מה יעלה בגורל תלמידי בית הספר "אבן חן" בראש העין שנמצאים על הרצף האוטיסטי? פחות מחודשיים נותרו לתחילת שנת הלימודים הבאה וטרם נקבע באיזה מבנה ילמדו התלמידים שפונו מהמתחם בו למדו.
1 צפייה בגלריה
מחאת ההורים והתלמידים מראש העין
מחאת ההורים והתלמידים מראש העין
מחאת ההורים והתלמידים מראש העין
(צילום: פרטי)
בית הספר אבן חן הינו מוסד חינוכי על אזורי בו לומדים 55 ילדים ונערים על הרצף האוטיסטי בתפקוד נמוך ובינוני. את בית הספר מפעילה עמותת "אלאור" שהפעילה גם את מעון החוסים "בני ציון" הסמוך, אלא שלאחר חשיפת פרשת ההתעללות במקום, הועבר ניהולו לעמותת "פרח". לפני מספר חודשים קיבלו הורי התלמידים באבן חן הודעה כי בעקבות רצון לפתוח מרכז תעסוקה לחוסים במעון, בית הספר יועתק למקום אחר, אלא שעד כה טרם נמצא מבנה חלופי עבורו וההורים חסרי אונים.
"לא מוציאים לפני שמוצאים פתרון אחר", אומרת חן אמירה, אמה של נטע בת ה-12 שלומדת במקום. "אלו לא ילדים אוטיסטים רגילים, אלא כאלו שלא התאימו לאף מסגרת חינוכית אחרת בעיר. אני לא נוסעת לאבן חן כי בא לי, אלא כי הבת שלי בתפקוד כל כך נמוך שבאף מסגרת אחרת היא לא התאימה. להשאיר ילדים כאלו בבית זה אומר לפרק משפחות ושאחד ההורים לא יוצא לעבוד".
"נכון לעכשיו גם אנשי הצוות במוסד החינוך לא יודעים איפה יעבדו. איך אפשר למשוך ככה אנשים? יש פה קורבנות משני הצדדים שמחכים לראות אם יימצא מקום. זה מצב הזוי. נטע שם שש שנים ומגיעה כל בוקר עם חיוך. לדעת שיש סיכוי שעוד רגע הדבר הזה מטלטל ואני מאבדת בו אחיזה, אי אפשר לחיות עם זה. זה מדאיג ומפחיד".
"אנחנו במערבולת רגשית", מוסיפה לילך, אימו של אסף שלומד במקום. "המחשבה שב-1 בספטמבר אין לנו לאן לחזור מאוד מקשה על התפקוד. אלו ילדים שממילא קשה להם עם שינויים, אז פתאום שינוי כזה - של מקום, של צוותים, זה מאוד קשה. אנחנו חוששים מרגרסיות, התפרצויות זעם, תסכול, בכי וחוסר שיתוף פעולה. ממש מטריד מה שעלול לקרות".

קראו גם:

מעיריית ראש העין נמסר בתגובה: "ההחלטה על פינוי בית הספר בוצעה על ידי משרד הרווחה והדיור הממשלתי. כל הפניות (גם של עיריית ראש העין לשר הרווחה) בבקשה לדחיית מימוש ההחלטה נענו בשלילה. למיטב ידיעתנו עמותת אל אור שמפעילה את בית הספר מחפשת מקום חלופי".
משרד הרווחה: "המשרד נהג בהגינות ובסבלנות לאורך כל הדרך מתוך מחשבה על טובתם של תלמידי בית הספר ושל דיירי המעון. המשרד הסכים לבקשת החברה המפעילה אלאור לדחייה של שנה בפינוי המתחם, זאת למרות שזיכיונה נשלל לאחר פרשת בני ציון. מדובר בתקופה ארוכה דיה למציאת פתרון חלופי וצר לנו שדבר לא נעשה. משרד הרווחה מחויב לדיירי מעון פרח ולבני משפחותיהם ונחוש לעמוד בהבטחות שניתנו להם לשדרוג המעון. אנו קוראים למשרד החינוך ולעיריית ראש העין להיכנס לעובי הקורה ולמצוא מבנה חלופי כך שתישמר טובתם הן של דיירי המעון והן של תלמידי בית הספר".
תגובת מחוז מרכז שבמשרד החינוך: "לאחר מאמצים רבים שהשקיעו משרד החינוך וארגון אלאור, אנו שמחים לבשר כי נמצא מבנה קבע לתלמידים".