2 צפייה בגלריה
ראש העין מול אשקלון. "עדיין מלקקים את הפצעים". צילום: STRAVO
ראש העין מול אשקלון. "עדיין מלקקים את הפצעים". צילום: STRAVO
ראש העין מול אשקלון. "עדיין מלקקים את הפצעים". צילום: STRAVO
המחזור השני בליגת כדורגל החופים סיפק את אחת ההפתעות היותר גדולות שיכולה הליגה לספק. עירוני ראש העין, אחת הקבוצות הכי חזקות בליגה, הופתעה בידי הפועל אשקלון. בסיומו של משחק הפכפך ודרמטי, בו הצליחה ראש העין להפוך פיגור של 0:1 ליתרון של 1:2 ו-2:3, ניצחה אשקלון בפנדלים. את השער שקבע 3:3 כבש אורי כהן מאשקלון בשניית הסיום של המשחק.
"אנחנו עדיין מלקקים את הפצעים", סיפר קפטן ראש העין, כמה ימים אחרי ההפסד, "אשקלון רצו מאוד ואנחנו לא עשינו את העבודה. בכל שנותיי בראש העין, אני לא רגיל לקבל יותר משער אחד למשחק. היה כתוב על המשחק הזה שנפסיד".
אולי זאת הייתה שאננות אחרי הפתיחה המוחצת (1:6) מול כרמיאל?
"גם אחרי כרמיאל לא היינו מרוצים. יכולנו לתת הרבה יותר. יש לנו זרים וישראלים ברמה הכי גבוהה שיש. יכולנו לנצח בהפרש גבוה יותר ומה שקרה שם המשיך גם נגד אשקלון. אם היינו מכריעים את המשחק כשהובלנו בהפרש של שער, לא היינו מסתבכים ואז גם לא יכולים לאבד את המשחק בגלל שער הזוי, בשנייה האחרונה, בגלל נאיביות של כל הקבוצה. נתנו לאשקלון את הניצחון יותר משהם לקחו אותו.
היום (שישי), מצפה לראש העין עוד יריבה בסדר הגודל של אשקלון – הפועל חולון. "יהיה קשה מאוד להפתיע אותנו פעם נוספת", מבטיח הקפטן, "טוב שקיבלנו את סטירת הלחי עכשיו. כל שנה אנחנו מסיימים במקומות הראשונים בבית המוקדם ומקבלים סטירה ברבע הגמר, כי איזו קבוצה הנחיתה כוכב זר או אפילו שלושה. הפעם יש לנו קבוצה חזקה, קבוצה של בני אדם נהדרים. כבר לא נבוא יותר זחוחים. זה ההפסד היחיד שאנחנו מקצים לעצמנו עד סוף העונה".
אם לא תפסידו עד סוף העונה – זה אומר אליפות.
"המטרה הראשונה היא לנצח את חולון היום. אבל לא ניתן ליו"ר הכי טוב בליגה, ערן אביב, שמשקיע מזמנו וכספו לתת כל כך הרבה מבלי להביא לו אליפות. בוודאי שזאת המטרה. לא תשמע אותי אומר אחרת. ערן שם את כל הז'יטונים על הקבוצה זאת, עם השחקנים והמאמן הכי טובים שאפשר להביא. עכשיו הכל בידיים שלנו".
טרבלסי (33) פתח בשבוע שעבר עונה חמישית בראש העין, הקבוצה היחידה בה שיחק על החול בנתניה, כשקודם לכן שיחק בליגה של עירו אשקלון. "הציעו לי קודם לכן להגיע לליגה, אבל לא ממש רציתי", הוא משחזר, "ב-2014 נפגשתי עם ערן, נדלקתי ומאז אין סיכוי שאזוז מפה".
טרבלסי פרש מכדורגל לפני מספר שנים לטובת סוכנויות הרכב שבבעלותו. הוא גם אב לשלוש בנות, כולל תאומות בנות שנה, שנשארות בכל צהריי שישי עם אימן. "הלו"ז מאוד עמוס, אבל הכדורגל זה חיידק, אהבה", הוא מספר, "חודש וחצי בשנה אני מקדיש את כל כולי לזה. למרות כל העומס ולמרות שאני מגיע מאשקלון, לכל אימון בנתניה אני מגיע ראשון והולך אחרון. הלוואי והייתה ליגת חופים כל השנה".
"כמו ברזיל"
גם הקפטן של כפר קאסם, אחמד סרסור, פרש מכדורגל והקדיש עצמו לעסקים, כשהוא ממשיך בכדורגל החופים. בעבר היה מלך השערים של הקבוצה, היום, בגיל 32, הוא חלק מהקבוצה שנראית המועמדת המובילה לאליפות. את סרט הקפטן ירש מאדם סרסור, עוזר המאמן כיום. "כבוד גדול להיות הקפטן של הקבוצה המובילה בליגת החופים ועוד יותר גדול לקבל אותו מאדם", הוא מתפייט.
את העבודה סרסור, אפשר לומר, מביא גם למגרש. העסק לייבוא קרמיקה שבבעלותו, "גרניטה", מתנוסס על חזית חולצת הקבוצה והוא הספונסר הראשי שלה. "בשנים הראשונות לקיומה של הקבוצה, התקציב של כפר קאסם היה אולי 15 אלף שקל", הוא נזכר, "כשאתה רוצה להצליח ולהתקדם, אתה צריך להשקיע. אפשר לראות על החולצה והמכנסיים שלנו, כמה תמיכה מקבלת הקבוצה שלנו מספונסרים. זאת הקבוצה שלנו, אנחנו לא יכולים שלא להיות לה לעזרה".
סרסור מבטיח כי למרות זאת, הוא לא מקבל שום פריבלגיות או הנחות מהמאמן מאמון עאמר. "אנחנו משקיעים ועובדים קשה כדי לקבל כמה דקות במשחק", הוא מספר, "יש תחרות בריאה ומי שטוב משחק. אין פרוטקציות. כשמביאים שחקנים ברמה שהבאנו, לא מביאים אותם כדי שיישבו בצד ויתנו למי שפחות טוב לשחק".
2 צפייה בגלריה
כפר קאסם מדלגת גם מעל חולון. צילום: STRAVO
כפר קאסם מדלגת גם מעל חולון. צילום: STRAVO
כפר קאסם מדלגת גם מעל חולון. צילום: STRAVO
בשישי שעבר רשמה כפר קאסם ניצחון שני ברציפות. אחרי ה-3:10 המוחץ על בית"ר ירושלים במחזור הפתיחה, הפעם הסתפקה הקבוצה במחצית הכמות, אבל לא בכמות הספיגה ובסיום – 3:5 לכפר קאסם. "הקבוצות בליגה ראו שהיינו הראשונים להרשים ולכן כל קבוצה תיתן 200 אחוז נגדנו כדי לא להיות מובסת", הסביר סרסור, "הייתה קצת נינוחות אצלנו, מחשבה שאם כבשנו עשירייה במשחק הראשון, ניקח בקלות גם את השני.לא נתנו כל מה שיכולנו. טוב שניצחנו במשחק כזה ואני מאמין שהוא לא יחזור".
ספגתם כבר שישה שערים העונה. משחק ההגנה מטריד אתכם?
"היינו צריכים לספוג הרבה פחות שערים. אלה שספגנו הגיעו מטעויות שלא היו צריכות לקרות. אנחנו עובדים כדי שזה ישתפר ומשוכנע שבקרב יראו שינויים"
היום תפגוש כפר קאסם את כרמיאל, שהפסידה בשני משחקיה עד כה. "לא מעניין אותנו מה הם עשו", הכריז סרסור, "כפר קאסם צריכה לבוא ולנצח בכל משחק בצורה משכנעת. לא רק לקחת שלוש נקודות, אלא גם לגרום לקהל הנאה גדולה, כמו במשחק הראשון, שהרגיש כמו משחק של נבחרת ברזיל".
איך שומרים על יציבות וחדות כשבעצם אתם צריכים להעביר את הזמן עד רבע הגמר?
"אנחנו לא מפחדים מאף קבוצה. רק מעצמנו. אם השחקנים שלנו יישארו עם הראש על הכתפיים, מפוקסים ונחושים, ניקח כל משחק בקלות. איך עושים זאת? יש לנו סגל מדהים וארוך. בכל משחק צריכים 4-5 שחקנים להישאר מחוץ לסגל, שחקנים שהיו משחקים 30 דקות בכל קבוצה אחרת בליגה. לפעמים אני קצת מרחם על מאמון, שצריך להתמודד עם ההחלטה הזאת".