כעס רב בקרב הורים לתלמידים בבית הספר ממ"ד צומח אשר מתגוררים במתחם A בראש העין. הבוקר, הם צפויים למחות מול בניין עיריית ראש העין.
1 צפייה בגלריה
(ההסעה בבית הספר. צילום: עדי ארצי)
לטענתם העירייה ביטלה את ההסעות להן זכו עד השנה וכעת מאלצת אותם לנסוע בתחבורה ציבורית בה עלולים להיחשף לחולי קורונה או שב"חים, בניגוד לתלמידים ממתחם E שכן מקבלים הסעות. כמו כן טוענים ההורים כי עם סיום הלימודים ילדיהם יאלצו לחצות כביש סואן וללכת מאות מטרים עד לתחנה.
יש לציין כי בית הספר עבר השנה למבנה שברחוב חיים הרצוג, כך שהינו קרוב יותר מהמבנה הארעי בו שכן בשנים האחרונות בנוה אפק, שם זכו התלמידים להסעות, אך עדיין מדובר במרחק לא מבוטל. במקום ההסעות החליטה העירייה כי תממן את נסיעות התלמידים בתחבורה הציבורית, צעד שלא מצא חן בלשון המעטה בעיני ההורים הזועמים.
"העירייה הודיעה כי היא מפסיקה את ההסעות מסיבות כלכליות בטענה כי יש גם קווי תלמידים, אלא שיום לפני כן גילינו שקווי התלמידים זה לא רק לילדים שלומדים שם אלא כל אחד יכול לעלות עליהם, גם שבחים", אומר אחד ההורים המתגוררים במתחם A, על האלטרנטיבה של העירייה להגעת התלמידים למוסד שממקום במתחם C. "זו הזיה. שילדים יסעו עם שבחים?!".
"לא רק ששולחים אותם באוטובוסים, גם התחנה לכיוון חזור ממוקמת מהעבר השני של הכביש במרחק מאות מטרים מבית הספר. אז ילדים בכיתה א' צריכים לחצות כביש סואן באמצע היום וללכת את כל המרחק? מה יהיה בימי חורף? המנהלת אמרה שתארגן מלווה אבל זמן קצר לאחר מכן חזרה בה מאחר וזה לא אפשרי. וזה עוד לפני שהזכרתי את האפשרות להיחשף לעשרות נוסעים מדי נסיעה שעלולים להדביק בקורונה".
אלא שזעמם של ההורים מ- A רק התגבר בימים האחרונים עת שהבינו שתלמידים מאזור E המתגוררים לדבריהם במרחק די זהה כן זכאים להסעה. "מה אנחנו שונים?", תוהה אם מבית הספר. "גם לנו אין בית ספר במתחם , חלקנו גרים יותר רחוק מהם, אז למה לנו לא מצאו לנכון לממן הסעות? אני מבינה אם הם חוששים בעקבות הדקירה שהתרחשה לפני מספר שבועות במתחם שלהם אבל גם לנו יש לא מעט אתרי בניה ואי אפשר לדעת כמה מהפועלים הם שבחים. פשוט מפקירים את ילדינו".
מהעירייה טרם התקבלה תגובה.