ארוחת בוקר בגן? תביאו מהבית: בימים האחרונים נרשם בלבול רב בקרב הורים בראש העין בכל הקשור להזנה בגנים. בעוד שבחלק מן הגנים חזרו להזנה משותפת בארוחות הבוקר, למעלה מ-60 גנים טרם עשו זאת.
נכון לשלב זה, ההחלטה האם לחזור להזנה משותפת תלויה בגננות, אך בעוד במספר רשויות, כמו פתח תקוה הסמוכה, יצאה הנחיה גורפת על החזרת ההזנה בארוחות הבוקר, בראש העין הגנים נחלקים לכאלו שהחזירו את ארוחת הבוקר ולכאלו שלא. מה שיוצר בלבול ותחושות תסכול בקרב חלק מן ההורים.
1 צפייה בגלריה
(המחשה: shutterstock)
"ביום חמישי בבוקר קיבלנו הודעה מהגננת שההזנה בגן חוזרת. היא ציינה כי יחולקו כריכים שיוכנו על ידי הסייעת אך לא תתאפשר אספקת מזון אחר הכולל ירקות ביצים וכדומה", אומרת תושבת ראש העין הוותיקה. "קיבלנו את הדברים, אך באותו ערב היא שלחה הודעה נוספת ובה כתבה שהיא מאמינה שיהיו עוד הקלות בהמשך והיא לא חושבת שזה תקין לגבות הזנה כשניתן לספק רק כריכים, כשבמצב כזה ההורים לא יוכלו להביא ירקות או פירות ולכן זה לא משרת אותנו ולא תהיה הזנה עד להודעה חדשה".
"האבסורד הוא שהילד נמצא בגן עד 16:00 בתכנית של יום לימודים ארוך ובארוחות צהריים הם כן מקבלים ירקות - אז מה ההבדל? זו בדיחה. אני חושבת שיש להם בעיה מבחינת חישוב העלויות והם מעדיפים שלא לעסוק בזה".
מעיריית ראש העין נמסר בתגובה: "בעקבות משבר הקורונה משרד החינוך קבע מתווה המגדיר את נושא ההזנה בגני הילדים. נכון להיום עפ"י החלטת משרד החינוך כל גננת רשאית על פי שיקול דעתה להחליט האם להמשיך בהזנה המשותפת. יש לציין כי בלמעלה מ-60 גנים הגננות בחרו לא לחזור להזנה משותפת".