הורים לילדים בחינוך המיוחד בראש העין מרגישים אבודים כאשר הם נתקלים בבעיות שונות בכל הנוגע להסעות ולמלווים בהסעות של הילדים במסגרות השונות. ההורים מספרים על ילדיהם שהושארו לבד אל מול הבניין של מגוריהם, ילדים שהושארו מעבר לכביש במקום ליד הבית ולעיתים אף ילדים שהובאו לכתובות שגויות.
"המלווה של ההסעה התקשר להגיד לי שהוא מחזיר את הילד כי הוא בוכה וצועק שהוא רוצה הביתה, אמרתי לו 'בסדר, תחזיר'. לא הספקתי לצאת מהשירותים ואני שומעת את הילד שלי בוכה וצועק למטה (היא גרה בקומה השנייה). מהר ירדתי ואני רואה שהוא עומד שם לבד ברחוב ובוכה וההסעה איננה", מספרת אחת האימהות לילד בן עשר וחצי בעל צרכים מיוחדים.
במקרה אחר, מספרת אחת האימהות כי ההסעה איחרה ב-25 דקות והילד שלא יכול היה לחכות יותר עלה בחזרה לביתו וכשהתקשר המלווה הם מיהרו לרדת למטה וההסעה ברחה אל מול עיניהם, וכשהתקשרה אליהם, הם סירבו לחזור אל הבית.
במקרה נוסף, מספרת אם לילד בכיתה א' שזו שנתה הראשונה בהתמודדות מול ההסעות כי ההסעה מביאה את הילדים לבית הספר בשעה 7:15 והילדים נותרים לבדם עד לפתיחת שערי בית הספר בשעה 7:45, דבר המעמיד את הילדים בסכנה.
1 צפייה בגלריה
הסעות תלמידים
הסעות תלמידים
הסעות תלמידים
(צילום: יוגב עמרני)
קראו גם:
לאחר שפניות לעירייה ולגורמים נוספים לא הניבו תוצאות, פנו ההורים לחבר הכנסת, מר יעקב מרגי, סגן יו"ר הכנסת, אשר בתגובה שלח מכתב לראש עיריית ראש העין, מר שלום בן משה. במכתב הוא מספר על הפניות הרבות שהגיעו אליו מהורי הילדים לחינוך המיוחד בעיר: "מדובר על מקרים קשים אשר בחלקם אף מנוגדים לחוק, כגון הסעות ללא מלווים, הסעות אשר מאחרות ובחלקם אף לא מגיעות".
חבר הכנסת מרגי, מפנה לראש העיר במכתבו את ההתכתבויות השונות שהעבירו אליו ההורים ומספר כי מדובר ב "מקרים קשים אשר בנס נמנע אסון".
עוד מדגיש חבר הכנסת מרגי במכתבו לראש העיר: "זכויותיהם החינוכיות של ילדים עם צרכים מיוחדים נקבעו בחוק חינוך חובה, חוק חינוך מיוחד, ובחוק הסעה בטיחותית לילדים נכים. בחוקים אלו נקבע כי ילד עם מוגבלות זכאי להסעה ממקום מגוריו למוסד חינוך וממנו, הרשות המקומית שבתחום שיפוטה גר הילד תדאג להסעתו".
מעיריית ראש העין נמסר בתגובה: "העירייה נמצאת בקשר רציף עם נציגי ההורים של החינוך המיוחד. מערך ההיסעים מנוהל באופן מקצועי וקפדני, כל תלונה ופנייה נבדקת ומטופלת. המלווים השתתפו בכנס במסגרתו קיבלו כלים מגוונים כולל קורס עזרה ראשונה. בנוסף, העירייה נערכת לרכישת מכשירים למלווים באמצעותה ההורים והמלווים יחוברו לאפליקציה, כך שההורים יידעו בזמן אמת היכן הילדים נמצאים".
כל העדכונים - חדשות ראש העין