2 צפייה בגלריה
מגובשים. שחקני כפר־קאסם | צילומים: אורן אהרוני
מגובשים. שחקני כפר־קאסם | צילומים: אורן אהרוני
מגובשים. שחקני כפר־קאסם | צילומים: אורן אהרוני
על תואר המאכזבת הגדולה של העונה בלאומית יש אולי כמה וכמה מתמודדות, אבל אין בכלל ספק שאת תואר ההפתעה המרעישה של הסיבוב הראשון קוטפת בקלות העולה החדשה מ.ס כפר־קאסם.
עם תקציב צנוע ובלי שמות מפוצצים, בעיר חלמו רק על הישרדות בעונה הראשונה וההיסטורית של המועדון בליגת המשנה.
הפתיחה בהחלט הייתה בהתאם לציפיות, כשבחלוף ארבעה מחזורים עמדה הקבוצה על שתי נקודות בלבד. אולם ב־11 המחזורים הבאים הפסידה כפר־קאסם רק למכבי פתח־תקוה וניצחה שש פעמים, והכל במשחק פתוח והתקפי שהופך אותה להתקפה השנייה בטיבה בליגה, עם 25 שערים.
אחרי המחזור השביעי עזב איסמעיל עאמר, המאמן שהעלה את כפר־קאסם ללאומית, ומאז הגעתו של קשטן הקבוצה ממשיכה במגמת ההתקדמות והיא מסיימת את הסיבוב במקום החמישי המרשים. בתקופת עאמר צברה הקבוצה שבע נקודות בשבעה משחקים; עוזר המאמן איציק שאקי, שמונה השבוע למאמנה של שועאע כפר קאסם בליגה ב', עמד על הקווים במשחק אחד שהסתיים ב־1:5 על בני־לוד; וקשטן רשם אף הוא שבעה משחקים שבהם צברה הקבוצה 14 נקודות, וסך הכל 24.
רגע לפני שכפר־קאסם יוצאת לסיבוב השני, אלה היו השמות והמספרים שעשו אותה להפתעה הגדולה של הלאומית.
המצטיין: ירדן כהן
ירדן כהן הוא מלך שערי הליגה מבין הקשרים. השחקן שהמשיך לעונה שנייה בכפרקאסם היה שותף בכיר לעלייה ההיסטורית מליגה א' והעונה הוא ממשיך לתת תפוקה. במועדון סיפרו שכישוריו באים לידי ביטוי בעיקר במגרשים איכותיים, ובליגה הלאומית יש הרבה יותר כאלה. התוצאה – שישה שערים בליגה, אחד בגביע המדינה ושניים בגביע הטוטו. זאת לצד הרבה עבודה על המגרש, גליצ'ים למכביר וגם, מספרים במועדון, הרבה הומור ושאר הרכיבים שמדביקים חדר הלבשה.
ראוי לציון: סאמח מרעב, שחקן הבית היחידי שפותח באופן קבוע בהרכב, הפך העונה לג'וקר של כפר־קאסם וגם כבש שלושה שערים.
האכזבה: מוחמד בדיר
מוחמד בדיר הבקיע במספרים אסטרונומיים כששיחק בקבוצות הנוער של שועאע כפר קאסם (77 שערים באחת העונות), ובעונה שעברה מצא את הרשת 17 פעמים במדי שמשון מליגה א'. כשחתם במ.ס כפר־קאסם קיוו במועדון שימשיך לחורר רשתות גם בלאומית. אבל אחרי שפתח במשחקי גביע הטוטו ובמחזור הליגה הראשון הוא איבד את מקומו בהרכב ושותף מאז בשלושה משחקים נוספים בלבד.
הפלופ: לטיף אמאדו
התרגשות עצומה נרשמה בכפר־קאסם לפני הגעתו ארצה של החלוץ הגנאי לטיף אמאדו, עד כדי כך שאנשים בעיר נשבעו שראו אותו מסתובב באזור כשמטוסו עדיין לא המריא לישראל. הזר הראשון בתולדות המועדון נחת פה אחרי שרשם מספרים יפים בליגה באלבניה, אבל השמחה הפכה די מהר לאכזבה. אמאדו כבש עד כה שלושה שערים בלבד, שניים מהם בניצחון 1:5 על בני־לוד החלשה. לא בשביל זה מביאים שחקן זר.
התגלית: גדעון אקאווה
בן ארצו של אמאדו גדעון אקאווה שיחק בעונה שעברה בקבוצת הנוער של בית"ר ירושלים. בגיל 19 קיבל הקשר הזדמנות ראשונה בקבוצת בוגרים והחזיר על האמון ובגדול. לא בטוח שאקאווה תוכנן להיות בכלל שחקן הרכב, אבל הוא תפס לעצמו מקום של קבע ועם הרבה קשיחות, אבל גם הרבה כדורגל, הפך לאחד הקשרים הטובים בליגה.
ראוי לציון: אחמד דראושה (21) שכבש העונה ארבעה שערים, כולל השער המתוק של העונה, בחוץ מול קטמון, דקה אחרי שנכנס כמחליף.
2 צפייה בגלריה
 אחלה גול. רוחנא | צילום: אורן אהרוני
 אחלה גול. רוחנא | צילום: אורן אהרוני
אחלה גול. רוחנא | צילום: אורן אהרוני
השער: הסלאלום של רוחנא
במחזור ה־11 אירחה כפר־קאסם את הפועל אשקלון ו־24 הדקות הראשונות היו מטורפות. המארחת הובילה, אשקלון השוותה ואז הגיע הרגע של אליאן רוחנא, עוד רכש אלמוני למדי שהגיע מהפועל עכו. הקשר השתלט על כדור שנהדף מהגנת אשקלון באזור מחצית המגרש, יצא לסלאלום ארוך כשהוא משאיר אחריו שלושה שחקנים אורחים ומקצה הרחבה ירה כדור מסובב ומדויק היישר אל בין החיבורים של ליאור חדריאן. השוער נותר חסר אונים, אבל זה כלום לעומת מה שקרה למיתרי הקול של שי נובלמן, שדר ערוץ הספורט במשחק.
רגע השיא: הפתעה בטדי
הניצחון הגדול על בני־לוד היה בהחלט מרשים, אבל הרגע שבו כפר־קאסם הפכה רשמית לקבוצת צמרת הגיע במחזור ה־13 באצטדיון טדי. הפועל קטמון הגיעה אחרי רצף ארוך ללא הפסדים ועלתה ליתרון מוקדם. כפר־קאסם הצליחה להשוות עוד במחצית הראשונה ובדקה ה־80 הבקיע המחליף דראושה את שער הניצחון הכי מרשים של כפר־קאסם העונה.
רגע השפל: נפילה תוך דקותיים
במחזור השביעי אירחה הקבוצה את הפועל פתח־תקוה, שהגיעה מוכה וחבולה אחרי שלושה הפסדים רצופים. בדקה ה־71 עוד הוליכו המקומיים 0:2 ונראו בדרך לניצחון קליל. שתי דקות חלפו והתוצאה כבר הייתה 2:2, וכפר־קאסם נאלצה להיעזר בלא מעט מזל כדי להינצל מהפסד ביתי. אחרי המשחק הזה סיים איסמעיל עאמר את דרכו בקבוצה.
תורת המספרים
במשחקיה של מ.ס כפר־קאסם הובקעו 45 שערים. רק באלה של נועלת הטבלה, בני־לוד, שספגה 41 שערים, הובקעו יותר שערים. למרות כמות השערים היפה, שניים ממשחקיה הסתיימו בתיקו מאופס.
כפר־קאסם הפסידה פעמיים עד המחזור הרביעי ורק פעם אחת ב־11 המחזורים הבאים. ההפסדים היו לשתי היורדות מליגת העל (מכבי פתח־תקוה וסכנין) ולמי שכרגע נראית כמועמדת הבטוחה לעלייה – הפועל ראשל"צ. לצד זאת, כפר־קאסם היא גם מלכת התיקו של הליגה, עם שישה משחקים שלא הוכרעו.
הקבוצה של תומר קשטן מוכיחה גם שיש לה לא מעט אופי. בארבעה משחקים שבהם פיגרה ראשונה הצליחה הקבוצה להימנע מהפסד ובשלושה משחקים שבהם הובילה ואיבדה את היתרון, היא הצליחה להשיב לעצמה אותו ולנצח. יש לציין את המשחק מול אום אל־פאחם, בו גם פיגרה ראשונה, גם איבדה יתרון ובסופו של דבר הצליחה שלא להפסיד והמשחק הסתיים בתיקו 3:3 מרתק.