כעס רב בקרב הורי גן סביון בשכונת גבעת טל בראש העין. לדבריהם, העירייה הקצתה את מבנה הגן עבור ציבור מתפללים בסופי שבוע בניגוד לעמדתם.
2 צפייה בגלריה
"הגננות לא צריכות להיות מנקות"
"הגננות לא צריכות להיות מנקות"
"הגננות לא צריכות להיות מנקות"
(צילום: פרטי)
קראו גם >>
משיחות עם הורים לילדים בגן, שהינו אחד מתוך שני גני חובה לחינוך מיוחד באותו מתחם, עולה כי העירייה אפשרה לאותם מתפללים לעשות שימוש במבנה עוד לפני תחילת שנת הלימודים הנוכחית. לאחר שפנו לעירייה, נענו כי השימוש ייפסק אך כעבור שבועיים גילו ההורים כי שוב נעשה שימוש במבנה ובמתקני הגן בתפילות ראש השנה ויום כיפור באישור העירייה. לטענתם, לאחר הבטחה נוספת שניתנה להם כי הנושא ייפתר, שוב גילו כי המתפללים המשיכו לפקוד את המקום גם בסוף השבוע האחרון.
"מיד כשהבנו שהגן שימש כבית כנסת בסופי שבוע, אמרנו אין סיכוי שזה ימשיך לקרות, לא אצלנו לפחות", אומרת אחת האמהות. "אנחנו נמצאים בתקופה קשה בצל הקורונה, ואם הורים לא מורשים להיכנס לגן אין סיבה שאנשים מבחוץ יכנסו ויגדילו את הסיכוי להיחשף לקורונה, כאשר יש גם הורים בגן שנמצאים בקבוצת סיכון. בנוסף יש את עניין החיסיון הרפואי. בגן יש תמונות של הילדים, שמות, אנשי קשר, טלפונים.
2 צפייה בגלריה
מתפללים בגן. "העירייה הבטיחה שזה ישתנה"
מתפללים בגן. "העירייה הבטיחה שזה ישתנה"
מתפללים בגן. "העירייה הבטיחה שזה ישתנה"
(צילום: פרטי)
"לא הגיוני לומר לגננת תנעלי את הכל ביום שישי ואז תוציאי, זה לא עובד כך. אנחנו הבנו שהסייעת הייתה צריכה לקרצף את הגן ואת השירותים בכל יום ראשון כי צריך לחטא הכל, זה לא הגיוני, וזה לא התפקיד שלה. היא לא על תקן מנקה. נכון שהיא מנקה אחרי הילדים אבל לא לנקות באופן יסודי אחרי אנשים חיצוניים".
כיצד אתם פועלים כרגע?
"בגלל מקרה קורונה באחד הגנים במתחם נכנסנו לבידוד ובהמשך הגיעו החגים אז יצא שכמעט חודש לא היינו בגן . לא רצינו לגרום לנזק אז אמרנו 'אין בעיה, זה יגמר ונחזור לשגרה'. שבוע שעבר שלחנו מייל נוסף ונאמר לנו שאושר שימוש לכיפור ולראש השנה. ואז ראינו שגם בשמחת תורה התפללו שם. אמרנו שחייבים לעצור את זה אבל אתמול המשיכו להתפלל שם. יתרה מזאת, אנשים התפללו גם בגן שלנו וגם בגן יערה הסמוך".
"אני רוצה לעצור את זה כאן ועכשיו. זה לא יכול להימשך. כל עוד אני יודעת שאנשים חיצוניים נכנסים לגן ויכולים לסכן את הבריאות של הילד שלי ושלי אני לא שולחת אותו, ואיתי ישנם הורים נוספים באותה דעה. למה אי אפשר להתפלל בשטח פתוח? למה בתוך גן? כרגע עשרות ילדים והורים בסכנה ממשית".
אב אחר הוסיף "זה לא שיש לנו דבר נגד המתפללים חלילה. אנחנו דואגים לבריאות של הילדים. מעבר לזה מדובר בגן חינוך מיוחד ולבן שלי מגיע חיסיון רפואי. כל סיכומי הטיפולים שלו נמצאים בגן וגם שמו מופיע שם. אני בתור הורה לילד לא מוכן שתושבים ידעו מה יש לו. זה פוגע בפרטיות שלו".
מעיריית ראש העין נמסר בתגובה: "אנו רואים חשיבות בהקפדה על ההנחיות ובריאותם של הילדים. חצרות הגנים הושאלו לטובת המתפללים בשבתות בהם אין כלל ילדים בגנים בהתאם להנחיות משרד החינוך, משרד הבריאות ופיקוד העורף. התפילות התקיימו בחצרות הגנים בהתאם להנחיות ובתיאום עם הגננות".