שלב ראשון – פתיחת תיק ברשויות
כדי להפעיל את העסק באופן חוקי, עליכם לפתוח תיק במשרדי רשויות המדינה: מס הכנסה, מע"מ וכן ביטוח לאומי. את ההליך ניתן לבצע פיזית במשרדים הממוקמים במספרי ערים ברחבי הארץ, או לעשות זאת אונליין, וכל זאת באופן קל ופשוט. שימו לב כי אם אתם עתידים לבצע עסקאות במסגרת הפעילות בסך של מעל ל-98,893 ₪ בשנה, תצטרכו לבצע פתיחת עוסק מורשה. אם הסכום נמוך מהסכום הזה, אתם מצהירים על כך ובהתאם פותחים עוסק פטור. ההחלטה לגבי עסק מורשה או פטור היא החלטה משמעותית המגלמת בחובה השלכות כלכליות לא קטנות. לכן, רצוי לבצע את התהליך בסיוע של רו"ח מומחה או יועץ עסקי אשר ילווה אתכם בתהליך.
1 צפייה בגלריה
עסק חדש, הזדמנות חדשה: איך לפתוח עסק עצמאי בישראל ב-2022
עסק חדש, הזדמנות חדשה: איך לפתוח עסק עצמאי בישראל ב-2022
עסק חדש, הזדמנות חדשה: איך לפתוח עסק עצמאי בישראל ב-2022
(צילום: pixabay)
כדי לפתוח את התיק תידרשו להגיש צילום של תעודת הזהות, אישור ניהול חשבון בנק, תעודה המעידה על הכשרה מקצועית אותה קיבלתם אם אתם עוסקים בתחום הרווחה, רפואה ועוד וכן טופס אותו מורידים אונליין. שימו לב כי לאחר השלמת הפרטים תקבלו תעודת מורשה זמני, ולאחר מספר שבועות תקבלו את התעודה הרשמית.
חשוב לזכור שכחלק מפעילות העסק, תצטרכו לעקוב אחר ההכנסות וההוצאות שלכם כדי להצהיר עליהם לאחר מכן מול מס הכנסה ומע"מ, ולצורך כך תוכלו להשתמש בתוכנה לניהול העסק שתעזור לכם להישאר מסודרים ומאורגנים מההתחלה. תוכלו תמיד לעבור בין שני סוגי העוסקים אם תצליחו ותעלו את היקף ההכנסות השנתי שלכם.
שלב שני – בניית תוכנית עסקית
בנייה של תוכנית עסקית לטובת ניהול העסק וכן צמיחתו הוא חיוני לטובת הגדרת המטרות העסקיות, מימון, שיווק ופרסום וכן תמחור. לא מעט עסקים קטנים ובינונים בתחילת הדרך נוטים לפסוח על השלב הזה מתוך מחשבה כי אפשר להתגלגל עם ההתקדמות של העסק. מדובר בטעות קשה שעלולה לעלות לכם ביוקר, וזאת בשל חוסר התמצאות וכיוון שישפיע על היכולת שלכם להתפתח. על כן, בנייה של תוכנית עסקית בליווי אישי מצד יועץ אסטרטגי הוא צעד חיוני וחשוב ביותר לטובת יצירת בהירות ותוכנית פעולה שתאפשר לכם לפעול בצורה מסודרת וברורה.
שלב שלישי – מימון
אפשרויות המימון של העסק העתידי הן חיוניות לטובת ניהול התזרים השוטף של העסק, לצד מדיניות תמחור ברורה אשר תהפוך את העסק שלכם לעסק מצליח. המימון אותו אתם מקבלים במסגרת הלוואה מהבנק או בערבות המדינה יסייע לכם לכסות את עלויות ההקמה, בייחוד אם אתם מתכננים להקים עסק בדמות חנות או מבנה תעשייתי. צריך לחשוב על המימון אותו אתם יכולים להוציא מחשבון הבנק והחסכונות לצד מימון בנקאי או חוץ בנקאי. בשנים האחרונות רבים מבעלי העסקים בוחרים לקבל דווקא הלוואה חברתית בריבת מופחתת, ועל כן מומלץ לבצע השוואה בין הגופים השונים מתוך מטרה ליצור תמהיל שיסייע לכם להתחיל את הצעדים הראשונים לטובת יצירת כדאיות כלכלית.
שלב רביעי – מאפייני העסק
בשביל ליצור עסק מצליח שיעמוד בצורה הטובה ביותר עם התחרות במשק, אתם נדרשים לבצע תהליך שבמסגרתו תאפיינו את העסק מבחינת המיתוג, שיווק, פרסום, חקר מתחרים וכן יצירת בידול. אפיקי השיווק והמיתוג הם חלק משמעותי מאחר שהם אלו אשר יקבעו את פלח קהל היעד אליו אתם פונים ובהתאם לכך גם יצירה של תמהיל עסקי שיאפשר לכם למנף את הפעילות, ולהפוך את העסק שלכם לעסק ממוקד, מניב ובעל פוטנציאל אדיר.
סיכום
הקמה של עסק בשנת 2022 היא הזדמנות מצוינת ליצירה של נתיב הכנסה נוסף או כהכנסה עיקרית. אולם, אין להקל ראש בתהליך כי נדרש לבצע פעולות רבות שנועדו להוביל ליצירה של עסק מצליח, למרות הקשיים והתחרות העזה. אל תחששו לפנות למומחים והתייעצו עם בעלי עסקים בקבוצות ברשתות החברתיות, כל זאת מתוך מטרה לצבור ידע שיהיה שווה לכם בהמשך לא מעט.