עיריית ראש העין החליטה לעתור לבג"ץ בדרישה לבטל את החלטת הות"ל לקדם את התוכנית להקמת תחנת הכוח. העתירה תוגש באמצעות משרד עורכי הדין "הררי-טויסטר".
1 צפייה בגלריה
תחנת הכוח בשורק
תחנת הכוח בשורק
תחנת כוח
(צילום המחשה: אביגיל עוזי)
לפני כשבועיים המליצה הוועדה לתשתיות לאומיות לממשלה לאשר 3 תוכניות להקמת תחנות כוח, לרבות התוכנית להקמת תחנת הכוח בצומת קסם (תת"ל 98). בישיבה שקיימו ראש העיר והגורמים המקצועיים בעירייה בשיתוף מטה מאבק התושבים הוחלט לקיים מספר פעולות לביטול המלצת הות"ל, הכוללות פעולות מול הממשלה וסעד משפטי. בין היתר הוחלט להגיש לבג"ץ עתירה דחופה בדרישה לבטל את התוכנית.
קראו גם:
העתירה תנמק את טענותיה בעקבות כשלים חמורים שנפלו בהליך התכנוני, אי הלימה למדיניות הממשלה, פגמים מהותיים במסמכי התוכנית, ניגוד עניינים חריף, היעדר תסקיר השפעה על הבריאות, מידע מוטעה שהוצג בפני חברי ועדות התכנון ופגמים מהותיים נוספים היורדים לשורש העניין.
ראש העיר שלום בן משה: "זו מלחמה על הבית. אנו פועלים ונפעל בכל הערוצים העומדים לרשותנו, גם מאחורי הקלעים. בנסיבות העניין לא נחשוף את כל הפעולות שאנו עורכים, כדי שלא לאפשר ליזמים לסכל את המהלכים. אנו פועלים בשיתוף פעולה עם מטה התושבים ונמשיך לפעול עד לביטול התכנית".