כולנו חשבנו שרק יגיע החופש הגדול ואנחנו נעשה המון דברים, נהיה כל הזמן בתנועה ונבלה מחוץ לבית.
בתקופה זו בה אנו נאלצים לשהות זמן ממושך יותר בבית, אם בשל מגבלת הקורונה או החום הכבד שבחוץ, חשוב להמשיך ולהקפיד על זמן איכות משפחתי.
1. לא מוותרים על הארוחות המשפחתיות! משתדלים לקבוע ארוחה אחת משותפת ביום, כל יום. שבו יחד, שוחחו, תשתפו, תהפכו את הארוחה לחוויה משפחתית נעימה.
מחקרים מראים כי אכילת 5 ארוחות משפחתיות בשבוע לפחות, תורמת במניעת השמנת ילדים
2 צפייה בגלריה
ארוחה משפחתית
ארוחה משפחתית
ארוחה משפחתית
(צילום: shutterstock)
2. אל תוותרו לילדיכם על אכילת ארוחת הבוקר! בייחוד למתבגרים נטייה לדלג על ארוחה חשובה זו.
במחקרים נמצא כי אי אכילת ארוחת בוקר בילדים ומתבגרים העלתה סיכון להשמנה
3. כולנו בנשמה שלנו ילדים שובבים, שמחים להתפנק עם משהו טעים. הגדירו ארוחת כיף אחת ביום, תכננו עם הילדים מתי הם הכי זקוקים לארוחה הזו (עדיף בשעה שבה אתם בבית ועוזרים לבחור ולכמת). דוגמא: כדור גלידה/קרטיב/שלוק/פרוסת עוגה/חטיף אנרגיה/כוס דגני בוקר/שקית במבה קטנה.
4. הגדירו מראש בתקופת החופש ובכלל – כמה ארוחות מזון מהיר זה סביר לאכול? ארוחה אחת בשבוע? אחת בשבועיים? הילדים יידעו מראש מתי אוכלים בחוץ ולא תקפצו מהזמנה להזמנה ותשבשו את שגרת האכילה.
5. בבקשה מכם, הורים יקרים! תהוו דוגמא! כאשר אתם יושבים עם הילדים לאכול, מזגו לכם וגם להם את אותה צלחת עשירה: חלבונים (עוף/דג/ביצה/גבינה/קטניות) + פחמימה (דגנים מלאים/לחם מלא/בטטה/תירס) + ירקות. הכול באותה צלחת. לא להתפזר עם צלחות הגשה וסירים במרכז השולחן... כל אחד מקבל צלחת אישית או מוזג לעצמו צלחת אישית.
6. שתו רק מים. אם זה קשה לכם, אז סודה. הילדים שלכם יעשו כמוכם. אל תחשבו שאם אתם שותים 'דיאט', אז אין שום בעיה. בשבילם זה המשקה הצבעוני הזה שאבא שותה ומתחשק גם להם לשתות אותו!
7. הכי חשוב – צאו מהבית! אם אתם מוגבלים בגלל החום או ענייני קורונה, עשו הסכם עם הילדים החמודים: 'בקרוב מוגשת ארוחת הערב' זה הקוד לילדים לקום משולחן המחשב, לשים מוסיקה ולרקוד או לצאת לחדר המדרגות ולעלות ארבע קומות או לקפוץ במקום 100 קפיצות... כל ילד בהתאם ליכולת שלו ולמה שהוא הכי מתחבר.
2 צפייה בגלריה
אמא ובת בפעילות גופנית
אמא ובת בפעילות גופנית
אמא ובת בפעילות גופנית
(צילום: shutterstock)
8. אחרון חביב: התקינו תקנון משפחתי לזמן מסך – באיזה שעות מותר לשחק במחשב או בפלאפון או לצפות בטלוויזיה. בזמן שמתפנה, המכשירים נכנסים ל'כלאפון' ולא יוצאים ממנו עד לשעה המופיעה בתקנון. *לידיעתכם, זה עובד גם עם בני נוער!
השאיפה: עד שעתיים זמן מסך ביום
חופשה נעימה ולימודים מהנים!
לקוחות כללית, לרשותכם שירות תזונה ודיאטה ברחבי העיר.