תחושת הביטחון של תושבי שכונת פסגת אפק בראש העין ממשיכה להתערער עם אירוע פריצה נוסף שהתרחש בסוף השבוע. ביתם של נדב ועדן ברחוב אליהו הנביא, נפרץ שעות ספורות לאחר שעברו אליו. הגנבים יצאו בידיים מלאות, כולל תכשיטים יקרים ובעלי משמעות משפחתית עזה.
1 צפייה בגלריה
מתקנים את נזקי הפריצה
מתקנים את נזקי הפריצה
לא הספיקו לעבור לגור בדירה
(צילום: נדב אליהו)
בני הזוג לא שהו בביתם בזמן הפריצה. את סוף השבוע העבירו בבית קרובי משפחה, מאחר וטרם הספיקו להתקין מזוזות. במהלך השבת הגיע נדב לדירה לצורך סידורים אחרונים, ונחרד למראה עיניו.
"שהגעתי לדירה הדלת הרגישה כאילו הייתה נעולה מלמעלה ולא הבנתי איך", הוא מספר. "חשבתי שאולי זוג החתולים שלנו הפילו משהו שחסם אותה. הלכתי לכיוון הצד של המרפסת וראיתי את התריס מורם. ידעתי שסגרתי אותו והתקשרתי לאשתי כדי לשאול אולי היא פתחה. היא ענתה שלא ומיד התקשרתי למשטרה ודיווחתי שככל הנראה פרצו לבית".
קראו גם:
תוך דקות ספורות הגיעה ניידת למקום. אחד השוטרים נכנס לדירה דרך המרפסת, וכעבור זמן קצר יצא לנדב, ועדכן אותו כי אכן פרצו לביתם. "אני מסתכל על הבית ורואה סדום ועמורה", הוא מספר. "עברו בכל פינה אפשרית, רוקנו את כל החפצים יקרי הערך, לא השאירו כלום. החל ממחשב נייד, טלפונים ניידים, שעונים, כסף מזומן ועד למחליק של אשתי. הכי גרוע מבחינתי היו התכשיטים שאמא שלי זכרונה לברכה קנתה לאשתי לחתונה. במקרה נשאר לאשתי צמיד אחד למזכרת".
מה עבר לך בראש באותו הרגע? פורצים לבית שלכם ממש ברגע שעברתם.
"הדבר היחיד שעבר לי בראש זה מה אני עושה עם אשתי שתראה את זה. המחשבה היא איך אשתי שבהריון תקבל את זה. היא הגיעה לפה, התחילה לרעוד ולא הפסיקה לבכות. לא היה פשוט לראות אותה כך. אני בטוח גם שעקבו אחרינו. מישהו ראה, היה ליד הבית. לאחד השכנים ניסו יום למחרת לפרוץ את האופנוע. אני מאמין שזה לא מקרי".
איך התחושות היום כשאתם ערים לכל המצב הביטחוני הבעייתי באזור?
"אותי זה פחות מפחיד. יש חשש קל אבל כואב לי על אשתי. באחד הלילות השבוע היא רעדה ופחדה לישון. זה לא פשוט. אני אוהב את הבית ואת האזור השקט שכל כך חיפשנו. השכנים גם טובים מאוד. אבל אם אגיע למצב שאשתי לא נרדמת בלילות אז לא אשאר פה. בעל הדירה שלנו אמר שיחליף צילינדר ויתקין סורגים אבל הביטחון של אשתי חשוב לי מהכל".
לדבריו, דיווח למשטרה על האירוע אך לא הגיש תלונה. "הגיעו מז"פ, לקחו טביעות אצבע וזהו. אף אחד לא ייכנס לשטחים כדי לתפוס את הבן אדם. אף אחד לא יחזיר לי את הדברים אז למה להגיש תלונה? בפעם הבאה שאתקל בדבר כזה אני לא יודע אם לא אנסה לתפוס אותם בעצמי. אני גם יודע שהם יחזרו לפה".
מה אפשר לעשות לדעתך?
"אני חושב שצריך לשים כמה פרוז'קטורים שיאירו את כל האזור. ליד הבניין שלנו יש שטח שבלילה לא רואים בו כלום מרוב שהוא חשוך .אני יושב בחוץ בערב ורואה אנשים לא רחוק ממני ולא יודע אם אלו שכנים או שבחים. אנשים יכולים להשקיף על הבית חופשי מבלי שרואים אותם. זה לא הגיוני. אני לא מבין למה אין חיילים באזור הגדר. לא הגיוני שבאים לפה מחבלים ועושים מה שהם רוצים. כל יום יש פוסטים על שבחים ועל פריצות. צריכים פה אבטחה אמיתית. בסופו של דבר לא באמת סופרים אותנו".
לעדכונים - חדשות ראש העין