הרעיון להקים בר משחקים חברתי בראש העין, נולד עם תחילת הקורונה, אך עוד לפני שהחלו לדבר על סגרים והגבלות חמורות, כשהמטרה הייתה ליצור מקום בילוי איכותי וערכי עבור צעירים תושבי המקום, ולהעניק הזדמנות להעסקה ושילוב של בעלי מוגבלויות, באותה הנשימה.
1 צפייה בגלריה
הקמת המקום
הקמת המקום
הקמת המקום
(צילום: פרטי)
מושית אשר מנהלת עמותת הגרעין, סיפרה: "מהשיח הציבורי בעיר עולה שחסרים מקומות בילוי בתוך העיר. בגרעין חשבו על רעיון שיהיה לא רק מקום בילוי, אלא מקום עם ערך שיחבר בין אנשים צורה חווייתית וגם יתרום לחברה שבה אנו חיים. את 'המפגש' המשמש לפעילויות נוספות של הגרעין לרווחת העיר, שיפצו והכשירו בני נוער מפרויקט הילה, וכעת עם הפתיחה יפעילו את המקום בעלי מוגבלויות בתפקוד גבוה".
במסגרת שיתוף הפעולה עם בני הנוער מפרויקט הילה שנמשך מספר חודשים, הגיעו שבעה בני נוער מידי יום אל 'המפגש' נקלטו על ידי צוות הגרעין, ובעבודה משותפת הכשירו את המקום לצורך ייעודו החדש.
מעיין פדלר, עובדת הגרעין שקלטה את הצעירים סיפרה: "קיבלנו בני נוער בהליך שיקומי המשלב שגרה של לימודים לצד עבודה. במשך חודשיים הם עבדו והקימו את המקום, הכינו את כל השטח מסביב והכשירו את המקום ליציקה, צבעו את המבנה, עזרו בבניית שירותים נוספים, בשבירת קיר לצורך שיפוץ והרחבה, ניקו וייפו את המקום לצורך פתיחת המקום ועשו עבודה נפלאה. זה היה מרגש לראות אותם מתחברים לעשייה והם ממש חלק מהמקום הזה".
קראו גם:
יוסי גואטה, אחד הנערים, סיפר: "יותר מהעבודה אנחנו הרגשנו שאנחנו עושים עבודה שהיא חשובה, נתנו לנו אחריות וגם ראינו את התוצאות מול העיניים. עברו מספר חודשים מאז והייתה קורונה שעצרה את ההתקדמות, אנחנו המשכנו לעקוב ורצינו כבר לראות את המקום הזה הולך ומתפתח".
"באנו לגייס כספים וחלינו בקורונה"
לצורך הקמת המקום פתח הגרעין בקמפיין לגיוס המונים, ואף הצליח לגייס כ-130 אלף שקלים. אלא שאם לא הספיקו הסגרים שעקבו את פתיחת הפרויקט, התברר כי במהלך כינוס שערך הגרעין לשם הקמפיין, נדבקו המתנדבים בקורונה. פדלר: "למרות שכולנו נכנסו לבידוד מידי וחלק אפילו חלו, לא עצרנו את פרויקט גיוס התרומות וכל אחד מביתו סייע להשיג את היעד".
במהלך החודשים האחרונים שם הגרעין את פתיחת המקום בראש סדר העדיפויות, וכעת 'המפגש' יפתח את שעריו לראשונה ביום חמישי הקרוב (1.7.21) בשעה 21:00, ברחוב מעודה 9.
מושית אשר: "היה ברור לנו שאנחנו לא מוותרים על החלום ומחכים לרגע שנוכל להיפגש שוב ולהתניע את הכל מחדש, בשלושה חודשים האחרונים המשכנו בארגון המקום, רכישת המשחקים מחו"ל, בניית קונספט, וכמובן התאום מול בעלי המוגבלויות שיפעילו את המקום. אתגרי תקופה לימדו אותנו שהדבר החשוב ביותר זה הביחד, ולכן החלטנו לא לחכות לרגע המושלם ולפתוח את המקום ולקדם אותו תוך כדי תנועה".
פורסם לראשונה: 11:05, 28.06.21