1 צפייה בגלריה
"הסכם נכרת בדרך של הצעה וקיבול". עינת, צילום: גיל לרנר
"הסכם נכרת בדרך של הצעה וקיבול". עינת, צילום: גיל לרנר
"הסכם נכרת בדרך של הצעה וקיבול". עינת, צילום: גיל לרנר
הורים לילדים מראש העין, אשר לומדים בגנים בקיבוץ עינת, נדהמו לגלות כי החל מהשנה הבאה ילדיהם לא ילמדו יותר בקיבוץ.
"לפני כמה ימים הודיעו לנו שבעקבות ייעול המערכת, הילדים שלנו מראש העין לא יוכלו להמשיך במערכת בשנה הבאה למרות שמדובר במערכת דו-שנתית (השנה ושנה הבאה) ושלא תיעשה קליטה של ילדים מבחוץ", מספרת אחת האמהות.
לטענת ההורים, נראה שבקיבוץ עינת רוצים לחבר שני גנים, מה שיביא לכך שיהיה צורך להוציא חלק מהילדים במסגרת הנוכחית ומי שנפגעו הם תושבי ראש העין.
"מדי שנה מדברים על כך שייעשה מהלך זה או אחר בסגנון. הבעיה העיקרית שלנו היא בדרך בה נעשה המהלך – לא נאמר לנו כלום, לא התחשבו בנו ובדעותינו. לא ביררו מי מילדינו ימשיך במערכת בשנה הבאה וכמה מקומות קיימים, אולי אפשר לבצע הגרלה או שהורים מסוימים יוותרו. מדובר בשנה האחרונה לפני כיתה א', זו שנה קריטית במיוחד".
מה נאמר לכם כשפניתם עם הטענות הללו?
"בוועד הקיבוץ לא מוכנים לדבר איתנו והגיבו לנו רק על מכתב שמבקש לקבל את ההחלטה לפני חודש ינואר. הרכזת נותנת לנו את התשובות המוכנות אבל לא באמת אפשר לקבל מענה הולם. יש חשש של ההורים לפעול משום שהילדים עדיין חלק מהמסגרת לפחות עד סוף השנה הזו.
"מעבר לכך למדנו על חלק מהפרטים דרך צוותי הגנים. היו דברים שנאמרו להם ולא נאמרו לנו. אנחנו מבינים שמדובר במסגרת פרטית ואנחנו משלמים על כך הרבה כסף ולא מתלוננים מהבחינה הזו. הבעיה כאמור, היא הדרך בה הדבר נעשה – להוציא ילדים ממערכת בצורה כה חד צדדית כשההורים היו צריכים לקבל אישור מיוחד מעיריית ראש העין על מנת שילדיהם יוכלו ללמוד במסגרת הזו. אין היגיון במהלך הזה מהצד שלנו".
מקיבוץ עינת טרם התקבלה תגובה. כאשר תתקבל התגובה נפרסמה.