1 צפייה בגלריה
מאיר שמיר. צילום: אוראל כהן, מתוך ויקיפדיה. פורסם בכלכליסט
מאיר שמיר. צילום: אוראל כהן, מתוך ויקיפדיה. פורסם בכלכליסט
מאיר שמיר. צילום: אוראל כהן, מתוך ויקיפדיה. פורסם בכלכליסט
חברת "מבטח שמיר" שבשליטת איש העסקים מאיר שמיר הודיעה אתמול (שני) לבורסה כי היא תשקיע 40 מיליון שקלים, בהשקעה ראשונית כהלוואת בעלים, לפיתוח תחנת הכוח "קסם אנרגיה" במחלף קסם סמוך לראש העין. כך פורסם באתר כלכליסט.
על פי הדיווח בכלכליסט, הפרויקט נמצא בבעלות קיבוץ גבעת השלושה והתחנה מיועדת להיות בהספק של כ־450 מגוואט, בהיקף השקעה כולל המוערך בכ־450 מיליון דולר.
ההון העצמי שיידרש להקמת התחנה, באם יתקבלו האישורים הרגולטורים, הוא 90 מיליון דולר, כשמתוכו אמורה מבטח שמיר להשקיע 45 מיליון דולר. מבטח שמיר תקבל את השליטה בתחנה בהיקף של 53% מהמניות ותמנה 3 דירקטורים מבין חמישה. עם בעלי המניות בתחנה נמנים גם חזי קוגלר, לשעבר מנכ"ל משרד התשתיות, ואלון פולישוק.
לכלכליסט נודע כי הנציג של מבטח שמיר בתחנה הוא מבעלי התחנה בבאר טוביה, מוטי פרידמן, יו"ר חברת החשמל לשעבר.
מיקום התחנה בגבעת השלושה הוא מבטיח, שכן מדובר באיזור במרכז הארץ שבו עוברת הצנרת של נתיב הגז וקווי מתח ארציים של חברת החשמל. התחנה צפויה לפעול על גז טבעי והיא נמצאת בשלבי פיתוח ראשוניים. השלמת התחנה מותנית בהשלמת הליכים ועמידה בתנאים אשר משכם ממושך. השליטה על משך ההליכים אינה בידי החברה, ציינה מבטח שמיר. בשבוע הבא צפויה אסיפת החברים של גבעת השלושה לאשר את השותפות עם מבטח שמיר.
בשבוע שעבר ערכו תושבים מראש העין הפגנה בירושלים נגד הקמת תחנות הכוח. בראש ההפגנה עמד ראש העירייה שלום בן משה. החשש של התושבים הוא מזיהום אוויר וסכנה בריאותית.