כעס בקרב הורים במתחם E שבפסגות אפק. לטענתם העירייה התחייבה כי ברגע שתושלם הקמת בית הספר הצומח באזורם, ילדיהם שלומדים בצומח C יועברו אליו אך לא כך הם פני הדברים, כשחלק מהילדים יישארו במוסד המרוחק מבתיהם.
1 צפייה בגלריה
בית הספר הצומח
בית הספר הצומח
בית הספר הצומח
(צילום: יליזבטה גורבטקו)
קראו גם:
במצב הנוכחי, ילדי מתחם E שבכיתה א' לומדים בבית הספר הצומח שבמתחם, אלו שבכיתות ב'-ד' לומדים בצומח C, ואילו תלמידי כיתות ה'-ו' לומדים בבית הספר חיים גורי. החל מהשנה הבאה מלבד כיתות א'-ב' בצומח E, ילמדו בו גם ככל הנראה תלמידים שיעלו לכיתה ג' מבית הספר צומח C, ואילו התלמידים הגדולים יותר לא מתוכננים לעבור, בניגוד להבטחת העירייה כפי שנטען על ידי ההורים.
"בהתחלה אמרו לנו שהילדים ילמדו ב C- כי בית הספר שלנו עדיין לא היה מוכן וקיבלנו את זה", אומרת סיון אלון, יו"ר הנהגת הורי צומח E. "לאחרונה פנינו למחלקת החינוך בעירייה לגבי העברת הילדים ואז אמרו שהילדים נשארים ב C מסיבות פדגוגיות וכי לא נכון להעביר אותם בית ספר".
"יש לי שלושה ילדים, שכל אחד מהם לומד בבית ספר אחר היום. שאתה אומר שזו שנה אחת, אפשר לנסות להבין, אבל עכשיו אתם אומרים שהולכים להיות עוד שנתיים או שלוש כאלה? למה? למה אני צריכה לאחר לעבודה כדי לפזר שלושה ילדים בשלושה בתי ספר שונים שיש לי בית ספר מול הבית? שלושתם מסיימים באותה שעה ביום שישי, את מי אני אוספת קודם? למי אני נותנת לחכות בחוץ?".
איך מגיבים בעירייה לטענות?
"לא נותנים לנו תשובות. אומרים שזה לא נכון לילדים. אמרו 'ניתן לכם הסעות', אבל אנחנו לא רוצים את זה . אנחנו רוצים שהילדים ילמדו בשכונה. אנחנו רוצים שכשלילד יש חוג בבית ספר הוא יוכל ללכת לשם ברגל".
מה אתם מתכוונים לעשות?
"ההורים זועמים על כך. מבחינתם לא לפתוח את שנת הלימודים, ואלי אפילו להשבית את הלימודים כבר עכשיו".
אילן לוקוף, יו"ר הנהגת ההורים בראש העין, מסר: "בטרם רכישת הדירות בשכונה E הובטח להורי שכונה E ביהס בתחומי השכונה.
"בשנה הראשונה להתאכלסות ביהס צומח E עוד לא סיימו את בניית ביהס, ולכן לא היתה אפשרות אחרת אלא להיות חלק מצומח C. השנה, עת הסתיימה בנייתו של ביהס צומח E, טבעי היה להעביר את ילדי שכונה E מצומח C לצומח E. הבעיה שנוצרה כרגע היא שעזיבת קבוצה לא קטנה של ילדים מביהס צומח C תביא לשיבוש משמעותי של צמיחתו של ביהס צומח. המצב מורכב מאוד וקשה לכל הצדדים".
מעיריית ראש העין נמסר בתגובה: "אגף החינוך פועל בהתאם להנחיות משרד החינוך בכל הנוגע למספר הנדרש של תלמידים לקבלת תקן של כיתה. מספר תלמידי ג'-ד' הלומדים בבית הספר הצומח C יוצר כיתות תקניות. פיצול הכיתות ייצור מצב של תקן חסר לתלמידי C, עובדה שתפגע בתהליך הלימודי רגשי חברתי של כלל התלמידים".
כל העדכונים - חדשות ראש העין