הבחירה הנועזת שהביאה למקום הראשון: אליאב זוהר מקרית גת, בנו של ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) הוא הזוכה בתכנית הכוכב הבא 2022 וקיבל 41 אחוזים מקולות הקהל והשופטים יחד. אליאב התרגש מאוד מהזכייה ואמר בגמר שהתקיים אמש בראשון לציון: "זה הזמן להגיד תודה לכולכם על הניצחון הזה, זה ניצחון גם בחיים שלי. עברתי לא מעט וכתבתי המון שירים וזה הזמן לתת לכם אותם. אני רוצה שתהיו חלק מהשירים שלי ומהאישיות שלי. אתם לא יודעים כמה אני מעריך אתכם ואתם מרגשים אותי". במקום השני זכתה נופיה ידידה, במקום השלישי מיטב שרמן ובמקום הרביעי ליבי פנקר.
4 צפייה בגלריה
אליאב זוהר
אליאב זוהר
אליאב זוהר
(צילום: אורטל דהן, קשת )

4 צפייה בגלריה
אליאב זוהר בגמר הכוכב הבא
אליאב זוהר בגמר הכוכב הבא
אליאב זוהר בגמר הכוכב הבא. "זהו ניצחון גם בחיים שלי"
(צילום מסך הכוכב הבא, עונה 9)

את שיר הגמר שלו בחר לבצע דווקא את השיר שכבש את המצעדים בגלגל"צ, שיר האודישן הראשון שלו "מיכל" על האקסית. השיר כאמור הביא לניצחון הגדול שלו בתכנית ולזכייה במיליון שקלים. אביו צייץ בטוויטר: "גאה בך, אליאב שלי. ריגשת מדינה שלמה".
לפני כן, בדו קרב מול מיטב שרמן, זוהר ביצע את "ים של דמעות" של זוהר ארגוב שיר אותו ביצעה לפני 19 שנים הזמרת נינט טייב בגמר ההיסטורי של "כוכב נולד" בניצנים. יחד עם זאת זוהר קיבל 74 אחוזים אך לא עקף את שרמן. אסף אמדורקסי שנתן אור אדום אמר: "אני חושב שהביצוע מעט החוויר, הציפייה שלי היתה גבוהה מידי. הוא היה פחות טוב מהביצוע של נינט ופחות טוב מהביצוע של זוהר ארגוב".

4 צפייה בגלריה
אליאב זוהר
אליאב זוהר
אליאב זוהר
(צילום: ערן לוי)

נינט על הביצוע שלו: "אני עוד בהלם, אני נורא אהבתי את הליין של הגיטרות, זה מבחינתי היה העניין של הביצוע הזה, הביצוע היה פחות מדויק, אני מנסה להיות סופר כנה וישירה ואוביקטיבית. זה לא היה ביצוע מדויק לך בעיני". למרות שהפסיד בדו קרב החליט הקהל בבית להשאירו ולתת לו הזדמנות נוספת.


במהלך העונה אליאב כבש את השופטים והקהל עם מספר שירים מקוריים שלו "מיכל" על האקסית, "תפתחי חלון", "יש לך". איתי לוי והשופט האורח מוקי לוי, העיר לו במהלך העונה כי הוא צריך לשיר גם שירים שאינם שלו. "אי אפשר לעשות את כל העונה עם שירים רק שלך, כי אז אתה מוגבל רק לדבר הזה. אנחנו לא רואים אותך כמבצע, כפרשן של דברים אחרים", אמר מוקי.

4 צפייה בגלריה
ח"כ מיקי זוהר
ח"כ מיקי זוהר
ח"כ מיקי זוהר
(צילום: אוהד צויגנברג)

בביצוע לשיר חצי הגמר שלו "שער הרחמים" של מאיר בנאי קיבל 91 אחוזים בדו קרב מול יהלום דוד. גם הפעם זוהר בחר לקבל את עצת השופטים ושר שיר שאינו שלו. "אתה סוחף את כולם", אמרה עליו אז קרן פלס, "לדעתי אתה הולך לנצח את התכנית הזו".