במהלך פגרת הקיץ, ובעיקר בעקבות העונה הקודמת, מי שסומנה כאחת המועמדות לעלייה מהליגה הלאומית העונה היא מ.ס כפר קאסם. אז נכון, זה עדיין מוקדם, אבל לאחר ארבעה מחזורים נראה כי הדברים פחות עובדים עבורה כשהקבוצה עדיין ללא ניצחון וממוקמת מתחת לקו האדום עם שתי נקודות בלבד.
1 צפייה בגלריה
ראדי
ראדי
ראדי
(צילום: מ.ס. כפר קאסם)
מה הסיבה לכך? טראומת המחזור האחרון מהעונה שעברה, חילופי המאמנים התכופים שהביאו למינויו בשבוע שעבר של חיים סירוטקין, מאמנה הרביעי של הקבוצה מתחילת העונה שעברה, או אולי עזיבתם של מספר שחקנים בכירים.
"יכול להיות שכל התירוצים האלו נכונים, ובעקבות כך אנחנו מנסים לבנות משהו חדש", אומר קשרה הוותיק והמוערך של הקבוצה, מהראן ראדי (40). "יכול להיות שבטווח המיידי נשלם על כך בתוצאות, אבל יש לי אמונה גדולה שבסוף נעלה על דרך המלך. כדורגל הוא נזיל, דינמי ודברים יכולים להשתנות, במיוחד בליגה הזאת".

"משלמים מחיר"

העונה הקודמת, כזכור, הסתיימה עבור כפר קאסם בטרגדיה ספורטיבית גדולה. למרות שאיישה לאורך מרבית העונה את אחד משני המקומות הראשונים המובילים לליגת העל, התיקו במחזור האחרון מול כפר סבא טרף את הקלפים. לקראת העונה הנוכחית ערכו בקבוצה שינויים בסגל ממנו שוחררו כמה שחקנים בולטים, ביניהם הישאם לאיוס וסמל הקבוצה בעשור האחרון, סאמח מרעב.
בינתיים נראה כי הסגל החדש טרם התחבר לאחר שכפר קאסם פתחה את העונה עם תיקו ושני הפסדים. התוצאות המאכזבות הביאו לפיטוריו של המאמן סלימאן אזברגה, ובינתיים כבר מונה במקומו חיים סירוטקין - המאמן הרביעי מתחילת העונה הקודמת.
אלא שגם החילוף על הקווים לא הוביל לניצחון בכורה לאור התיקו מול עכו בשבוע שעבר. למרות שטרם ניצחה וירדה מתחת לקו האדום, ראדי דווקא אופטימי. "היה שינוי לטובה במשחק האחרון, במיוחד מבחינת הגישה, הביטחון העצמי והיכולת", הוא אומר. "מי שראה את המשחק הבין שהוא היה צריך להיגמר עם 4-5 שערים לטובתנו".
דמיינת את העונה ככה?
"לא, ואני חושב שגם בהנהלה לא חשבו כך. היו כמה בעיות בתהליך הבנייה שגרמו לדברים קצת להתפקשש".
מה לא עבד?
"לפי מה שהבנתי, הייתה בעיה כספית מול הבקרה שהקשיחה את הדרישות מהקבוצות, מה שמקשה על חלקן. נוסף על כך, אופי הבנייה היה קצת איטי. אין בליגה הזו הרבה שחקנים בכירים ואם אתה לא מביא אותם מייד, אתה צריך בהמשך לבחור בפינצטה שחקנים שיתאימו לסגנון המשחק וגם שהאישיות שלהם תתאים לחדר ההלבשה. לא קל למצוא את זה היום.
"לכן מנסים לשלב צעירים מתוך המועדון ולמצוא שחקנים שרעבים להתקדם ולהצליח. יכול להיות שכרגע אנחנו משלמים מחיר כחלק מתהליך שעובר המועדון, אבל אנחנו מאמינים שבהמשך הקבוצה תצבור ביטחון ואז ניראה יותר טוב ונצבור נקודות".
אתם לא מרגישים שהליגה מתחילה לברוח?
"אני חולק עליך. אנחנו רק במחזור הרביעי. יש לנו קבוצה חזקה ודרך. זה יותר חשוב לי מהמיקום שלנו כרגע. אחד הפרמטרים החשובים לקבוצת כדורגל זה החוזק המנטלי. בשנה שעברה עברנו משברונים. לצערי בתקופה מסוימת לא ידענו לקום וזה היה בעוכרנו. מוסר ההשכל הוא שגם אם יש כאלה שנמצאים מעליך בפער גדול במהלך העונה, זה לא אומר שבסופו של דבר הם אלה שיעלו.
"לכן אנחנו לא מצהירים על עלייה, פלייאוף עליון או הישארות. בליגה הלאומית, גם אם תהיה קבוצה עם שם וחומר שחקנים מוכח, אי־אפשר לצאת בהצהרות. יש בליגה הזו קסם מיוחד שאי־אפשר לפצח אותו ובלתי אפשרי לדעת מה יהיה במהלך העונה ובסיומה".
איך אתה עוזר להרגיע את המערכת?
"מה שאני מביא כשחקן ומה שאפיין אותי בעצם כל הקריירה זה שקט נפשי, רוגע, התמדה ועבודה קשה. זו הדרך שלי לאורך כל הקריירה וככה השגתי ניצחונות".
האוהדים שלכם נשמעים מודאגים.
"אני מאוד מכבד ומעריך את האוהדים. יכול להיות שהם חושבים שהקבוצה צריכה להיות במקום אחר, ואני מבטיח שהקבוצה עושה הכל כדי לשמח אותם בכל משחק. אני מאמין גדול בקבוצה".

מאבק פתוח

למי שהספיק לשכוח, במהלך העשור הקודם שיחק ראדי במכבי תל אביב ובהפועל באר שבע, כשעם כל אחת מהן זכה בשלוש אליפויות. בסך הכל הניף הקשר המעוטר שש צלחות אליפות בשש שנים רצופות, הישג שכל כדורגלן ישראלי היה מתגאה בו. היום שתי האקסיות שלו מאיימות על השליטה של מכבי חיפה, ולפי דעתו הן די שוות ברמתן: "לשתיהן יש סגלים טובים ואני חושב שאחרי סוף הסיבוב הראשון נוכל לדעת למי יש יותר סיכוי לאיים על מכבי חיפה. מה שכן, הרבה שנים לא הרגשתי שיש שלוש קבוצות שבאמת מתחרות על האליפות. גם מכבי תל אביב וגם באר שבע השקיעו ברמה מטורפת כדי להיות שם".
אתה חושב שיהיה מאבק משולש עד הסוף?
"אני חושב שלא. לדעתי בשלב כלשהו אחת הקבוצות תברח לשאר. אני לא יודע אם זו תהיה חיפה, כי למרות שהיא מתנהלת בצורה מדהימה במעבר בין אירופה לליגה בינתיים, אני חושב שבהמשך יהיה לה קשה לעמוד בשתי המסגרות".
מכבי תל אביב מחזירה שחקנים שעזרו לה לזכות באליפויות בעבר. יצרו איתך קשר? לא מדגדג לך לחזור לשם?
"(צוחק) אני כבר בן 40 ובמקום אחר, אז אני לא חושב על זה. ובכל זאת, יש כאלה שרואים אותי משחק ואומרים 'תחזור למכבי', 'תחזור לבאר שבע', אבל טוב לי איפה שאני".
מה אתה חושב בכלל על הכדורגל הישראלי בשנים האחרונות? יש מגמת שיפור או שההישגים של הנוער בקיץ זו אשליה?
"אני חושב שיש שיפור גדול מבחינת הכדורגל הישראלי, אבל אני שומע הרבה ביקורות על הדור הצעיר שגדל וחווה זאת בעצמי, שהשחקנים היום יותר עוסקים במדיה ופחות משקיעים במגרש מהדור שלנו".
אני מניח ששואלים אותך לא מעט עד איזה גיל נראה אותך משחק כדורגל מקצועני? אתה בתחרות לא רשמית עם זלאטן איברהימוביץ'?
"אני בתחרות עם עצמי. כל עוד אני יודע שאני יכול לתרום מקצועית וכל עוד הגוף שלי יאפשר, אני רוצה לשחק. אני מקווה שאוכל להמשיך לתרום לכפר קאסם גם מקצועית וגם בחדר ההלבשה".