בלילה שבין חמישי לשישי האחרונים נפרצו שני רכבים ברחוב אליהו הנביא שבפסגות אפק. גם המשטרה וגם סיור עירוני לא הבחינו באותם רכבים, שנמצאו עם נזק רב במרחק מאות מטרים בודדים ביום שבת בבוקר על ידי הכלב של אחת השכנות. החשודים במעשה טרם נעצרו.
2 צפייה בגלריה
גניבה בפסגות אפק
גניבה בפסגות אפק
גניבה בפסגות אפק
(צילום: ליאור גורפיין)
הפורצים הגיעו אל החניון שהכניסה אליו מרחוב אלישע הסמוך, בשעה 02:00 לערך. לדברי התושבים, שמתבססים על מצלמות האבטחה, הם שהו בחניון במשך מספר שעות ובהמשך דירדרו את הרכבים, שניהם מסוג יונדאי i25, אל עבר שביל עפר במרחק לא רב מהבניין.
"ביום שישי בבוקר ירדתי לאוטו כדי לקחת את הבנות שלי לגן וראיתי שהוא לא בחניה", משחזרת ליאור גורפיין שרכבה נפרץ. "לא היה לי ספק כי מדובר בגניבה מאחר והאזור שלנו מועד לפורענות. בגלל שאני בוועד הבניין פתחנו את המצלמות וראיתי שנגעו בהן ב-2:30. הם טיפסו על אחד הרכבים והורידו את הראש של המצלמות, כך שאת הגניבה של הרכב שלי בכלל לא רואים. בזמן שאני צופה במצלמות, אני מקבלת שיחה משכן שלי שטען שגנבו גם לו את הרכב. הבנו שמדובר במשהו מאורגן. שכנראה היה גם מעקב עלינו וחיכו עד שכל הרכבים יהיו בחניה".
כיצד פעלת?
"התקשרתי למוקד העירוני וצעקתי עליהם כי ראינו את הנולד. אנחנו זועקים כבר הרבה זמן על המצב כאן. במקביל, הגיעו שוטר ומז"פ שלקחו טביעות אצבעות. הם אמרו שהם יעשו פעילות מודיעינית כי כביכול הרכבים נגנבו עם השלטים של החניונים והם בוודאות יחזרו. אנחנו סמכנו על זה, הגשנו תלונה מסודרת ופתאום בשבת בבוקר אני מקבלת שיחות שמצאו את הרכבים אחרי שכלב של השכנה רץ למקום בו נמצאו שהיה במרחק של כ-150 מטרים מהבית. למקום הגיעו חבלנים ומז"פ שעבדו שעות על הרכבים שנמצאו עם נזקים גדולים אחרי שקרעו בהם כל חוט אפשרי".
2 צפייה בגלריה
המכוניות שאותרו בפסגות אפק
המכוניות שאותרו בפסגות אפק
המכוניות שאותרו בפסגות אפק
(צילום: ליאור גורפיין)
מה את חושבת על התנהלות המשטרה והעירייה?
"זה מחדל מטורף גם של המשטרה וגם של אגף הביטחון בעירייה. במשטרה אמרו שעושים את הבדיקות שלנו אבל לא עשו סיבוב 100 מטר מסביב לבניין? אם היה ג'יפ סיור מסתובב אחרי הגניבה היה מוצא אותם תוך 10 דקות.
"מבחינת העירייה, אני הייתי נציגת מנהלת השכונות בכל נושא הביטחון, השתתפתי בישיבות ונלחמתי בשיניים עם מחלקת הביטחון בעירייה במשך זמן רב על המצב כאן ושום דבר לא יצא מזה. ביולי 2020 הובטחו מצלמות חכמות שיותקנו. לקחו נציג שלנו לסיור בשטח כדי להראות לו איפה ישימו את המצלמות. ההבטחה הייתה שמדובר במצלמות חכמות שקולטות כניסה מאזור השטחים ומדווחות ישירות למוקד".
קראו גם:
עד כמה נפגעה תחושת הביטחון שלכם?
"היה אצלנו פיגוע, הבטיחו שמירה אבל זה כאילו שהחיים שלנו לא שווים כלום. אנחנו לא מרגישים בטוחים, אנשים רוצים לעזוב את השכונה. חלק הוציאו רישיונות לנשק ואנשים מתחילים לקחת את הביטחון בידיים שלהם. לא רחוק היום שיהיה פה סיפור כמו של שי דרומי. אם העירייה והמשטרה לא מספקות ביטחון התושבים יתחילו להגן על עצמם. אנחנו בלחץ לרדת לאוטו, זה מטורף".
מה אתם מתכוונים לעשות?
"אנחנו מתארגנים בשכונה , נפנה לבג"צ, למשרד הפנים ולמי שצריך כי אנחנו לא מתכוונים להמשיך ולשלם את אגרת השמירה. את הכסף ניתן ל חברה חיצונית שתשמור עלינו באמת ולא בכאילו. בעירייה לא יודעים על מי הם נפלו".
כאמור, החשודים במעשה טרם נעצרו וממשטרת ישראל נמסר כי: "משטרת ישראת פועלת במגוון דרכים נגד גנבי הרכב . מדובר בפעילות גלויה, סמויה, הן בתחומים העירוני והן במחסומי המעבר לכיוון שטחי הרשות. במהלך החודשים האחרונים סוכלו מספר רב של אירועי גניבת רכבים בתחומי העיר ראש העין ונעצרו מספר רב של חוליות גנבי רכבים.
פעילות זו של המשטרה ומעצרם של גנבי הרכב בא לידי ביטוי גם בנתונים הסטטיסטיים כשבמהלך החודש האחרון נרשמה ירידה של 33% באירועי גניבות הרכב לעומת החודש הקודם ומדובר במגמת ירידה מתמשכת.
משטרת ישראל פועלת כל העת, עם כל האמצעים והכוחות העומדים לרשותה, כדי להילחם בנגע גניבות הרכב ובמטרה לחזק את ביטחון התושבים ולהגן על רכושם".