מכבי פתח־תקוה תארח מחר (שישי, 15:00) את מ.ס כפר קאסם למפגש הראשון אי פעם בין שתי הקבוצות מהערים השכנות. המשחק יפגיש בין שתי הקבוצות הנמצאות בכושר הטוב ביותר בלאומית – מכבי, הראשונה בטבלה עם 33 נקודות ו־13 משחקים ללא הפסד מול כפר־קאסם החמישית (21 נקודות), שבתשעת המחזורים האחרונים השיגה חמישה ניצחונות, ארבע תוצאות תיקו ואפס הפסדים.
גם תומר קשטן, מאמנה של כפר קאסם, מודה שהעובדה שמדובר במשחק צמרת בהחלט מפתיעה. "אמנם אנחנו רק לפני סיום הסיבוב הראשון, אבל התוצאות והיכולת שלנו לאחרונה בהחלט עולות על הציפיות במועדון בתחילת העונה", אמר המאמן שמונה לתפקיד במחזור התשיעי, מיד אחרי שהקבוצה רשמה ניצחון משכנע בלוד (1:5). "בכדורגל שלנו נהוג שמאמן חדש מגיע לקבוצה במהלך העונה, כשהיא נמצאת במשבר ובמאבקי תחתית, ואני קיבלתי את כפר־קאסם אחרי ניצחון גדול ועם קצב צבירת נקודות משביע רצון. אני שמח שבינתיים אנחנו מצליחים לשדרג את עצמנו בכל שבוע".
עם כל הכבוד לניצחון על לוד, אין ספק שרגע השיא של כפר־קאסם העונה הוא הניצחון המרשים שהשיגה ביום שישי האחרון בחוץ מול הפועל קטמון (1:2). "התחלנו את המשחק לא טוב, ודווקא אחרי שהצלחנו להיכנס אליו ספגנו שער", סיפר קשטן, "אבל אחד המאפיינים הכי בולטים של הקבוצה העונה הוא היכולת המנטלית הגבוהה שלה. ידענו לחזור, אמנם עם עזרה מהיריבה שכבשה שער עצמי, אבל השתלטנו על מרכז המגרש ונראינו טוב בדקות רבות וגם כבשנו שער נוסף. לא הגענו להמון מצבים, אבל בהחלט לא גנבנו ניצחון".
עם ההצלחות בא תיאבון למטרות גדולות יותר מאשר הישרדות?
"אנחנו יודעים את מקומנו ושמחים על התוצאות, אבל זאת עדיין רק העונה הראשונה של המועדון בלאומית. המטרות לא השתנו, ואנחנו עדיין רוצים להישאר בליגה קודם כול. אם נראה שההצלחות נמשכות, אולי נסמן לעצמנו יעדים חדשים. ובכל זאת, עם כל הרצף הארוך שעשינו, אנחנו רק חמש נקודות מהפלייאוף התחתון. אנחנו שבעי רצון, אבל לא מסתנוורים".
קשטן חתם בכפר־קאסם כמחליפו של איסמעיל עאמר, אחרי שבעונה שעברה אימן בקריית־שמונה מליגת־העל. לדבריו, הוא כלל לא היסס לפני שחתם: "מהפגישה הראשונה עם ראשי המועדון התרשמתי שמדובר באנשים רציניים שטובת המועדון לנגד עיניהם. אני שמח שבינתיים החיבור פורה מאוד ועד עכשיו אני נהנה מאוד. לשחקנים ולצוות יש שקט מהמערכת, ואנחנו מקבלים את כל הכלים כדי להצליח. זה דבר מבורך ורק שיימשך".
תוכלו להיות הראשונים שמנצחים את מכבי פתח־תקוה?
"מכבי פתח־תקוה תהיה אחת משתי העולות לליגת־העל בסיום העונה. אין ספק בכך. זאת הקבוצה הכי טובה בליגה, עם סגל עמוק ואיכותי. אנחנו מכבדים אותה, אבל אחד הדברים שעליהם אנחנו מדברים מהיום הראשון במועדון הוא להסתכל לכל קבוצה בגובה העיניים. בליגה הזאת שום תוצאה לא תהיה הפתעה. מכבי מעל הליגה, אבל במהלך העונה היא תאבד נקודות, ואשמח שנהיה הראשונים לנצח אותם".
חדידה: "הייחוד שלנו הוא הכושר הגופני"
מכבי פתח־תקוה יצאה לפגרה עם משחקי צמרת נגד אום אל־פאחם, וקטמון וחזרה ממנה אל משחק נוח בבית מול אחי נצרת עמוסת הצרות. נראה שהמשימה הפשוטה מסתבכת כשברנדאו הורחק כבר בדקה החמישית, אבל בסופו של דבר גם המוקש הזה פורק, ומכבי ירדה עם 0:2 חלק.
גיא חדידה, כובש השער הראשון, הסביר איך עושים זאת נכון: "הדבר שהכי מייחד את הקבוצה הוא ההקפדה על כושר גופני. זה בא לידי ביטוי ביום שישי. שיחקנו 85 דקות עם עשרה שחקנים וזה לא פשוט. אני לא חושב שבמגרש שמו לב לכך. כשברנדאו הורחק הבנו שכל אחד צריך לתת מעצמו יותר – לרוץ יותר, לתת עוד גליץ', עוד תיקול, גם שחקני ההתקפה, וזה מה שהביא את הניצחון. גם לפני כמה מחזורים, כששיחקנו בעפולה, הורחק לנו שחקן (אלי בבייב) במצב של 0:0, ודווקא אז הצלחנו לכבוש. ולא, אנחנו לא מאבדים שחקן בכוונה כדי לאתגר את עצמנו".
חדידה הצטרף לקבוצה אחרי המחזור השמיני וכשהקבוצה כבר הייתה מחוברת ובמהירות שיא בדהירה שלה לליגת־העל. "יש לזה יתרונות וחסרונות. מצד אחד, יותר קל לבוא ולשחק בקבוצה שיוזמת, רצה וחושבת התקפה מאשר בקבוצה מקרטעת שמקשה עליך לבוא לידי ביטוי, אבל מצד שני, יש כבר הרכב שרץ ומרקם חברתי. לשמחתי, נכנסתי לעניינים כמו שצריך, כי מבחינת גיא לוזון כל השחקנים שווים ובאותו מעמד. מי שמוכיח את עצמו משחק. יש לנו סגל איכותי ורחב מאוד ומאמן שמנהל אותו נכון".
חדידה נולד בערד והחל לשחק בהפועל באר־שבע. כשהיה בן 13 עברה משפחתו להוד השרון והוא נדד למחלקת הנוער של הפועל תל אביב. כשסיים גיל נוער ועלה לבוגרים הוא החל מסע נדודים שעבר ברמת השרון, בית"ר תל אביב–רמלה, הפועל כפרסבא (לאומית וליגת־העל) ובעונה שעברה בהפועל חיפה. יחסית לגילו הצעיר (24) מדובר בטיול לא קצר ברחבי ישראל. "אני לא יכול להצביע על משהו ספציפי שהביא לכך שהחלפתי הרבה קבוצות", הבהיר. "בכפר־סבא שיחקתי לא מעט, אבל ירדנו ליגה, הבעלים התחלפו. בהפועל חיפה קיבלתי הזדמנויות וגם העונה שיחקתי, אבל לא הגענו להסכמה על חוזה, ורבע שעה לפני סגירת חלון ההעברות הגענו להסדר על שחרור. בתחילת העונה ליגה לאומית לא נראתה אופציה מבחינתי, אבל בסופו של דבר בחרתי במכבי פתח־תקוה על פני הצעות מליגת־העל".
למה?
"העדפתי לחתום בקבוצה שמצהירה שהיא רוצה לעלות ללאומית ועושה הכול כדי שזה יקרה. רציתי להיות בורג משמעותי בקבוצה שיוזמת ותוקפת ולעלות איתה ליגה, ולא ללכת לקבוצה כמו נס ציונה שתיאבק כל השנה בתחתית וסביר להניח שתהיה בלאומית בעונה הבאה. בינתיים אני מאושר מאוד עם ההחלטה".
איזה משחק צפוי לכם מול כפר־קאסם?
"אנחנו פחות מסתכלים על היריבה ומתמקדים בעצמנו. אנחנו מודעים לכך שאנחנו מכבי פתח־תקוה ולכן גם פייבוריטים בכל משחק, אבל אנחנו גם לא שאננים ולא מורידים את הרגל מהגז לרגע. בכדורגל דברים יכולים להשתבש, כמו שקרה ביום שישי, ואנחנו חייבים להיות מוכנים לכך".