בצל המתיחות הביטחונית באזור יש עשרות נשים שמעלות כוננות בימים אלו, לאו דווקא בעקבות ירי הרקטות או היחסים הפנים ארציים בין היהודים לערבים. הן עסוקות בהכנות לתחרות "סבתוש 2021 - הסבתא היפה של ישראל", שצפויה להתקיים בסוף החודש במשכן לאמנויות הבמה באשדוד במידה והמצב יאפשר זאת. שתי נשים מהאזור שעמלות במרץ לקראת התחרות הן איילת ביטון (48) מגני תקווה ואילנה אוחנה (58) מאורנית.
2 צפייה בגלריה
איילת ביטון
איילת ביטון
איילת ביטון
(צילום: פרטי)

2 צפייה בגלריה
אילנה אוחנה
אילנה אוחנה
אילנה אוחנה
(צילום: אורי קריספין)
קראו גם:
"ההתמודדות שלי לא הייתה בתכנון בכלל", מספרת איילת, שמצפה בחודשים הקרובים לנכדתה השביעית. "בזמן שהייתי באילת עם הילדים והנכדים, שוחחתי עם חברה שאמרה לי 'את נראית מעולה, כולם אוהבים אותך ואת סבתא טובה, תנסי'. היא קישרה ביני לאורי קריספין, הצלם ומפיק האירוע, ויום אחרי שחזרנו כבר הייתי בצילומים".
אילו תגובות קיבלת מהמשפחה ומהחברים?
"כולם תומכים ומעודדים. אחיות שלי לוקחות אותי לכל מפגש ונמצאות שם בשבילי. הנכדה הגדולה ממש מתגאה בזה ורצה עם תמונות שלי בטלפון בין החברים ואומרת זו סבתא שלי".
איך את מתרשמת מהחוויה בינתיים?
"המפגשים בינינו בדרך לתחרות נתנו לי הרבה דברים במתנה. נוצרו בינינו קשרים חברתיים, וכולנו סבתות במשרה מלאה. לכולנו היה חלום להיות באור הזרקורים ועכשיו זה קורה אחרי תקופה של אמהות. זה משהו שמקשר בינינו".
תתאכזבי אם לא תזכי?
"ברור, למרות שזה בונוס. המקום של התהליך יותר מעניין אותי".
מה הדבר הראשון שתעשי אם תזכי? חושבת על קמפיינים?
"חשבתי על האח הגדול, זה מה שמעניין אותי. הייתי פעם בכל המפגשים של התכנית ובסוף החלטתי שלא להשתתף. עכשיו אני כן רוצה להגשים את החלום".
גם עבור אוחנה, שנהנית מעשרה נכדים, ההתמודדות הגיעה די בהפתעה. "הבת שלי רוצה כל הזמן לשלוח אותי לתכנית ריאלטי, אבל זו לא אני, אני ביישנית מטבעי", היא מספרת. "היא פנתה לאורי קריספין, וכשהוא התקשר חשבתי בהתחלה שעובדים עליי. הוא שכנע אותי לבוא פעם אחת רק בשביל הכיף והחוויה, אבל מיד כולם מתערבבים כי זה סבתות ואין קנאה. כל אחת סיפרה את הסיפור שלה, וכך ממפגש למפגש, אנחנו מתחזקות במיוחד לאור המצב כרגע".
על מה את חולמת במידה ותזכי? בתחרות מלכת היופי המוכרת דיברו במשך שנים על שלום עולמי.
"הלוואי. אנחנו גרים באורנית צמוד לכפר קאסם ואף פעם לא היו בעיות. פתאום אני לא יוצאת מהבית. מה אעשה אם אזכה? אעבוד בסופר פארם בקמפיין ליופי, אני מאוד אוהבת את זה. אם יהיה משהו שיסחוף אותי מעבר, אז אולי כן אעשה אותו אבל אני מקבלת באהבה את מה שיהיה".
קריספין, שמפיק את האירוע זו השנה השישית, מספר כי התחרות מבחינתו היא סוג של שליחות. "אני נחשף לנשים עוצמתיות שמגיעות מרחבי הארץ", הוא אומר. "כל אחת והסיפור האישי שלה. כולן נפתחות בפני ואסירות תודה שהן בתחרות. אני הולך הביתה מסופק מאוד על שהצלחתי לגרום להן לצאת מהקופסא ולהשתחרר קצת מהלחצים של חיי היום יום".