סערה נוספת בראש העין על רקע המתח בין דתיים לחילונים: בימים האחרונים נתלו מודעות מטעם העירייה בשכונת פסגות אפק לפיה הוגשה בקשה להקצות מבנה ציבור ברחוב עופרה חזה בשכונה לטובת גן שיופעל על ידי רשת גני אגודת ישראל. תושבים רבים בשכונה זועמים על כך ומתכוונים להגיש התנגדות למהלך כמקובל בחוק.
2 צפייה בגלריה
ההודעה בדבר הבקשה
ההודעה בדבר הבקשה
ההודעה בדבר הבקשה
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות, נשמח לתת קרדיט לצלם)
על פי המודעה שנתלתה ברחבי השכונה מודיעה העירייה כי "הוגשה לה בקשה למתן זכות שימוש במבנה עירייה ששטחו הינו כ-50 מ"ר...ברחוב עופרה חזה 4 בראש העין. הבקשה הוגשה על ידי עמותת 'רשת גני ילדים של אגו"י'... הקצאה זו מבוקשת למטרת פעילות של הפעלת גן ילדים של החינוך התורני".
אלא שמאז נתלו השלטים, החלו הרוחות בשכונה, שנחשבת לחילונית ברובה, לסעור, ותושבים רבים מתכוונים לפעול בנושא ולהגיש את התנגדותם בתוך 14 יום כמקובל בחוק. "התושבים כאן חוששים", אומרת דיירת אחד הבניינים הסמוכים לשטח המדובר. "יש כבר מבנים שמשמשים את הציבור הדתי כאן, הרחוב גם כך עמוס ברכבים אז למה להביא עוד אנשים? למה מקימים עוד מוסד דתי? זה לא שוויוני בעיניי".
מדוע?
"אופי השכונה פה חילוני. יש פה דתיים אמנם אבל יש כבר מבנים ציבוריים שעונים על הצרכים שלהם, למה שלא ידאגו לצרכים שלנו? השטח שסמוך אלינו צריך לשמש למתנ"ס, ספרייה או לשימוש אחר שיהיה עבור כלל התושבים, ולא עוד גן לציבור הדתי".
2 צפייה בגלריה
(שכונת פסגות אפק. צילום ארכיון: יריב כץ)
מנגד מנסים תושבי השכונה הדתיים להדוף את הטענות. "שכונת פסגות אפק מורכבת מכל חלקי החברה הישראלית- מסורתיים, חילונים ודתיים. הניסיון לצייר אותה כשכונה חילונית, שאין בה מקום לכל מי שאינו חילוני מכעיסה בעיניי", אומר אחד מהם. "בתי הכנסת שבשכונה נבנו כחלק מהסכם הגג ולא באים על חשבון מבני ציבור אחרים כגון ספריה ומתנ"ס, אותם העיריה צריכה לספק עבור כלל הציבור. במקום להיאבק כל פעם מחדש מגזר במגזר, כדאי שנלמד לחיות כאן יחד למרות השונות בינינו".
הסערה החדשה מתווספת למחלוקות אחרות שהתגלעו בתקופה האחרונה בין דתיים לחילונים בראש העין, בעיקר על רקע הכוונה לפתוח את מכון הכושר של רשת פרופיט בשבתות , וכן על רקע אישור העירייה להקצאת שטח להקמת ישיבת הסדר בסמוך לבית העלמין.
תגובת עיריית ראש העין תובא כשתתקבל.