השרה להגנת הסביבה נפגשה השבוע עם ראש עיריית ראש העין, שלום בן משה, וראש עיריית כפר קאסם, עאדל בדיר, יחד עם מנכ"לית משרדה גלית כהן, וחברי המועצה עומר שכטר ושלום מעוז. הפגישה עסקה בתופעת זיהום האוויר והמשך המאבק בתחנת הכוח בצומת קסם.
1 צפייה בגלריה
שריפת פסולת לא חוקית
שריפת פסולת לא חוקית
שריפת פסולת לא חוקית
(צילום: המשרד להגנת הסביבה)
ראש העיר ראש העין והצוות המקצועי של העירייה הציגו בפניהן את המצוקה של תושבי האזור בעניין זיהום האוויר, שמגיע מן השטחים ממזרח לעיר. גלית כהן, מנכ"לית משרד הגנת הסביבה, סיפרה שמדובר במכת מדינה וכי בכוונת המשרד להגדיל את מספר הפקחים וכי נדרש שיתוף פעולה של מספר משרדי ממשלה נוספים.
השרה תמר זנדברג אמרה כי המשרד יפעל לצימצום במקור של מפגעי הפסולת לתושבי האזור כולם ולהקמת תחנות מעבר. בפגישה גם נכחו רשות הטבע והגנים, והמינהל האזרחי, שהציגו את הניסיונות שלהם למגר את התופעה.
באשר לתחנת הכוח בצומת קסם, השרה זנדברג הביעה התנגדות להקמת תחנות כוח פוסיליות חדשות ולהקמת תחנות מעבר, כחלק מהמדיניות של המשרד להגנת הסביבה, ואמרה כי יש להתמקד במעבר לאנרגיות מתחדשות.
קראו גם:
השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "שמחתי להיפגש עם ראשי עיריות ראש העין וכפר קאסם, כדי להתניע שיתופי פעולה חשובים בנושאי הסביבה. שוחחנו על הבעיות האזוריות כמו שריפות הפסולת והמאבק בהקמת תחנת הכוח בצומת קסם, והדגשתי כי אלו נושאים שנמצאים במרכז העשייה של המשרד להגנת הסביבה. נמשיך לעבוד יחד כדי לשמור על הסביבה ועל בריאות התושבים".
ראש העירייה ראש העין, שלום בן משה: "הגענו לכנסת כדי להשמיע בפני השרה את המצוקה מפני השריפות והמשך המאבק בתחנת הכוח בצומת קסם. נמשיך להיאבק בכל הדרכים העומדות לרשותנו כדי שתחנת הכוח לא תקום. אני מודה לשרה על אוזן הקשבת ועל השותפות במאבקים הסביבתיים".
כל העדכונים - חדשות ראש העין