סאגת ישיבת ההסדר בראש העין: אורן שוורץ, שופט בית המשפט המחוזי מרכז דחה את עתירתם של תושבי גבעת הסלעים כנגד הקצאת שטח בשכונה לטובת ישיבת 'אורות משה' הפועלת בעיר.
2 צפייה בגלריה
ישיבת אורות משה
ישיבת אורות משה
ישיבת אורות משה
(צילום: אדיבות דוברות איגוד ישיבות ההסדר)
קראו גם:
כזכור, באוגוסט אשתקד אישרה העירייה הקצאה להקמת ישיבת הסדר בשטח הסמוך לבית העלמין העירוני, ברחוב נתן שאול שבשכונת גבעת הסלעים. על פי ההחלטה, הישיבה שפועלת היום ברחוב עופרה מוזס ומונה כ-120 תלמידים במסגרת הסדר תעבור לשטח שישתרע על פני 1,250 מ"ר.
הדיון בישיבת המועצה בזמנו היה רווי יצרים ומחלוקות אף בין חברי הקואליציה עצמם. להקצאת השטח התנגדו ארבעה חברי מועצה בסך הכל, שלושה מתוכם הם חברי סיעת מרצ בעיר- עומר שכטר, מיכל סופרין-דיסטניק ושלום מעוז. הרביעי היה בן בית אור (בנגה).
הטענות המרכזיות כנגד ההחלטה שהתקבלה הן כי יש לדאוג ראשית לתושבי העיר ולא לתלמידים רבים שיגיעו מחוץ לעיר. כמו כן נטען על ידי תושבים כי בשכונת גבעת הסלעים ישנם לא מעט מוסדות דת ביניהם בתי כנסת וכולל.
לקראת סוף חודש אוקטובר, הגישו 15 תושבי גבעת הסלעים באמצעות עורכת הדין שרי סלע, עתירה לבית המשפט המחוזי מרכז נגד ההקצאה. העותרים טענו כי מדובר בהחלטה בלתי מידתית, בלתי סבירה ורווית פגמים אשר התקבלה בניגוד לנוהל הקצאת קרקעות ומבנים של משרד הפנים. בהתאם לכך ביקשו התושבים להורות על ביטול ההחלטה ולחילופין להורות לגורמי העירייה להימנע מקידום ההסכם להקצאת השטח. מנגד טענו בעירייה כי פעלו כראוי וכן כי מאחר והעתירה הוגשה לאחר למעלה מ-80 יום מאז ההחלטה יש לדחות אותה על הסף.
בתחילת השבוע כאמור, נדחתה העתירה על ידי שופט בית המשפט המחוזי , אורן שוורץ שציין כי "משמצאנו כי הליך ההקצאה התנהל באופן תקין ובהתחשב בשיקול הדעת הרחב שמוקנה לרשות המקומית בהקצאת קרקע לצורכי ציבור, אין עילה שבית המשפט יתערב בהחלטה".

"מגייסים תרומות להיכל הישיבה"

בא כוח הישיבה, עו"ד אלעד בצר אמר עם קבלת פסק הדין: "אני מברך על פסק דינו של בית המשפט הנכבד. ישיבת ההסדר בראש העין היא דוגמה נפלאה לתרומה האדירה של ישיבות ההסדר למדינת ישראל".
ראש הישיבה, הרב גלעד חלא ברך גם הוא על החלטת בית המשפט ואמר "טוב להודות לה'. ישיבת ההסדר בראש העין שמה לה למטרה להיות מרכז תורני המשפיע על כל תושבי העיר. אנו מצפים שלהיכל הישיבה יצטרפו עוד תלמידים כדי שנוכל להגשים את החזון החינוכי והחברתי שלנו. תודה לעיריית ראש העין ולעומד בראשה על הזכות לבנות את היכל הישיבה החדש לתפארת העיר".
2 צפייה בגלריה
הרב גלעד חלא
הרב גלעד חלא
הרב גלעד חלא
(צילום: אדיבות דוברות איגוד ישיבות ההסדר)
מנכ"ל הישיבה, יניב בניטה ציין כי "בימים אלו אנו ממשיכים במלא המרץ במבצע התרמה נרחב לגיוס תרומות לבניית היכל הישיבה, על מנת שכל אחד ייתן את חלקו ויהיה שותף בהקמת היכל הישיבה החדש. אני מזמין את כל הציבור, תושבי ראש העין ומחוצה לה, לתת כתף כדי שנשלים את בניית היכל הישיבה בהקדם האפשרי".
מנגד, עורכת דינם של תושבי גבעת הסלעים , שרי סלע לא מתכוונת לוותר ואמרה : "לו אני בית המשפט, וקוראת את התצהירים הכוזבים של העירייה, הייתי מגיעה לאותה תוצאה. העירייה טענה שביצעה לפני שנתיים סקר צרכים בקרב תושבי העיר ולא עשתה. העירייה טענה שיש פרוגרמה למבני ציבור ואין כזה בנמצא. העירייה טענה שיש ספר נכסים. ישנן טבלאות בלתי מעודכנות ובוודאות הם לא היו על שולחנה של וועדת ההקצאות.
"ובכלל, גם העותרים משוכנעים שיש מקום להימצאותה של ישיבת הסדר בראש העין, אך לא על חשבון שטחי ציבור המיועדים קודם כל לצרכי התושבים שכאמור טרם מופו. בעיר מספר מבנים הראויים לשימוש של הישיבה שלא נבדקו ועל כך בעצם התבססה העתירה.
"יש להצטער צער רב על התנהלותה הכושלת של העירייה שיכלה גם לדאוג לשילוב הישיבה וגם לצרכי התושבים ובחרה לעצום עיניים. העותרים שוקלים בכובד ראש הגשת ערעור על פסק הדין ויגיבו בהרחבה בהמשך".
כל העדכונים - חדשות ראש העין