעה בשבוע שעבר לחדרי החקירות נולדה אחרי שהמשטרה הצליחה לאתר הודעת ווטסאפ מגרינברג לאחד הפעילים שלו בתקופת הבחירות, במסגרתה ביקש המתמודד לראשות העירייה דאז להשחית שלטים של ראש העירייה, איציק ברוורמן. לטענת אותו פעיל, הבקשה נמסרה לא רק בכתב אלא גם בעל פה. גרינברג, לדבריו, אף הציע לו להתחפש ולשים כובע כדי למנוע את זיהויו.
ואם זה לא מספיק הרי שמהחקירה עולה חשד של המשטרה כי לפחות כמה שמות ברשימת התורמים למפלגת "התחדשות" של גרינברג לא באמת תרמו את הסכום עליו הם כביכול חתומים. כעת מתברר שבחדרי החקירות נפגשו החשודים השונים, וחלקם אף התעמתו ביניהם. מקור המקורב למשטרה מספר כי באחד העימותים שנערכו לגרינברג, הטונים עלו והצד השני אף נזקק לטיפול רפואי.

"הזוי ומופרך"

בשבועות האחרונים סוערת פתח־תקוה בעקבות מעצרם של ראש העירייה, רמי גרינברג, מנכ"ל העירייה, יניב בניטה, אנשי עסקים ופעילים שונים. תחילה עוכבו גרינברג ומספר מקורביו בעקבות תלונתו של פעיל הציבור ירון קדושים, לפיה ניסה ראש העירייה לפגוע בפרנסת אשתו והוריה על רקע מחלוקת פוליטית איתו. טענות דומות השמיעה גם אשת ראש העירייה לשעבר, דפנה ברוורמן.
גרינברג ומקורביו עוכבו אז במשך 14 שעות לחקירה, שבסיומה שוחררו לביתם. אלא שהפצצה האמיתית הוטלה כשבועיים אחרי עם המעצר, כשהתברר שהמשטרה מתמקדת בחשדות להתנהלות הכספית של מטה גרינברג בתקופת הבחירות, והבטחות שונות שניתנו לגורמים בעליי עניין.
בשבוע שעבר, כאמור, קיבל אחד מתומכיו של גרינברג שיחת טלפון מהמשטרה, שבה הוא התבקש לשפוך אור בקשר לאותה הודעת ווטסאפ שבה נכתב לו להשחית שלט של ברוורמן. "מאוד הופתעתי כשהתקשרו", מספר אותו גורם. "נתתי שם עדות פתוחה והם ביקשו לעשות העתק להודעות שלי בטלפון. בגלל שאין לי מה להסתיר הסכמתי מייד".
מה הייתה ההודעה מגרינברג?
"זה היה במהלך מערכת הבחירות. הוא ביקש ממני לשים תחפושת וכובע ואמר לי להשחית שלט גדול של ברוורמן. הוא אפילו הציע לתת לי סכין יפנית אם אין לי".
ועשית את זה?
"ברור שלא. הבהרתי לו שלא יהיה ולא יקרה דבר כזה. הבקשה של גרינברג חזרה על עצמה גם בשיחה שלי איתו פנים מול פנים. זה נראה לי הזוי ומופרך לגמרי שהוא ביקש דבר כזה ממני".

2 צפייה בגלריה
שלט של ברוורמן בחירות פתח תקוה
שלט של ברוורמן בחירות פתח תקוה
שלט של ברוורמן מתקופת הבחירות
(צילום: מתוך פייסבוק)

קראו גם:

באותם ימים של מערכת בחירות סוערת התנהל קרב איתנים בין ברוורמן לגרינברג, כולל השחתות הדדיות ומסתוריות של שלטים. "אני זוכר את התקופה הזאת מצוין", מספר גורם עירוני שמבקש להישאר בעילום שם. "החשש שלי היה אז שכל הדם הרע הזה בין שני המחנות יגלוש לפסים אלימים. אני זוכר שהרבה שלטים נקרעו בצומת סירקין".
לדבריו, מי שספג נזק רב אז היה מחנה ברוורמן, בעיקר ביום הבחירות עצמו. "באותו היום אירעו שלושה דברים מהותיים: הראשון היה הפצת טלפונים של כל מיני פעילים באתר יד 2. על פי השיטה שהוכיחה את עצמה, פרסם מי שפרסם הודעה אטרקטיבית במיוחד על ציוד נחשק במחיר מצחיק או בעל חיים גזעי למסירה. התוצאה הייתה שהטלפונים מצד כל מיני מעוניינים לא הפסיקו לצלצל ונוטרלו לגמרי.
"האירוע השני והקשה הרבה יותר היה שריפת ארון התקשורת במטה ברוורמן. לדעתי זה קרה בשעת בוקר מוקדמת והמטה למעשה קרס ולא תפקד. כשפעילים ניסו לעבור לטלפונים שלהם, הם גם נסתמו בגלל כל אותם מתקשרים. שתי הפעולות האלה עשו נזק אדיר. האירוע השלישי היה קשור לבדואים שהגיעו מהדרום והפחידו פעילים של ברוורמן בקלפיות. איך הם הגיעו לעיר ומי הביא אותם? אני מניח שמי שצריך לדעת יודע".

"תמונה מלאה"

במשטרה ובפרקליטות יודעים כי ההחלטה אם להגיש כתבי אישום תלויה רבות ביכולת לגייס עדי מדינה. "על פניו נראה שהמשטרה יודעת מה היא עושה", אומר גורם משטרתי לשעבר, שמכיר את הפרשה מקרוב. "רצו הרבה שמועות על שמות הנחקרים ובכנות אני יכול לומר לך שכבר איבדתי את הספירה. ממה שאני יודע חלק מאלה שנחקרו הם אנשי מפתח שהיו מקורבים לגרינברג באותה תקופה".
מה המשמעות של זה?
"שאולי הם יודעים הרבה מאוד דברים מהמטה של גרינברג. על פניו נראה שלמשטרה יש תמונה מלאה על מה שהתרחש מאחורי הקלעים ועכשיו היא צריכה להוכיח את זה. אחת הדרכים לעשות את זה היא באמצעות עדי מדינה. אני יודע שהופעל לחץ על נחקרים שונים והובהר להם כי יש נגדם מספיק חומר שעלול לסבך אותם. עכשיו הם יצטרכו לקבל החלטה".
על פי הפרסומים יש גורם אחד לפחות שככל הנראה יהפוך לעד מדינה.
"אני יודע על מי מדובר ואני לא היחיד. פתח־תקוה היא אמנם עיר גדולה, אבל הברנז'ה הפוליטית פה מאוד הדוקה וכולם מכירים את כולם. אם הגורם המדובר יסכים להפוך לעד מדינה ולתת למשטרה חומרים, כנראה שיש לו סיבה טובה לעשות את זה".
גורם נוסף המכיר את החקירה מספר כי המשטרה זימנה מספר אנשים כדי לוודא את נושא התרומות לקמפיין של גרינברג. "אני יודע לפחות על כמה מקרים שהמשטרה חושדת שאותם אנשים לא באמת תרמו את הסכום שמופיע ברשימות", הוא מסכם.
פרקליטו של גרינברג, עו"ד עופר ברטל, מסר בתגובה: "רמי גרינברג ניהל את מערכת הבחירות בצורה ישרה והגונה. למרות ששלטים שלו הושחתו במאות ונשרפו, הוא לא נגרר למלחמת השלטים בניגוד ליריביו. ראש העירייה ימשיך לפעול כל העת לטובת תושבי העיר והמלעיזים לא יסיטו אותו ממטרותיו".