לאחר שנותרה מחוץ למפת קווי המטרו והרכבת הקלה, גם פרויקט אופנידן בראש העין בסכנה. על פי עמותת 'תחבורה בדרך שלנו', פרויקט שבילי האופנים, שמבוצע על ידי נתיבי איילון, ואמור בין היתר לחבר את ראש העין לגוש דן, הוקפא לנוכח מחלוקות בין משרד התחבורה למשרד האוצר. בעמותה פנו לראש העירייה, שלום בן משה בבקשה לפעול בנושא.
1 צפייה בגלריה
(הדמיית פרויקט האופנידן | צילום: אתר נתיבי איילון)
קראו גם:
הפרויקט המדובר אמור להוות רשת של שבילי אופניים בינעוריניים שאמורים לחבר בין ערי גוש דן, החל מראשון לציון בדרום ועד הרצליה שבצפון. מטרת התכנית היא ליצור אלטרנטיבה ירוקה לתחבורה הקיימת היום באזור וכן להפחית את פקקי התנועה.
אחד משבילי הפרויקט הוא שביל הירקון שאמור להיסלל לאורך 19 קילומטרים ולחבר בין ראש העין, פתח תקוה, בני ברק, רמת גן ותל אביב-יפו. הוא צפוי לעבור בין היתר בפארק אפק בראש העין, תחנת רכבת סבידור מרכז בת"א, אצטדיון המושבה בפ"ת, קניון איילון ברמת גן, מתחם הבורסה ומכללת שנקר.
אלא שלפי עמותת 'תחבורה בדרך שלנו' הפועלת למען התחבורה הציבורית בישראל, הוקפא הפרויקט על ידי משרד התחבורה, כל עוד משרד האוצר מסרב לטענתם להעניק תקציבים עבור שבילי אופניים בפריפריה. הקפאת התכנית כאמור, עלולה לעכב את השלמתה במספר שנים נוספות ובעצם לפגוע בתושבי ראש העין.
בעמותה פנו לראש עיריית ראש העין, שלום בן משה, בבקשה לפעול מול משרד התחבורה וציינו כי "כארגון ששם לנגד עיניו פיתוח אלטרנטיבות ירוקות להתניידות, אנו מוחים על הקפאת התקצוב. לפרויקט זה חשיבות רבה, בפרט עבור תושבי ראש העין אשר סובלים רבות מעומסי התנועה על כביש 5 ומתקשים להגיע לתחנת הרכבת הנמצאת מחוץ לעיר.
החלטה זו מצטרפת לעוד שורה של החלטות אשר פגעו בעבר ופוגעות בעתיד בסיכוי של העיר ליהנות מקישוריות נוחה למוקדי התעסוקה שלא על טהרת הרכב הפרטי ובראשן ביטול קו המטרו לעיר".
מנכ"לית עמותת 'תחבורה בדרך שלנו' ותושבת העיר,לילך חייבי מנחם מסרה: "הקפאת האופנידן פוגעת קשות בפריפריה החברתית של גוש דן, בעוד הפיתרון שמציע הפרויקט מפחית את זיהום האוויר באזור ומספק מענה תחרותי ואיכותי אל מול האלטרנטיבות המוצעות. אנו מבקשים מראש העיר לפעול בכל הכוח אל מול משרד התחבורה לשינוי ההחלטה של ביטול הקפאת התקציב. כמו כן, נודה בעד קבלת עדכון אודות הצעדים שהעירייה מתכוונת לבצע בנושא זה ונשמח לעמוד לרשותה בכדי לייעל את ההליכים אל מול משרד התחבורה".
תגובת עיריית ראש העין תובא כשתתקבל.
כל העידכונים - חדשות ראש העין