שחקן הפועל פתח תקוה ונבחרת גוואטמלה, מתן פלג, טוען כי הופלה אתמול על רקע גזעני כשבילה עם חבריו בבר תל אביבי.
2 צפייה בגלריה
מתן פלג (משמאל) במהלך משחק
מתן פלג (משמאל) במהלך משחק
מתן פלג (משמאל) במהלך משחק
(צילום: אבי מועלם)
לדבריו, כפי שהעלה בפוסטים ברשתות החברתיות, הברמן במקום הזמין משטרה בטענה כי רצו לברוח מבלי לשלם ובהמשך אויים כי ייעצר. "הייתי בטוח שהברמן צוחק... רק בגלל צבע העור שלי אתם שופטים אותי ומפלים אותי לרעה?", כתב בכאב.
פלג נולד בגוואטמלה, אך כבר בגיל שנתיים הגיע לישראל ומאז נחשב לישראלי לכל דבר. את הקריירה ככדורגלן החל במחלקות הנוער של הפועל בית שאן, עירוני נשר והפועל כפר סבא ומאז שיחק בלא מעט קבוצות בוגרים ביניהן אף בית"ר ירושלים, ולהפועל פתח תקוה הגיע בקיץ האחרון.
לדבריו של פלג, אמש הוא יצא עם חבריו לבלות בבר בתל אביב, אלא שהוא לא תיאר לעצמו כי כך יסתיים הבילוי.

2 צפייה בגלריה
מתן פלג (מימין) במהלך משחק
מתן פלג (מימין) במהלך משחק
מתן פלג (מימין) במהלך משחק
(צילום: ראובן שוורץ)

"הזמנו צ'ייסר וישבנו בכיף, קמנו לעמוד ולדבר קצת (כי נמאס לשבת) במרחק של כ-2 מטר מהבר", שיתף את עוקביו. "לפתע פנה אלינו הברמן בהאשמה שאנחנו רוצים לברוח בלי לשלם ולכן הזמין לנו משטרה. ישר אמרנו לו שאנחנו לא בורחים לשום מקום ובסיום הבילוי נשלם על מה ששתינו וכמובן נמשיך לשתות ולהיות במקום".
כאן, לטענת פלג, העניינים המשיכו להתדרדר: "הייתי בטוח שהברמן צוחק אך לפתע הגיעה ניידת משטרה וחייבה אותנו לשלם במקום כאשר כל הנוכחים מסתכלים עלינו ועוד השוטרים חייבו אותנו לשלם להם על החשבון עוד 40 שקל ולא, הם יעצרו אותנו. שביקשתי את הפרטים של השוטר הוא המשיך לאיים שהוא יעצור אותי כי אנחנו כאילו זרים במדינה".
קראו גם:
לנוכח השתלשלות האירועים, המשיך פלג בתסכול: "אז תל אביב הגדולה, ככה אתם מקבלים את השונה ממכם? רק בגלל צבע העור שלי אתם שופטים אותי ומפלים אותי לרעה? כל חיי אני נותן למדינת ישראל, משחק כשחקן בכדורגל, תורם כל שקל מיותר שיש לי לטובת הקהילה במדינת ישראל וזה היחס המשפיל שמגיע לי?? אני כל כך פגוע וכואב, אבל הכי חשוב לי שתבינו, הדם שלי לא שונה משלכם! וזה שהצבע עור שלי שחור ושלכם לבן לא עושה אותי לאדם רע!".