"גם אם היה לנו את התקציב הכי נמוך בליגה, הפועל פתח־תקוה צריכה לשאוף להיות בליגת העל. אנחנו נעשה את הכל כדי להיות שם".
1 צפייה בגלריה
טסלפפה. "אנחנו בכיוון הנכון, אבל יש לנו עוד הרבה עבודה"
טסלפפה. "אנחנו בכיוון הנכון, אבל יש לנו עוד הרבה עבודה"
טסלפפה. "אנחנו בכיוון הנכון, אבל יש לנו עוד הרבה עבודה"
(צילום: הפועל פתח תקוה)
כך אומר השבוע מאמן הכחולה, עופר טסלפפה, שפותח את עונתו השנייה במועדון בתקווה שתסתיים בחגיגה גדולה, לאחר שהקודמת התאפיינה ברכבת הרים של רגשות.
בריאיון מיוחד ממחנה האימון של הקבוצה בפולין מספר טסלפפה על העונה שעברה, על ההכנות והמטרות לקראת העונה הקרובה, על החיזוק שלדעתו זקוקה הקבוצה, על הדרבי שכרגע בסימן שאלה ובעיקר שופע מחמאות על הקהל הכחול ("רק שניתן להם עוד סיבות לשמוח כי מגיע להם").

"הצלחנו בגדול"

בקיץ שעבר עמדה הפועל בפני שוקת שבורה. ההכנות לליגה א' בצל חוסר ודאות כלכלי ומקצועי, רק העלו את החשש מפני היעלמותה ממפת הספורט. אלא שאז הגיע גלגל ההצלה בדמות ירידתה של הפועל איכסל בשל בעיות תקציביות, במה שאיפשר את הישארות הכחולים בליגה השנייה.
קראו עוד>>
"למרות שהמטרה הייתה להישאר בליגה או לכל היותר להתגנב לפלייאוף העליון, הקבוצה הייתה במרחק נגיעה מלעשות את הבלתי ייאמן.
"עצם זה שנשארנו בליגה הלאומית, הייתה מתנה ענקית ולא צפויה", אומר טסלפפה. "חסרה לנו איכות ולא היינו מספיק חדים בחלק הקדמי. אבל הייתה לנו קבוצה מדהימה, מחוברת ומחוייבת מאוד. בסופו של דבר כשאתה מגיע למשחקים במאני טיים אתה צריך איכות. עצם העובדה שסיימנו עם כמות השערים הנמוכה ביותר בליגה הלאומית אומרת הכל".
בריאיון לפני שנה דיברת על הצורך לחבר את הקהל למועדון. נראה שהצלחתם.
"אני חושב שהצלחנו בגדול. מה שהרווחנו בעיקר מהעונה שחלפה זה הקהל. הוא מחויב ומחובר מאוד. על זה חלמתי כשהגעתי: לראות את הקהל חוזר ודוחף אותנו. הם מרגשים אותנו מאוד".
אתה מתחיל את עונתך השנייה במועדון. מה ההבדלים לעומת אשתקד?
"מבחינה מקצועית, אין מה להשוות בין שתי העונות. הקיץ שעבר התאפיין בחוסר ודאות מטורף. לא ידענו מה יהיה התקציב, הרבה שחקנים עזבו והיו לא מעט שחקנים עם חוזים שלא רצו להישאר.
"בנינו קבוצה כמעט מאפס. נשארו רק כמה שחקנים אמיצים שהאמינו במועדון ובדרך שלו. השנה פתחנו את האימונים עם 16 שחקנים שממשיכים וצירפנו רק חמישה, כך שזה שונה מקצה לקצה".

"לא רוצה למהר"

בין השחקנים שהגיעו יש גם כאלה עם עבר מכובד בליגה הבכירה, כמו עידן שמש, מתן פלג ורז שטיין. טסלפפה נשמע מרוצה מאוד. "הבאנו שחקנים איכותיים שבראייה שלהם שואפים לחזור לליגת העל", הוא מוסיף. "יש גם שחקנים צעירים שרוצים להגיע לשם. מה שמעודד אותי יותר זה שהבסיס נשאר. היה פה מאמץ גדול של ההנהלה להשאיר אותם, וזה לא היה פשוט".
יש צפי לחיזוק נוסף?
"אנחנו רוצים להתחזק בהתאם לאפשרויות הכלכליות, אבל בסך הכל 95 אחוז מהסגל קיים. אני מאוד מרוצה ממה שיש. אני חושב שאנחנו צריכים להביא עוד שני שחקנים, אחד למרכז המגרש ואחד לחלק הקדמי, וזהו. בשאר העמדות אנחנו סגורים. אני לא רוצה למהר כי אלו עמדות מאוד קריטיות".
התחלתם את משחקי טרום העונה עם תיקו נגד נס ציונה והפסד לראשון לציון. לאחר מכן הגיעו שני ניצחונות, אחד באשדוד והשני במחנה האימון. השגתם את המטרות המקצועיות שהצבתם לעצמכם?
"פחות מעניינות אותי התוצאות במשחקי ההכנה. המשחקים האלו נועדו להקנות שיטה ודרך, וגם להחזיר לכושר. אני חושב שאנחנו בכיוון הנכון, אבל יש לנו עוד הרבה עבודה. יחד עם זאת, יותר קל להמשיך עם כזו כמות של שחקנים שמבינים את הראש של המאמן והצוות, ואני מאמין שעם הזמן נהיה הרבה יותר טובים".
הקבוצה מוכנה לקראת העונה הקרובה?
"עדיין לא, אף קבוצה לא אמורה להיות מוכנה כרגע אבל אנחנו נמצאים איפה שאנחנו צריכים להיות בשלב הזה מבחינת כושר גופני וכושר משחק. אתה לא מגיע ב 100 אחוז וגם לא ב 80 למשחק הראשון. זה תהליך שאתה צריך לעבור תוך כדי תחילת העונה".
המשחק הראשון הרשמי העונה אמור היה להפגיש את הפועל מול מכבי בדרבי הגדול של העיר, גם אם רק במסגרת גביע הטוטו. אבל מצבה הבעייתי של בית"ר ירושלים, שמעמיד בכוננות את הלוזונים לליגת העל, דחה בשלב זה את המפגש בין היריבות העירוניות.
"במידה ובסופו של דבר נשחק העונה נגד מכבי פתח־תקוה נגיע למשחקים כמו שצריך", אומר טסלפפה. "בסך הכל זה מוסיף לפיקנטריה, אבל בסופו של דבר אלו שלוש נקודות. עם זאת, אנחנו יודעים כמה זה חשוב לאוהדים".

"נהנה בכל יום"

האוהדים, שטעמו אשתקד אוויר פסגות, לא יסתפקו השנה בפחות, ומצפים מהמועדון לתת פייט עד סוף העונה על העלייה.
אתה חושב שתעמדו בזה?
"יש קבוצות איכותיות שהשקיעו יותר כסף מהפועל פתח־תקוה, אבל אני מאמין בהמשכיות, בסגל שצירפנו והדבר הכי חשוב שלאף קבוצה בליגה אין את הקהל שלנו. שום כסף בעולם לא שווה את זה.
"גם ברמה המקצועית יש לנו קבוצה טובה. עד כמה טובה? נדע בהמשך הדרך. לדבר כרגע זה לא רציני. אני יודע ומודע לזה שהפועל פתח־תקוה צריכה להתמודד למעלה, אבל מדיבורים לא קורה כלום".
אתה בן 51 וחגגת עלייה עם נס ציונה לפני מספר עונות, אבל בינתיים אתה ממשיך לאמן בליגות הנמוכות יותר ולא בליגת העל. "קודם כל לא הייתה לי את התעודה הנכונה. אני מאמין שהשנה אהיה בקורס, זה ייפתר ואז זה גם ייצא לפועל".
איפה נראה אותך בקיץ הבא?
"אני מאוד מקווה להמשיך בהפועל בהכנות לליגת העל. אני רוצה להיות פה ונהנה בכל יום להיות חלק מהמועדון הענק הזה. אני חוזר ואומר: הפועל תחזור לליגת העל, זה עניין של זמן. הדרך נכונה ובסופו של תהליך המועדון יחזור למקום הראוי לו - פלייאוף עליון בליגת העל. זה יכול לקרות עוד שנה עוד שנתיים, אבל זה יגיע".