טענה בשכונת נוה אפק הצבאית: תושבים מפעילים קמינים שגורמים לריחות לא נעימים. לטענתם, הדבר אף מסכן את בריאותם. "יש אזור שמרגישים בו כמו בל"ג בעומר", אומרת אחת מתושבות השכונה.
1 צפייה בגלריה
(קמין עצים | צילום: shutterstock)
שיטת החימום באמצעות קמין רווחת בלא מעט בתים פרטיים אך בשנים האחרונות המשרד להגנת הסביבה מזהיר מפני שימוש בקמין עץ לאור זיהום האויר הנפלט ממנו, לעומת קמין גז הנחשב לפחות מזהם. בנוסף, על פי המשרד להגנת הסביבה, תנורי חימום ביתי המוסקים בעץ נחשבים למזהמים ביותר מבין אמצעי החימום הביתיים, כאשר חשיפה לפליטות משרפת עץ מסכנת את בריאות האדם ועלולה להחמיר מחלות כלי דם ריאתיות וקרדיולוגיות.
קראו גם:
כאמור תושבים בנוה אפק הצבאית, שכונה בה ישנם בתים פרטיים, טוענים כי מתחילת החורף, בדומה לשנה שעברה, שכניהם מרבים להשתמש בקמיני עץ אשר פולטים עשן מזהם וריחות לא נעימים. "זה קורה גם בבוקר, גם בערב וכמעט בכל יום", אומרת אחת מתושבות השכונה. "אני לא יודעת מה הסיבה לריחות- אם הם משתמשים בחומרים לא איכותיים או לא מתחזקים את הקמין כמו שצריך אבל זה פשוט מסריח".
עד כמה זה משפיע עליכם? "הבית בעיקרון סגור בחורף, אבל כשיוצאים החוצה זה פשוט זוועה. לא נעים לנשום את האוויר הזה. אני לא אומר שזו סכנת חיים אבל אני בטוחה שלא בריא לנשום את האויר הזה. זה כמו שידליקו לי מדורה מתחת לחלון".
פוסט שעלה בנושא לאחרונה ברשת החברתית הביא לשלל תגובות משני צידי המתרס, כאשר לצד תגובות המחזקות את דברי התושבת המובאים כאן, ישנם כאלו שרואים בכך אפשרות לגיטימית לחימום הבית. אחד התושבים ציין כי "העשן נותן ארומה ואווירה נעימה דווקא, אין פה שום זיהום" ותושבת אחרת נתקפה בפרץ געגוע כשציינה כי הריח "מזכיר לי את קנדה".
"מי שמכיר את זה ויודע על מה מדובר, חושב כמוני", אומרת התושבת עימה שוחחנו. "מי שלא מריח, לא יודע במה מדובר. זה מטרד שהוא אזורי ולא משפיע על כל העיר".
ניסית לפנות לגורם כלשהו? "לא, אני גם לא חושבת שהעירייה יכולה לעשות עם זה משהו. אני כן שוקלת לפנות בעתיד אולי למשרד להגנת הסביבה. כרגע, אנחנו סובלים כל חורף כשלמעשה הנוחות של אחד באה על חשבון אחרים וזה כנראה לא מפריע להם. החום נעים אולי, אבל הם צריכים להבין שהם לא גרים באזור מבודד אלא בעיר צפופה וזה בעייתי".
לעדכונים - חדשות ראש העין