תושבי בניין ברחוב נלי זקס שבפסגות אפק טוענים: העירייה פתחה גישה לגינה ציבורית סמוכה דרך חצר הבניין שהפכה להיות מעבר ציבורי הומה לכל דכפין. מאחר ולא קיבלו מענה מהעירייה, פעלו התושבים בעצמם וסגרו את המעבר באמצעות שער וכעת ילדים ותושבים מטפסים מעליו ומסכנים את חייהם.
2 צפייה בגלריה
מדרגות במחלוקת בפסגות אפק
מדרגות במחלוקת בפסגות אפק
מדרגות במחלוקת בפסגות אפק
(צילום: באדיבות תושבים)
קראו גם:
הגינה המדוברת הוקמה על שטח ציבורי בסמוך למספר בניינים שברחוב נלי זקס, כשעד לפני מספר חודשים הפרידה חומה ביניהם והכניסה אליה הייתה דרך צידה השני. אלא שלפי הדיירים, בחודש ספטמבר אשתקד פתחה העירייה גישה נוספת אל הגינה דרך אותה חומה ואף בנתה גרם מדרגות לטובת התושבים שחפצים להגיע אליה.
"גרם המדרגות שיוצא משטח הבניין שלנו לא חוקי, לא מופיע בשום תכנית, אלא העירייה בנתה אותו על דעת עצמה", טוען דייר הבניין בכעס. "נכון שהגינה היא שטח ציבורי אבל גרם המדרגות הוקם בשטח של הבניין".
מדוע בעצם אתם כל כך מתרעמים על כך?
"ברגע שיש מדרגות, אז כל השכונה עוברת מהבניין שלך וזה הופך להיות שטח ציבורי. יושבים ילדים ליד הבניין בו אתה גר ומעשנים. מעבר לזה יש לכלוך רב, קקי של כלבים וכו'. העניין הזה בעייתי גם מבחינת הביטוח במידה וחלילה ילד נפגע בשטח הבניין שלנו. אנחנו לא אמורים להיות תחנת מעבר".
2 צפייה בגלריה
מדרגות במחלוקת בפסגות אפק
מדרגות במחלוקת בפסגות אפק
מדרגות במחלוקת בפסגות אפק
(צילום: באדיבות תושבים)
כיצד פעלתם?
"פנינו פעמים רבות לגורמים בעירייה ולא קיבלנו תגובה. לפני חודשיים בקירוב אמרו לנו שאנחנו צודקים אבל אמרו במילם אחרות שכרגע זו בעיה שלנו. אז החלטנו, בעלי הדירות, להציב שער ולנעול את הגישה אבל מה שקורה מאז ילדים ומבוגרים מטפסים על השער, קופצים לצד השני, ומסכנים את חייהם. לפני מספר ימים היה ילד ששבר את ידו. מדובר בסכנת נפשות ובמידה ויהיו ילדים שיקפחו את חייהם, עיריית ראש העין תהיה זו שתיתן את הדין" .
מעיריית ראש העין נמסר בתגובה: "אנו רואים חשיבות בשמירה על ביטחון התושבים. הנושא הועבר לבדיקה של יועץ הבטיחות בעירייה והמשך הטיפול יהיה בהתאם לממצאי הבדיקה".
כל העדכונים - חדשות ראש העין