טענה למקרה חמור בבית הספר בראש העין שהתרחש לכאורה בתחילת השבוע שעבר – נער בן מיעוטים, אשר הינו בן של מנקה בבית הספר, ניסה להטריד מינית תלמידה בת 12.
1 צפייה בגלריה
תלמידה
תלמידה
תלמידה
(צילום המחשה: shutterstock)
האם המנקה היתה מביאה את בנה לבית הספר, למרות שאינו תלמיד וכנגד בקשת הנהגת ההורים. "הוא יצא משער בית הספר ועקב אחרי שתי בנות. הוא דיבר איתן והן לא הבינו מה הוא אמר והן המשיכו ללכת. הוא המשיך לעקוב אחריהן ותפס את אחת הבנות, הצמיד אותה לשער ותפס חזק. החברה התחילה לצרוח ושתיהן צרחו, הדפו אותו וברחו", מספרת אם שבתה לומדת בבית הספר".
מה הייתה תגובת בית הספר?
"מנהלת בית הספר טענה שזה לא באחריות בית הספר, משום שהאירוע התרחש לאחר שעות הלימודים ולכן יש לפנות למשטרה. המנקה המשיכה לעבוד במקום עד להתערבות של גורמים חיצוניים וכשהמקרה עצמו קרה, הגיעה משטרה ולקחה את הנער לחקירה אך אנו לא יודעים שום דבר".
מקורבת לילדה שהיתה לקורבן באירוע הזה סיפרה למיינט על כך שרק לאחר פנייה והתערבות של מנכ"ל העירייה המנקה הורחקה מבית הספר לבקשת ההורים. "הילדה ומשפחתה פנו למשטרה ועצרו את הנער ביום בו קרה המקרה. הבנתי שהוא שוחרר בעקבות זה שהוא קטין. את הילדה היו אמורים לקחת לחוקר ילדים אך הדבר עוד לא קרה.
איך הנפגעת מרגישה?
"ביומיים הראשונים היא הייתה ממש בחרדה וממש חששה ופחדה. אבל חברותיה ומשפחתה חיזקו אותה יחד עם ההכנות שלה לבת המצווה שלה. היא יצאה מזה 'בזול'". נראה שהבעיה 'טופלה' לפחות מבחינה שהמנקה ובנה לא נמצאים עוד בבית הספר אך לא ניתנו תשובות ברורות לאיך זה קרה וגם ההגעה לפתרון הזה הייתה לאחר מאבקים והתערבות של הנהגת ההורים ויו"ר ההנהגה הבית ספרית. נראה היה בהתחלה שהיא אמורה להגיע ביום לאחר האירוע עד לעירוב הגורמים העירוניים וזה מזעזע."
ממחוז מרכז במשרד החינוך נמסר בתגובה: "המנהלת נתנה מענה מיידי למשפחה ופעלה בהתאם לנדרש באירוע, תוך עירוב כל הגורמים הרלוונטיים. באשר לטענות הנוספות, בית הספר אשר פועל במרחב מאתגר פיסית, מלווה על ידי הפיקוח על מנת להבטיח שגרת לימודים תקינה לתלמידים".
מעיריית ראש העין נמסר: "מדובר בעובדת של חברת ניקיון חיצונית ובתלונה המתייחסת לאחר שעות הלימודים. הנושא נבדק וטופל בהתאם לנהלים של משרד החינוך והרשות המקומית והעסקתה בבית הספר הופסקה. אנו דוחים מכל וכל את הטענות על התנהלות בית הספר. מנהלת בית הספר טיפלה בנושא בהתאם לנהלים הנדרשים".
מהמשטרה טרם התקבלה תגובה.