קורע לב: נתנאל יהודה-הלוי, תושב ראש העין שסבל ממחלת ניוון שרירים מלידה ופעל רבות למען בעלי מוגבלויות, הלך הלילה (בין שלישי לרביעי) לעולמו והוא בגיל 32 בלבד, לאחר סיבוך של דלקת ריאות בה חלה ביום שבת האחרון.
3 צפייה בגלריה
נתנאל ז"ל
נתנאל ז"ל
"תמיד ראה את הטוב באנשים". נתנאל ז"ל
(צילום: מתוך הרשת החברתית)
מוגבלותו, הביאה את נתנאל לפעול לאורך שנים רבות למען אנשים בעלי מוגבלות ולטובת הנגשת תחבורה ציבורית עבורם. בין היתר היה פעיל בארגונים רבים ביניהם "בית הגלגלים הרצליה", "שמחה לילד", "לינק 20" ועוד. הוא אף נאבק כדי להתנדב בצה"ל ושירת שלוש שנים.
בעמותת "לינק 20" שפועלת לקידום שיוויון, גיוון וזכויות של אנשים עם מוגבלות ספדו לנתנאל בדף הפייסבוק שלהם וכתבו כי היה "אחד מעמודי התווך והמקימים של 'לינק 20'. אחראי לרוח, לצבע ולערכים. בכל מרכיב של העשייה אפשר לראות חלקים ממנו. ביכולת לפגוש את החלקים המורכבים ביותר בהומור, בעמידה האיתנה על הזכויות, בהוכחה החיה שהכל אפשרי.
"נתנאל היה אדם שהשאיר בלב כל הפוגשים אותו זיכרון. לבדיחה שסיפר, לעשייה משותפת או פשוט לשיחה מעניינת. נתנאל היה וישאר מורה דרך לכולנו, בדמות שלו כמנהיג, בבחירה לקחת אחריות על המציאות והחיים במדינה שלנו ובלפעול ביחד ולא לבד. אנחנו כואבים את לכתו בטרם עת ושולחים אהבה למשפחתו. יהיה זכרו ברוך".

3 צפייה בגלריה
נתנאל ז"ל
נתנאל ז"ל
"נזכור את האופטימיות וחוש הצדק". נתנאל ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

גם בבית הגלגלים ספדו לו וכתבו: " נתנאל היה דמות מרכזית ביותר בקבוצה, הן לחניכים והן למדריכים. לעולם נזכור את חוש ההומור, האופטימיות, חוש הצדק שלו למען אחרים, ויותר מכל: את לבו הענק אשר נדם אתמול. בית הגלגלים מחבק את משפחתו וחבריו".
בעמותת "שמחה לילד" הוסיפו: "נתנאל, היה חלק מרכזי ממשפחת שמחה לילד מיום היווסדה. נתנאל היה חניך, מתנדב, חבר, מקור להשראה ומנטור של רבים מאיתנו. לכתו בטרם עת כואבת ביותר וחסרונו כבר מורגש".

"היה האור של הבית"

אביו של נתנאל ז"ל, יהודה, אמר היום בקול חנוק מדמעות כי "נתנאל היה האור שלנו, האור של הבית. אדם עם הרבה שמחת חיים וחוש הומור, עם ראש על הכתפיים, השלים 12 שנות לימוד ובגרות מלאה, והתנדב בצה"ל שלוש שנים אחרי הרבה מאבקים לשם כך. אין דבר אחד רע שמישהו יכול לומר עליו".
קראו גם:
3 צפייה בגלריה
נתנאל וזוגתו תמר
נתנאל וזוגתו תמר
נתנאל וזוגתו תמר
(צילום: פרטי)
בת זוגו בתשעת החודשים האחרונים, תמר, סיפרה בעצב רב: "מהרגע הראשון הוא הצחיק אותי נורא והכניס שמחה לחיי. נתנאל היה האדם הכי חזק שהכרתי ותמיד נתן תחושה שהכל אפשרי וקטן עליו. אי אפשר היה שלא לבטוח בו ולהאמין לכל מילה שאמר. הוא היה הבן אדם עם העיניים הכי טובות שיש ותמיד ראה את הטוב באנשים".
מתי דיברתם בפעם האחרונה?
"לפני שהרדימו אותו. הוא מאוד פחד ואמר 'זה עוד לא הזמן שלי'. הוא נלחם כמה שיכל, אבל כבר לא היה לו כוח. הוא היה החבר הכי טוב שהיה אפשר לבקש, דאג לכל מי שמסביבו שיהיה להם טוב. הוא עשה הכל בשביל חברים שלו, וזה בא לידי ביטוי בכל העשייה החברתית".
הלווייתו של נתנאל תיערך היום בשעה 15:00 בבית העלמין בעיר.
נתנאל הותיר אחריו הורים וחמישה אחים.
יהי זכרו ברוך.
סייע בהכנת הכתבה: יוסי דמארי.