המשבר מחריף: רגע לפני ישיבת המועצה הראשונה והשבעתה בשבוע שעבר הכריז ראש העירייה רז שגיא כי הוא ואיתי ונה חתמו על הסכם קואליציוני "מצוין לשתי הסיעות ומצוין לראש העין". אלא שמאז התברר כי הצדדים רחוקים מסיכום ולמרות שחלף חודש מאז הבחירות, קואליציה עדיין אין.
3 צפייה בגלריה
(איתי ונה. צילום: באדיבות ונה)

כזכור, סיעת "התחדשות" בראשותו של שגיא קיבלה בבחירות ארבעה מנדטים, בעוד סיעת "עשייה מנצחת" בראשות איתי ונה קיבלה לא פחות מתשעה. על פי ההסכם שהוצג על ידי שגיא, עם חתימות שני הצדדים הייתה אמורה לקבל סיעתו של ונה סגנות בשכר ומילוי תקן של סגן בשכר למחצית מהקדנציה, כמו גם החזקת תשעה תיקים ביניהם- תכנון והנדסה, שפ"ע, נשים ומגדר, תרבות, ספורט, נוער וצעירים. "בואו נפסיק עם השמועות, כל מה שנשאר זה לקיים את ההסכם שעליו חתמנו ולהצעיד את ראש העין קדימה!", הוסיף ראש העירייה בהודעתו.
אלא שכאמור, מאחורי הקלעים מתחוללת דרמה כאשר בסיעתו של ונה טוענים כי ההסכם אינו תקף. "מיד לאחר הבחירות התחלנו בניהול משא ומתן מול ראש העירייה ואף חתמנו על טיוטת עקרונות כבסיס להסכם הקואליציוני שיבוא", ציין יו"ר סיעת עשייה מנצחת. "להפתעתנו התברר כי התפקידים ניתנים ללא סמכויות הביצוע וההחלטה הנדרשות כדי לעשות, לקדם ולבצע את המשימות והמטרות שלשמן שלחתם אותנו למועצת העיר.
"לפיכך, כולנו חברי עשייה מנצחת דחינו פה אחד את ההסכם והודעה על כך אף נמסרה לראש העיר במכתב אישי".

3 צפייה בגלריה
רז שגיא מצביע בקלפי בנווה אפק
רז שגיא מצביע בקלפי בנווה אפק
רז שגיא מצביע בקלפי בנווה אפק
(צילום: באדיבות מטה הבחירות של רז שגיא)

בינתיים, אל סיעת עשייה מנצחת הצטרפו בינתיים סיעת ש"ס ואף סיגל שיינמן מסיעת "ראש העין מתקדמת" וכעת הם עומדים יחד על 13 מנדטים מתוך 19. כעת הגוש של ראש העירייה עומד על שישה מנדטים, במה שמייצר פלונטר אותו הוא יצטרך לפתור בהקדם.
"קיבלנו תיקים בלי סמכויות, ולכן ההסכם מבחינתנו מבוטל", הוסיף ונה למיינט ראש העין. "אנחנו לא בובות. ההסכם הראשון עבר לאישור הסיעה אבל לא חתמנו על הנספח שמתייחס לסמכויות ולכן הוא לא תקף. אנחנו באים מתוך רצון לעשייה ושיתוף פעולה וברגע שנקבל סמכויות נתחיל לעבוד. אנחנו לא באים לחסום את ראש העיר ולא נגדו".

3 צפייה בגלריה
סיגל שיינמן
סיגל שיינמן
סיגל שיינמן
(צילום: פרטי)

קראו גם:

בינתיים, על אף שלא הושג סיכום בין שגיא לונה, כל אחד מבין הצדדים הכריז על פעילותו בנפרד בהמשך המאבק נגד תחנת הכוח המתוכננת לקום בצומת קסם. תחילה היה זה ראש סיעת עשייה מנצחת שפרסם אודות פגישתו עם השרה לאיכות הסביבה עידית סילמן בה הם דנו בעניין ובנושאים נוספים כמו שריפות הפסולת הפיראטיות.
מספר ימים לאחר מכן הודיע ראש העירייה כי יזם מפגש משותף לכל ראשי הרשויות המתנגדות להקמת תחנת הכוח, ביניהם גם ראש עיריית פתח תקוה רמי גרינברג. בנוסף הם חתמו על מכתב התנגדות משותף שנשלח לשר האנרגיה אלי כהן. היום (חמישי) הודיע ונה כי נפגש אף הוא עם השר כהן במטרה לעצור את הקמת תחנת הכוח.