שוב תלונות מצד תושבים בראש העין בנוגע לתנועה: העירייה מפנה פסולת וגזם בשעות פיזור הילדים למוסדות החינוך, ובכך מסכנת את בטיחותם ומעכבת את התנועה.
2 צפייה בגלריה
משאיות אשפה מעכבות את התנועה
משאיות אשפה מעכבות את התנועה
משאיות אשפה מעכבות את התנועה
(צילום: אביתר עמרם)
על פי הטענות מדובר במשאיות לפנוי גזם שעוברות בין מוסדות החינוך השונים בין השעות 07:30-08:00 ומסכנות הן את הילדים והן את שאר משתמשי הכביש. "לפני כשנה כבר העליתי את הבעיה הזו בפני הגורמים השונים בעירייה", אומר הפעיל החברתי ותושב העיר אביתר עמרם. "ביקשתי שבתוך העיר יאפשרו לתושבים לנסוע בצורה בטוחה ונכונה. בשעות הללו יש תנועה רבה ליד בתי הספר וגני הילדים ולכן מן הראוי שמשאיות גזם ופסולת לא יעברו שם. בעירייה אף קיבלו את העניין וסימנו רחובות הסמוכים למוסדות חינוך ככאלו שלא תתאפשר בהם כניסה למשאיות לפני השעה 08:00".
מה קורה היום?
"למרות הסיכום הם ממשיכים לסכן את חיי הילדים. לא מעט פעמים משאית חוסמת חלק מהנתיב, ואז רכב מנסה לעקוף אותו בצורה מסוכנת במה שעלול להוביל לדריסת ילד או לתאונה. ביום נתון אחד צילמתי קרוב ל 4 משאיות. ביום ראשון בשעה 07:50 עצרתי את אחד הנהגים שעבר ברחוב דרך הציונות ושאלתי אם הוא יודע שאסור לו להיות שם עד השעה 08:00. הוא אמר לי 'אני יודע' . אז למה הוא מסכן את חיי הילדים כשהוא עומד על מעבר חציה וחוסם את שדה הראיה?.
2 צפייה בגלריה
משאית אשפה בראש העין
משאית אשפה בראש העין
משאית אשפה בראש העין
(צילום: אביתר עמרם)
"ברגע שאני מקבל קנס אני מתיישר כי זה פוגע בכיס אבל כנראה שאף אחד לא דיבר עם הנהגים וכנראה שהם לא נקנסו גם, והם ממשיכים לסכן את חיי הילדים".
ניסית לפנות לעירייה שוב בנושא?
"דיברתי איתם לא מעט ואמרתי להם שצריך להיות שם פקח. אבל חוץ מלהיות בשטח בפועל הם נתנו את כל התירוצים, הסיפורים והאגדות. זה המצב כרגע וחיי הילדים נמצאים בסכנה".
מעיריית ראש העין נמסר: "בעקבות פנייתכם התקיים בירור עם נהגי המשאיות והנהגים קיבלו אזהרות לפני קנס. בישיבה הקרובה שתתקיים עם כל מנהלי החברה נושא זה יודגש ולהבא תתבצע אכיפה מחמירה כולל קנסות".