עונת המשחקים בליגה הלאומית הסתיימה רק לפני שבועות אחדים, אבל בהפועל פתח-תקוה עמלים במרץ לקראת העונה הבאה. לצד גיוס כספים מרשים מצד האוהדים, גם מלאכת הרכבת הסגל צוברת תאוצה, במטרה אולי לעשות קפיצת מדרגה ולעלות לליגת העל.
1 צפייה בגלריה
שטיין. "הלוואי והכל יתחבר לנו"
שטיין. "הלוואי והכל יתחבר לנו"
שטיין. "הלוואי והכל יתחבר לנו"
(אורן אהרוני)
אמנם אביב סלם עזב לבני יהודה, אבל מי שכן האריכו את חוזיהם הם אופק אושר, עומר קורסיה והבלם המוערך רן ואתורי. מי שהצטרף אליהם בשבוע שעבר היה החלוץ רז שטיין, שירד מליגת העל כדי לחתום לשנתיים במועדון.
"אני מתרגש מאוד", אמר שטיין לאחר החתימה. "בגלל שאני מכיר את המאמן עופר טסלפפה וביחסים טובים איתו, עקבתי כל השנה אחרי המועדון וראיתי שקורה בו משהו טוב. אחרי שיחה איתו ועם המנכ"ל אבי יחיאל הדרך לחתימה הייתה קצרה וקלה מאוד".

"אתגר חדש"

שטיין (28) מגיע לקבוצה לאחר שתי עונות מאכזבות מבחינתו בליגת העל, בהן עבר בהפועל חיפה, הפועל תל אביב ובני סכנין. את העונה האחרונה, בה שיחק בקבוצה מהגליל שהגיעה לפלייאוף העליון, דווקא פתח טוב, תפס מקום של קבע בהרכב ואף הבקיע נגד מכבי תל אביב ומכבי חיפה. בחודש ינואר, עם חילופי המאמנים, הוא מצא עצמו נדחק לספסל וכמעט לא קיבל דקות.
"לי ולמאמן חיים סילבס אין חיבור מקצועי טוב", הוא מסביר. "אני מעריך אותו כאיש מקצוע ואדם, אבל אין לנו חיבור במגרש והוא הגיע בשלב שלא יכולתי כבר לעזוב. יש לנו היסטוריה קצרה עוד מהפועל חיפה שגם שם לא שיחקתי. ידעתי שאני הולך לשחק פחות, אבל המשכתי להתאמן ולעבוד קשה. זו גם אחת הסיבות שגרמו לי לקבל את ההחלטה לעבור והפנים שלי לאתגר החדש".
קראו עוד>>
אפשר לומר שהעונה החולפת בסכנין היא תמצית הקריירה שלך שחוותה עליות וירידות. התחלת כהבטחה גדולה בנוער של מכבי חיפה, הגעת לליגה הלאומית, חזרת לככב בליגת העל במדי נס ציונה ועכשיו שוב אתה בליגה השנייה.
"כנער הייתי באמת הבטחה גדולה במכבי חיפה, אבל בהמשך עברתי פציעה בגב שהשביתה אותי לתקופה והייתי צריך לרדת לליגה הלאומית. עשיתי עונה טובה בקטמון, חזרתי לליגת העל בהפועל עכו ושוב נפצעתי, ירדתי לליגה הלאומית ואז כבר היה יותר קשה לחזור.
"לאט לאט בניתי את עצמי משחקן בליגה הלאומית שמבקיע 3-4 שערים לשחקן שמוביל קבוצה לעליה ומבקיע גולים בכל שנה. המעבר לנס ציונה, שם הייתה הקדנציה השניה שלי עם עופר אחרי קטמון, היה באמת הקפיצה שלי בקריירה ובהמשך פתח לי את הדלת להגיע למועדונים כמו הפועל חיפה והפועל תל אביב.
"אחרי השנה בנס ציונה הייתה לי אופציה להצטרף לכל הקבוצות בליגת העל ורק הייתי צריך להחליט. לדעתי הבחירה בהפועל חיפה הייתה לא נכונה, אבל זה דברים שבדיעבד.
"אני דווקא שמח שהגעתי בהמשך לסכנין, הייתי חלק מאוד משמעותי מהפלייאוף העליון, פשוט הייתי צריך להביא יותר מספרים. זה הדבר היחיד שאני מרגיש שפספסתי השנה כי שיחקתי המון עד שהחליפו מאמן".
לא צובט לך כשאתה רואה את חיפה זוכה באליפויות ואתה לא חלק ממנה?
"גדלתי במכבי חיפה, אהדתי אותה בתור ילד, יש לי הרבה חברים במועדון ותמיד אני מאחל להם הצלחה, אבל זה ממש מאחורי. אני שמח בשבילם שהם לוקחים אליפות, אבל זה לא צובט לי".
דווקא בזמן שפרח בנס ציונה הגיע אחד מרגעיו הקשים בחייו, כשאביו נפטר לאחר מאבק במחלת הסרטן כשהוא בן 59 בלבד. "היינו קרובים מאוד", הוא אומר.
"אבא היה שותף שלי לקריירה ובקבלת ההחלטות וליווה אותי לכל המשחקים. זה הדבר הכי קשה שעברתי בחיים שלי. בכל יום שאני משחק אני מנסה לשמח אותו. אני יודע שהוא עוקב אחריי".
עד כמה הוא חסר לך?
"מאוד. בגלל שהכרתי את הסיטואציות איתו כל כך טוב, אני יודע מה הוא היה אומר, מה הוא היה חושב, מה הוא היה רוצה שאעשה ואני בטוח שהוא היה רוצה שאעבור להפועל פתח־תקוה".
כמחווה לאביו, בכל שער ששטיין כובש הוא מסמן לב עם ידיו כלפי מעלה. "זה התחיל בליגה הלאומית", הוא מספר. "יום לפני משחק גילינו שהוא חולה, ובכל זאת הוא הגיע ליציע. המשפחה הייתה עצובה, ואמרתי שאם אני מבקיע אני מסמן לו לב עם הידיים.
"הבקעתי צמד באותו משחק, עשיתי לו שני לבבות וזה מאוד שימח אותו. מאז זה הטקס שלי לכל החיים, רק שבעבר זה היה ליציע והיום זה לשמיים".

"גבהים מטורפים"

הפועל פתח־תקוה אמנם העפילה לפלייאוף העליון בעונה שעברה, אבל ההתקפה שלה לא הרשימה. שטיין מבהיר כי "אעשה הכל כדי שיראו אותי מסמן כמה שיותר לבבות. בימים טובים יותר או פחות, האוהדים יראו מישהו שייתן את הכל. אני חושב שכשחתמתי כל כך מהר, הראתי הבעת אמון במועדון ובמערכת.
"הרי זה לא אידיאלי לחתום מיד בקבוצה אחרת כשמסתיימת עונה, בטח כשמדובר בירידה ללאומית מבלי לחכות להצעות אחרות. זה רק מראה כמה אני נחוש ורוצה להגיע ולהצליח. אני באמת מאמין בפוטנציאל של המועדון, אפשר לקחת אותו לגבהים מטורפים".
מה אתה מביא איתך לקבוצה?
"בדרך כלל בקבוצות שאני משחק בהן אני גם מבשל וגם מבקיע. מעבר לזה אני מביא גישה חיובית ואעזור במנהיגות כי יש קבוצה די צעירה".
בשנה הבאה תהיה עונה מאתגרת מאוד כשבליגה ישחקו מכבי פתח־תקוה, בני יהודה, כפר סבא, נוף הגליל, כפר קאסם ואום אל פאחם. תצליחו לעלות?
"מאוד רחוק כרגע להצהיר שאנחנו רוצים לעלות ליגה. אני גם לא חושב שזה נכון, לא לנו השחקנים, לא לקהל ולא למערכת. צריך להתחיל עם בניית הסגל שיהיה מתאים וטוב כדי לרוץ גבוה במהלך השנה. כל עונה יש קבוצות שמשקיעות במטרה לעלות, אבל זו הליגה הכי צמודה והכי משוגעת שיש.
"בנס ציונה עלינו עם התקציב הכי נמוך. לכן גם כשמשקיעים, זו לא ערובה להצלחה. צריך חיבור טוב בין השחקנים עצמם ובין המאמן לשחקנים. הלוואי והכל יתחבר לנו".
אתה בן 28. לאיזה יעדים אתה עוד מכוון בקריירה?
"לאורך כל הקריירה אף פעם לא הסתכלתי רחוק. אני רוצה ליהנות מהרגע ולעשות את הכי טוב שלי. אם תהיה הצלחה קבוצתית ואישית, זה ימלא אותי באושר וגאווה. לשם אני מכוון".
לעדכונים: חדשות ראש העין