השבוע נפתחו גני הילדים בישראל לאחר הסגר הממושך, אך בשל העובדה שחלק מהצוותים החינוכיים בגני ראש העין מגיעים מאלעד השכנה, שהוגדרה עיר אדומה, נותרו הורים רבים בחוסר ודאות, ונראה שטרם נמצא פתרון לכל גני הילדים בעיר.
1 צפייה בגלריה
310 נדבקים בשבוע אחד
310 נדבקים בשבוע אחד
הגן ייפתח?
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
קראו גם:
בבוקר יום ראשון, כך על פי הודעת ראש העירייה שלום בן משה, לא נפתחו בראש העין 13 גנים מאחר והצוות החינוכי שלהם מגיע מאלעד הסמוכה.
הודעה על כך קיבלו ההורים בשעת לילה מאוחרת במוצאי שבת.
"קיבלנו עדכון שהגן לא נפתח בשעה 12 בלילה במוצאי שבת", מספרת תושבת פסגות אפק. "בימים ראשון ושני הגן לא נפתח, ובינתיים קיבלנו עדכון שיפתח ביום שלישי על ידי הגננת המשלימה, כשאנחנו לא יודעים מה יקרה ביום רביעי. נראה למישהו תקין להביא ילד בן 4 שיחווה טלטלה רגשית כזו של כמעט התאקלמות מחדש, יבכה, יעבור עליו יום עם קשיי הסתגלות כדי להישאר למחרת בבית? זה לא בסדר. מה שעוד יותר מרתיח שאין עם מי לדבר וגם אלו שעונים אז לא נותנים תשובות ברורות או אומרים 'יהיה בסדר'. כרגע אנחנו חסרי אונים ותלויים באוויר".
איך מתמודדים עם המצב?
"קשה מאוד. אני עובדת בעבודה חיונית ובעלי עובד מהבית עוד מהגל הראשון, אז אנחנו עושים רוטציות. אני הולכת בבוקר לעבודה לכמה שעות, ואז חוזרת להיות עם הילדים כדי שבעלי יעבוד. אין ברירה אחרת, צריכים להתפרנס".
לדעתך במסגרת ההגבלות העירייה יכלה להתארגן אחרת?
"אני חושבת שכן. היו יכולים לפעול כדי להכניס סייעות שיתגברו את הגנים. זה מצב חירום וצריך להפעיל את הגנים במתכונת כלשהי".
גם בחלקים אחרים של העיר מצאו עצמם הורים באותה בעיה. "ביום ראשון הגן היה סגור, בשני פתוח ובשלישי לא ידוע בגלל שאיישה אותו גננת משלימה עם עוד סייעת", מספרת תושבת השכונה וותיקה.
"העירייה לא מוצאת פתרונות למרות שרשויות אחרות מצאו פתרונות לכלל הגנים. אם צריך אני מעדיפה שהבן שלי יהיה עם צוות שהוא לא מכיר וישחק עם חברים בגן מאשר שיישאר סגור בבית. זה הרע במיעוטו", היא מוסיפה.
כיצד אתם פועלים כרגע?
"אנחנו מנסים להביא לפתיחת הגן עם סייעות בלבד. מה אפשר לעשות כשהגננת גרה בעיר אדומה? זה אומר שהיא נזהרת פחות ממני ומאחרים כאן? אני בטוחה שהיא שומרת על ההנחיות הרבה יותר מתושבים אחרים בעיר. העירייה לא מתפקדת וראש העירייה לא מורגש בשטח, לא בגל הראשון ולא עכשיו".
מעיריית ראש העין נמסר בתגובה: " 149 גנים עירוניים ומעונות יום נפתחו ביום ראשון בהצלחה לאחר שהעירייה נערכה והכינה אותם על פי הוראות הקורונה.
לאור הנחיות משרד החינוך ופיקוד העורף, שהגיעו בעשר בלילה במוצ"ש, ולפיהן אנשי צוות מערים אדומות לא יכולים להגיע לעבודה, 13 גנים בלבד לא נפתחו בראשון ו-8 גנים ביום שני.
ראש העין אינה עיר אדומה אולם גני הילדים כוללים צוותים מערים אדומות הסמוכות אלינו ובהתאם להנחיות פיקוד העורף ומשרד החינוך, הצוותים בגנים אלה לא יכולים להגיע לגנים. ראש העירייה שלום בן משה פועל על מנת לפתוח את הגנים במהרה".
לעדכונים נוספים - חדשות ראש העין