כדורגל הינו הספורט המלהיב ביותר שקיים, והוא גם מייצג בתוכו ערכים חשובים ביותר שכדאי להטמיע החל מגיל צעיר: ריגושים חיוביים, רצון להצליח ולהצטיין, מוסר עבודה, הרגלי חיים בריאים, עבודת צוות וכו'.
הקט-רגל, או בשמו הלועזי 5a side , הוא הגרסה הפופולרית של המשחק, ומתאים לכל ישוב בארץ שבו מגרשים קשיחים (פרקט/אספלט/בטון/כורכר מהודק) או מיני פיץ' (דשא סינטטי). וזאת בניגוד לכדורגל אולמות (Futsal), אותו מפעילה ההתאחדות לכדורגל, אשר דורש אולם במידות מיוחדות אשר די נדירות בארץ.
2 צפייה בגלריה
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
הקט-רגל מופעל בעולם בלעדית ע"י חברת F5wc אשר מחזיקה זכיינים במעל ל-40 מדינות, עם מעל ל- 350 טורנירים המנוהלים ברחבי העולם ובכמות כוללת של כחצי מיליון שחקנים רשומים המשחקים את המשחק במדינות השונות.
זהו טורניר החובבים הגדול מסוגו בעולם!
אך למרות שמדובר בטורניר חובבים, הכסף הגדול כבר נשפך לתוך הענף ולאחרונה אף הודיע פראן סוריינו(Ferran Soriano), מנכ"ל מנצ'סטר סיטי, על כניסתם לשוק האמריקאי והקנדי במסגרת F5WC, עקב הפוטנציאל העצום הקיים בענף הקט רגל.
2 צפייה בגלריה
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
בתוכנית השגרירים של הענף ניתן למצוא את השחקן הספרדי הבינ"ל מיצ'ל סאלגדו ועמיתו, מייקל אואן הבריטי.
החידוש השנה - למפעל האטרקטיבי בעולם מצטרפת העיר ראש העין, כעיר המארחת הרשמית של מדינת ישראל!
מדי שנה נערכת אליפות עולם, המהווה את רגע השיא של הפעילות ואת טורניר הכדורגל החובבני הגדול בעולם. ניתן להתרשם ממנו באתר האינטרנט או בדף הפייסבוק של - http://f5wc.com/.
האליפות הקרובה תיערך בספטמבר 2018 בשנחאי, סין.
קצת על כללי המשחק:
בכל קבוצה משתתפים 4 שחקני שדה + שוער, בגילאי 16 ומעלה. הוא משוחק, כאמור, על מגרש קשיח או דשא סינטטי, עם שערי קט רגל סטנדרטיים. הקבוצה האלופה בכל מדינה זוכה לנסוע לאליפות העולם כנציגה הרשמית של מדינתה.
השיטה:
העיר ראש העין נבחרה לארח את טורניר המוקדמות שממנו תקבע אלופת ישראל.
כל משחקי המוקדמות ישוחקו בעיר, כאשר לשלב הגמרים יקבעו 16 הקבוצות שהעפילו לשלבים המתקדמים של הליגה.
יום משחקי הגמר, שייקבע מי היא אלופת ישראל, אשר תייצג אותנו במונדיאל הקט-רגל, יהיה במהלך יום העצמאות, במסגרת הפנינג אותו מארגן מחזיק תיק התרבות במועצה, אלכס קפלנוביץ', שיכלול הפנינג של מתנפחים DJ, ואירוע טברנה.
הקבוצה הזוכה בטורניר תוכרז כנבחרת ישראל, ותצא לייצג את המדינה באליפות העולם שתיערך למשך שבוע בספטמבר 2018, בשנחאי! הפרס כולל:
טיסה הלוך-חזור של 7 השחקנים (5 שחקני שדה+2 מחליפים) לשנחאי, סין ואירוח במלון מפואר "הכל כלול" במרכז העיר, לכל תקופת האליפות. כולל הסעות והעברות.
הקבוצה הישראלית , מתוקף זכייתה בתואר אלופת ישראל, תשתתף כמובן באירוע קבלת פנים, טקס פתיחה, מסיבות, מפגש עם כוכבי ענק מהעולם המשמשים "שגרירי" המותג ואווירת קרנבל ספורט.
את המפעל מנהלת חברת אלוריה בראשותו של היזם הוותיק, דודי מור, בעצמו תושב ראש העין, החתום על הצלחת מפעל ליגת "בנק יהב" בכדורגל חופים מזה למעלה מעשור.
עומר רצון, יו"ר רשות הספורט בראש העין: "זהו אירוע מיוחד של העיר לכבוד חגיגות ה - 70 למדינה, אירוע שמשלב תרבות וספורט, שיש לי הכבוד והעונג להוביל יחד עם ראש העיר, מר שלום בן משה" אומר רצון ומוסיף, "אני נרגש לקראת בעיטת הפתיחה של המפעל הזה שתיערך בקרוב בעיר, וקורא לכולם לבוא להשתתף. כי זה המשחק של כולנו".📷
סרטון המסכם את המשחקים בבנקוק 2016: