אם היו עושים סקר בקרב אוהדי הפועל פתח־תקוה, כנראה שרן ואתורי (24) היה נבחר למצטיין של העונה. ואתורי חתם בתחילת העונה בהפועל עפולה, אבל הצעה שקיבל מהקבוצה מאם המושבות לחתום לשנה הייתה מפתה יותר.
1 צפייה בגלריה
ואתורי. "השלב הבא הוא להתקדם לרמות הגבוהות ביותר בכדורגל הישראל"
ואתורי. "השלב הבא הוא להתקדם לרמות הגבוהות ביותר בכדורגל הישראל"
ואתורי. "השלב הבא הוא להתקדם לרמות הגבוהות ביותר בכדורגל הישראל"
(אסף הופמן, הפועל פתח־תקוה)
מאז הוא נותן את עונתו הטובה בקריירה וסוחב את הגנת הכחולים, שספגה 25 שערים בלבד ב־30 הופעות. בסוף השבוע האחרון גברה הפועל על מוליכת הטבלה, בני ריינה, בתוצאה 0:1 והיא נמצאת שש נקודות מהמקום המוביל לליגת העל. רגע לפני עוד שבוע עמוס עצר ואתורי לריאיון וסיפק כמה פנינים.

"העונה הולך טוב"

איך עוברת עליך העונה באופן אישי?
"באופן מצוין, גם קבוצתית וגם אישית. חזרתי אחרי עונה לא פשוטה עם פציעה שעברתי. אני בריא ומשחק טוב. כשהקבוצה מנצחת, זה עוד יותר טוב".
בחרת להגיע דווקא להפועל פתח־תקוה, איך העיר לטעמך?
"ברגע שהגיעה הצעה והבנתי שהמועדון נשאר בליגה, היה לי קל להחליט להגיע. קודם כל זה מועדון עם היסטוריה מפוארת בכדורגל הישראלי, ובנוסף יש כאן אוהדים מצוינים. כשהייתי משחק נגדם, הרגשתי את העוצמות.
"פתח־תקוה זו עיר מאוד כיפית. יצא לי להסתובב בה, לעשות קניות, לאכול, לבלות ולעשות כאן שבתות. יש לעיר הזאת תדמית לא טובה, אבל מי שמכיר אותה רואה שזה לא ככה".
גדלת במכבי תל אביב. למה לא המשכת אצל הצהובים?
"כשהייתי בנוער חתמתי על חוזה לשלוש שנים, ואחר כך עליתי לבוגרים בבית"ר תל אביב/רמלה. אחרי עונה מצוינת קיבלתי הצעות מליגת העל, כולל זימון לנבחרת האולימפית. באמצע העונה במכבי הייתה לי אופציה לעבור לבני יהודה של יוסי אבוקסיס, אבל זה לא יצא לפועל.
קראו עוד>>>
"במהלך הקיץ היו דיבורים על טרייד עם הפועל תל אביב, שגם לא קרה. בינתיים הסגל נבנה מחדש, עלו שחקנים צעירים והחליטו להשאיל אותי שוב לבית"ר תל אביב/רמלה עם הבטחה שבינואר תהיה לי אפשרות להגיע לליגת העל או לחזור לבוגרים של מכבי. לצערי, סמוך למועד העברות קרעתי את הרצועה הצולבת במשחק מול הפועל פתח־תקוה".
היום כשאתה משחק אצל הכחולים זה מרגיש כמו סגירת מעגל?
"כן, עד שחזרתי והתאוששתי מהפציעה הייתי שבעה חודשים בחוץ. העונה הולך טוב והפציעה מאחוריי ברוך השם".
איך הצלחתם לשמור על חדר הלבשה מאוחד בכל העונה המוזרה הזאת?
"אני חושב שהסוד הוא חומר שחקנים טוב, אף אחד לא חושב שהוא מעל מישהו אחר. אין לנו איזה כוכב יוצא דופן וכולם מכבדים האחד את השני. אנחנו יודעים מה החולשות והחוזקות שלנו.
"אנשים חושבים שכדורגל זה רק כיף ופאן, אבל יש במקצוע הזה המון קושי מנטאלי. כשיש לך קרובי משפחה שבאו מהכדורגל עם הניסיון המתאים, אפשר להיעזר בידע שלהם וללמוד, בין אם מדובר בכישלון או בהצלחה"
"אחת החוזקות שלנו היא המלחמה למען האחר ותחושת הביחד. תראה מה קרה לנו מול בני ריינה. הגענו ללא שישה שחקני הרכב, ונכנסו שחקנים שלא הרבו לשחק עד אז. שחקני ההרכב, שמשחקים רוב העונה, דחפו אותם קדימה ונתנו להם הרגשה שהם חלק מהקבוצה. זו החוזקה שלנו - נותנים הרגשה שכולם חזקים וכולם שווים וטובים".
מי המנהיג שלכם?
"המבוגר האחראי הוא חיים איצרין. הוא המבוגר בסגל, וכולם מכבדים אותו. הוא גם עושה עונה אישית טובה. יש גם את רועי זיקרי, עומר כץ והקפטן רם לוי. אני לא זוכר שהיו לנו תקריות חריגות".
איך העבודה עם המאמן עופר טסלפפה?
"לא הכרתי אותו כל כך בעבר, אבל יצא לי לדבר עם העוזר שלו אייל ברוך. אני חושב שהאישיות שלהם גורמת להם להיות מאמנים יותר טובים כי כולם רוצים לשחק ולהילחם בשבילם. יש להם את הדרך המקצועית שהם מאמינים בה והם הצליחו לחבר אותנו".

"רוצה להמשיך"

ואתורי מגיע ממשפחה של כדורגלנים. אחיו הוא שחקן העבר, דודי ואתורי, דודו הוא מוריס ז'אנו, המזוהה בעיקר עם הפועל תל אביב, ובן דודו הוא אבישי ז'אנו, ששיחק במכבי חיפה.
יש יתרון לכדורגלן עם רקע משפחתי כזה?
"אני חושב שכן. אנשים חושבים שכדורגל זה רק כיף ופאן, אבל יש במקצוע הזה המון קושי מנטאלי. כשיש לך קרובי משפחה שבאו מהכדורגל עם הניסיון המתאים, אפשר להיעזר בידע שלהם וללמוד, בין אם מדובר בכישלון או בהצלחה. הרי לא סתם אומרים 'אין חכם כבעל ניסיון".
יש לכם נשק סודי בדמותו של איש העסקים, אדם נוימן, הגיס של המנכ"ל אבי יחיאל, שתורם לקבוצה לא מעט. הרבה אוהדים היו רוצים לראות אותו כבעלים.
"פגשנו אותו בפעם הראשונה לפני כשבוע. אני שומע מה שכולם שומעים וזה שהוא באמת עוזר למועדון. לפי מה שהבנתי המטרה והחזון שלו הם להיות פה תקופה ארוכה ולהצעיד את המועדון בחזרה לאיפה שהוא אמור להיות".
הוא מעורב בניהול הקבוצה?
"אני לא חושב שהוא מעורב בניהול השותף. יש את אבי יחיאל ודניאל אייזיקוביץ', שמזיזים דברים ואנחנו רואים את הפנים שלהם ביום יום. במה שהולך מאחורי הקלעים - אני פחות מעורב".
עוד כמה שנים נראה אותך במועדון?
"יש לי חוזה עד סוף העונה ללא אופציה. בוא ונראה, זה תלוי במועדון. מבחינתי ארצה להמשיך כי טוב לי פה, אבל המפתחות בידיים שלהם".
מה השאיפות לטווח הרחוק יותר?
"קודם כל אני מקווה לחזור עם הפועל פתח־תקוה לליגת העל. השלב הבא הוא להתקדם לרמות הגבוהות ביותר בכדורגל הישראל, כולל מכבי תל אביב שבה גדלתי או מכבי חיפה. יש לי גם חלומות מגיל קטן על אירופה. שיחקתי בנוער בליגת האלופות והייתי במתקנים וברמות האלה. אבל נתחיל צעד אחרי צעד".
לעדכונים: חדשות ראש העין