רגע של נחת: רס"ן אלכס אביזוב, עוזר קצין הטנ"א (חיל הטכנולוגיה והאחזקה, לשעבר "חיל חימוש") בחטיבה 99 "עוצבת הבזק", נבחר למצטיין ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה לרגל ראש השנה.
אביזוב, בן 32, נשוי לכרמית, אב לאמילי, אליענה ואורי, תושב ראש העין. לאחרונה סיים את תפקידו כקצין הטכנולוגיה והאחזקה של החטיבה המרחבית בנימין ועבר לתפקיד עוזר קצין הטנ"א של "עוצבת הבזק".
1 צפייה בגלריה
רס"ן אלכס אביזוב
רס"ן אלכס אביזוב
רס"ן אלכס אביזוב
(צילום: דובר צה"ל)
קראו גם:
אביזוב התגייס ב- 2009 לאחר לימודי הנדסאי חשמל ואלקטרוניקה במכללה של בה"ד 20, בשנת 2010 יצא לקצונה ומשם שירת במגוון תפקידי החיל, בינהם קח"ר הגדס"ר הבדואי בתקופת צוק איתן ועמוד ענן ואף מפקד בהשלמת הקצונה של החיל. במהלך שירותו השלים תואר בהנדסת חשמל וניהול טכנולוגיות ב- HIT.
כחלק מתפקידו היה אמון על קליטת יחידות וגדודים המבצעים תעסוקה מבצעית, חניכת פלוגות הטנ"א ומפקדיהן, מתן מענה אחזקתי לכל הכוח בגזרה וקליטת טכנולוגיות חדשות ואמצעי לחימה שמבצעים הגנה מרחבית.
"בנוסף למענה שמספק מערך הטנ"א בשגרת הבט"ש, אנחנו מלווים את היחידות גם במהלך פעילויות מבצעיות בערי וכפרי הרשות הפלסטינית", מספר אביזוב. "לפני הפעילות אנו דואגים להכין את אמצעי הלחימה, במהלך הפעילות אנו מספקים שירותי חילוץ וגרירה ולבסוף כרגל מסיימת גם משקמים את נזקי הפעילויות ומחזירים את כל הבט"ש לפעילות מלאה".
חוויה שזכורה לך במיוחד מהשירות?
"חוויתי הרבה רגעים משמעותיים בתפקידי בחטיבה, אחד הדברים שהכי זכורים לי הוא מבצע 'שומר החומות' אשר היווה אבן דרך ותקופה משמעותית בשירות שלי. אמנם מרבית המערכה התרחשה בחזית הדרומית, אך באיו"ש הרגישו את צבירת הכוחות, העברת כוחות מילואים, שילוח כוחות המג"ב והכוחות הסדירים. היה מדהים לראות את ההירתמות של האגף ושל כל אנשי הקבע לצורך המטרה הזו. הפעילות במבצע כללה לא מעט דברים מעבר לשגרה הרגילה. קליטת כוחות ויחידות והכנסתם לגזרה, הסמכות לאמצעי לחימה ייחודיים וכמובן המשך מענה אחזקתי גם ליחידות שעזבו וגם ליחדות שנכנסו לגזרה".
איך הרגשת כשקיבלת את ההצטיינות?
"לשרת בחטמ"ר (חטיבה מרחבית) זו התמודדות לא פשוטה. זו יחידה מאתגרת ומורכבת שדורשת ממני זמינות ונוכחות 24/7. אך אני שמח ומאושר שקיבלתי את ההצטיינות, מרגש שרואים את עשייתי ועבודתי. השמירה על חיי המשפחה מתאפשרת אך ורק בזכות העורף שיש לי בבית, אשתי, שהיא בסוף העוגן שלי בדברים האלה. בסופו של דבר אני מאמין כי היא זו שצריכה לקבל את ההצטיינות".
כל העדכונים - חדשות ראש העין