2 צפייה בגלריה
עאמר ית'ים בטירוף. "השנה אין מתנות". צילום: STRAVO
עאמר ית'ים בטירוף. "השנה אין מתנות". צילום: STRAVO
עאמר ית'ים בטירוף. "השנה אין מתנות". צילום: STRAVO
ליגת כדורגל החופים תגיע היום (שישי) לרגע השיא שלה – הפיינל פור. משחקי חצי הגמר והגמר שיקבעו מי תהיה מלכת החול לשנת 2019.
בני כפר קאסם תהיה הנציגה היחידה של האזור שלנו ביום הגדול ותקווה לסיים את היום עם שיירה ארוכה ושמחה שתצא מנתניה ותחזור לכפר עם הצלחת אחרי שלוש שנים עקרות.
ברבע הגמר כפר קאסם רשמה 5:9 מוחץ ודומיננטי על בני יהודה. "כל שחקנים באו בפוקוס, בשיא הנוכחות, עשו יד אחת כדי להגשים את המטרה", התפייט כוכב הקבוצה, עאמר ית'ים.
ועדיין, למרות התשיעייה, גם ספגתם חמישייה ומשחק ההגנה שלכם שוב רחוק מלהיות מושלם.
"אתה צודק במיליון אחוז. לכן, בתחילת השבוע, רוב האימון היה על ההגנה. אנחנו כובשים, אבל צריכים לדעת לספוג פחות. לחלק פחות מתנות, כי ברגע האמת, על טעויות משלמים ואנחנו לא רוצים לשלם מחיר כבד מדי".
כפר קאסם תשחק בחצי הגמר השני של היום (13:50) מול הפועל חדרה, שהפתיעה ברבע הגמר את ראש העין, אליה עוד נשוב. האם בכפר קאסם חשים הקלה לנוכח היריבה שלפחות על הנייר, מסתמנת כנוחה יותר מאשר השכנה? "בכלל לא", טוען ית'ים, "כל קבוצה שתשחק נגדנו תבוא לתת את התחת. נתכונן טוב מאוד לחדרה. הם קבוצה בלי זרים, אבל מאוד איכותית, עם שחקנים מאוד מנוסים".
למרות שכפר קאסם כבר מורגלת מאוד למעמדים האלה, עבור ית'ים וחבריו זאת כאילו הפעם הראשונה. "אם לא אתרגש לפני מעמד כזה, אפרוש ממשחק", טוען השחקן הוותיק, "אנחנו קבוצה שמשקיעה הרבה כסף ועבודה קשה כדי להגיע כמה שיותר גבוה. נבוא לתת 400 אחוז כדי ללכת עד הסוף. השאר כבר בידי אלוהים".
הלחץ כולו רק עליכם.
"זה נכון, אבל אם הם עברו את ראש העין, הם לא יבואו למשחק נגדנו כדי להעביר את הזמן. יש לחדרה על מה להילחם ויהיה משחק מעניין".
איך מתכוננים ליום כזה, שלא יודעים כמה משחקים יכלול?
"אנחנו באים מוכנים לשני משחקים, אבל קודם כל מתרכזים רק בחצי הגמר. לא מעניין אותנו גם מה יקרה בחצי הגמר השני, בין נתניה לאשקלון. יש לנו הנהלה שיודעת את העבודה ותדע איך לתת לנו את כל מה שצריך כדי שבשלוש השעות בין חצי הגמר, לגמר, אם נעפיל, נוכל להתכונן כמו שצריך".
ית'ים הוא הישראלי הבכיר של כפר קאסם. הוא יודע שאחרי שנתיים רצופות בהן הפסידה קבוצתו בגמר לנתניה, הרבה אחריות מוטלת על כתפיו. "אני מבין ומקבל זאת באהבה", הוא מספר, "כשיצטרכו אותי, הקבוצה שלי תמצא אותי. אני אמשוך את העגלה כמה שיותר רחוק, יחד עם חבריי".
בשנתיים האחרונות הגעתם מאוד לא רגועים לגמר וזה ניכר בתוצאות.
"שידרנו לחץ, אבל זה רק בגלל שכולם מאוד רוצים לנצח. לא היינו מספיק רגועים ונפלנו בפח. זאת הסיבה שהפסדנו, למרות שבשני המשחקים היינו טובים יותר. העונה לא נחלק מתנות. אנחנו רוצים להחזיר את הגביע לכפר קאסם".
2 צפייה בגלריה
עירוני ראש העין, רגע לפני המשחק הראשון של העונה. צילום: STRAVO
עירוני ראש העין, רגע לפני המשחק הראשון של העונה. צילום: STRAVO
עירוני ראש העין, רגע לפני המשחק הראשון של העונה. צילום: STRAVO
מי שלא תהיה במעמד הפיינל פור זאת השנה השלישית ברציפות היא עירוני ראש העין. ביום שישי הופתעה, כאמור, בידי הפועל חדרה 3:4 בסיום משחק הפכפך ומותח. "אנחנו מאוד מאוכזבים", הודה שחקן הקבוצה, נמרוד מחני, "קשה להסביר מה שקרה. היה חסר לנו הרבה מזל. החמצנו הרבה מצבים וכשאתה מחמיץ, סופגים בצד השני. לחדרה היה את הגרוש ללירה וקבוצה בתקציב לא גבוה ובלי זרים ניצחה אותנו. היינו גם פצועים – גם בנג'מין וגם אני עלינו עם זריקות".
מחני מוסיף ומסכם את העונה המאכזבת: "זאת הייתה עונה מאוד מוזרה. היו פה שחקנים עם שמות גדולים בליגה הזאת שלא הלך להם כלום. מהעונה הזאת אני לומד שבכדורגל חופים שמות לא מדברים וכסף לא משחק על החול. רק לב ומחויבות. בענף הזה, אפשר לשים מליונים ובסוף ליפול תוך דקה, אם חסרים לך לב ונשמה. חדרה זאת ההוכחה למצב ההפוך. עיריית ראש העין וערן אביב השקיעו המון בקבוצה, קיבלנו את כל התנאים שצריך ויותר מכך. מגיע להם כל הכבוד. זאת העצה שלי אליהם – יותר משמות, צריך לב ונשמה".
בשבוע שעבר שידרת הרבה ביטחון לקראת המשחק. אולי באתם עם יותר מדי ביטחון.
"יכול להיות. לא עברה לנו בכלל בראש האפשרות שנפסיד את המשחק".